Știri

La alegere, conectat sau electrificat: Fiat Panda Waze și Mitsubishi Outlander PHEV

Constructorul italian își dorește să ajungă pe noi teritorii… ale social media cu ajutorul noii ediții Panda Waze, în timp ce rivalii japonezi propun o serie de îmbunătățiri pentru unul dintre cele mai de succes modele ale lor, Outlander PHEV.

Conform celor de la Fiat, cel mai popular model din gama proprie – Panda – și-a dat întâlnire cu cea mai „social media” aplicație de navigație, rezultatul fiind noua ediție specială Panda Waze, destinată clienților Europeni. Parteneriatul nu implică doar apariția acestui mic crossover urban (Panda Waze este, desigur, dezvoltat din Panda Cross) ci se extinde și la integrarea pe smartphone-ul utilizatorului a faimoasei aplicații Waze cu aplicația proprie „Panda Uconnect” – realizată de specialiștii de la Mopar.



În plus, pe Panda Waze clienții au acces și la noile servicii Mopar Connect, în timp ce noua serie specială poate fi identificată destul de rapid datorită noilor detalii de design: logo-urile Waze pe aripile față, detaliile de pe caroserie de culoare neagră, noile jante de 15 inch sau combinația dintre culoarea ambientală „titanium grey” cu noua tapiserie pentru interior. Constructorul limitează însă disponibilitatea noului Panda Waze la versiunea cu propulsorul de 1,2 litri pe benzină de 69 CP.



Constructorul japonez Mitsubishi a decis că este timpul pentru o serie de îmbunătățiri – a treia generație Outlander, în versiune PHEV, urmând să ajungă la clienții săi europeni cu o serie de schimbări. Astfel, modelul plug in hybrid va fi dotat cu un propulsor ICE mai puternic, de 2,4 litri în locul fostului de 2 litri, cu un motor electric spate mai puternic (acum de 95 CP), un generator de capacitate sporită (cu 10 %) și mai ales cu acumulatori Li-Ion noi, de 13,8 kWh.


Acest „facelift” la nivel tehnologic are desigur influențe pozitive asupra performanțelor SUV-ului electrificat, Outlander PHEV având acum o viteză maximă în modul EV de 135 km/h (versus 125 km/h), în timp ce sprintul la 100 km/h este și el mai rapid cu jumătate de secundă, acum contorizat la 10,5 secunde. Testat conform noului standard WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – autonomia în modul EV a crescut și ea la 45 de km. Alte îmbunătățiri mai includ revizii aduse sistemului de amortizare, direcției – la ECU dar și la raportul de demultiplicare, sau frânelor – acum cu discuri de dimensiuni sporite. Iar asta nu este tot, datorită schimbărilor de ordin vizual și a modificărilor interioare, menite să crească confortul în utilizare – a fost adăugate guri de ventilație în spate, noi porturi USB și jante de până la 18 inch, printre altele.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE