Știri

„L.A.” alegere – BMW eco-roadster sau Mercedes coupe cu patru portiere?

Grea decizie a adus cu sine Salonul Auto de la Los Angeles – să mergem pe mâna celor de la BMW care în sfârșit au prezentat îndelung-așteptatul i8 Roadster, sau mai degrabă să luăm la bord întreaga familie în noua generație a coupe-ului cu patru portiere Mercedes-Benz CLS?!

Sincer, am putea opta pentru ambele – vara ne plimbăm în vacanță pe coastă (de preferat ar fi cea de Azur, dar merge și litoralul românesc) în timp ce călătoriile mai lungi cu întreaga familie sunt rezolvate cu eleganță de noul CLS. Dar să le luăm pe rând – întâi i8 Roadster, deoarece așteptarea a fost mai lungă aici, dacă ne aducem aminte de momentul de debut al conceptului i8 Spyder, de acum mai bine de cinci ani în timpul Salonului Auto de la Beijing. Și în ciuda designului (încă) futurist, i8 Roadster sosește cu un tradițional soft-top – unul însă extrem de avansat tehnologic. 16 secunde sunt necesare pentru operațiunea de pliere/depliere, la viteze de maxim 50 km/h, în timp ce elementele de conexiune din aluminiu au fost realizate integral prin tehnica de printare 3D, fiind pliat într-o poziție perpendiculară ce practic ocupă tot spațiul folosit în coupe pentru locurile din spate.



După atâta amar de așteptare, BMW nu dezamăgește și i8 Roadster are parte inclusiv de îmbunătățiri la nivel mecanic – noul sistem BMW eDrive și arhitectura îmbunătățită LifeDrive specifică modelelor i asigură atât pentru Roadster cât și pentru Coupe o putere combinată de 369 CP – 12 în plus față de versiunea anterioară, în timp ce decapotabila are și o masă de 1593 kg, cu doar 60 peste cea a coupe-ului. În plus, acumulatorii au crescut în capacitate (nu și dimensiuni) de la 7,1 kWh la 11,6 kWh, oferind o autonomie complet electrică de până la 28 km. i8 Roadster este doar o idee mai lent decât modelul coupe – 4,4 secunde versus 4,2 secunde până la baremul de 96 km/h (60 mph, măsura americană), viteza maximă fiind limitată electronic la clasicul standard german de 250 km/h. Există chiar și modificări la nivel stilistic – precum și nuanțe noi pentru caroserie, E-Copper și Donington Grey sau jante de 20 inch BMW i cu un kg mai ușoare decât în trecut. Modificările de remarcat aduse interiorului includ un nou volan sport, un display multifuncțional și utilizarea unui touchscreen de 8,8 inch în stil „floating”.



În ceea ce îi privește pe rivalii de la Mercedes, Salonul Auto de la Los Angeles a adus în fața publicului cea de-a treia generație a modelului CLS, pe care din fericire îl putem aprecia în continuare drept un reprezentant de seamă al curentului coupe cu patru portiere, alături de celălalt vârf german al triunghiului „amoros” din clasa de lux – Audi A7. Noua generație se înscrie și ea pe drumul ales de companie cu limbajul de design „Sensual Purity” și mai ales adoptă în întregime noua arhitectură MRA pe care sunt produse Clasele E și S. În plus, CLS este și antemergătorul noii tehnologii mild hibrid ce însoțește versiunile de motorizare cu șase cilindri în linie pe benzină. Conform inginerului șef Michael Kelz, CLS este practic o „combinație între E și S”, fiind construit alături de primul pe linia de asamblare de la Sindelfingen, din Germania – însă echipat fiind cu elementele de interior, electronica și sistemele de asistență prezentate recent odată cu facelift-ul gamei S.



Noul CLS crește dimensional în lungime cu 5 cm dar pierde 1,3 cm la capitolul înălțime pentru o siluetă mai atletică, iar zona frontală amintește mai degrabă de seria Mercedes-AMG GT decât de modelele „clasice”. Odată ajuns la bord, clientul ar putea fi păcălit că se află în Clasa S, deoarece CLS preia practic toate elementele – de la ecranele duble de 12,3 inch la combinația de touchpad/controler rotativ de pe tunelul median. Există însă și diferențe la nivel de detaliu – lumina ambientală este integrată în gurile de ventilație iar sistemul Comand are mai puține „scurtături” directe pe consola centrală. În spate, dacă în trecut CLS era exclusiv un 2+2, de acum există și opțiunea celor cinci locuri standard, în urma cererii de pe piețele din SUA și China. Spațiul interior și volumul portbagajului – 520 litri – rămân însă neschimbate față de generația anterioară.

Ce este cu adevărat nou este însă ascuns privirilor – noul tren de rulare mild hibrid, „EQ Boost” (include și sistem electric 48 V) disponibil pe motorizarea CLS450 4Matic, un 3 litri turbo cu șase cilindri în linie ce aruncă în luptă 367 CP și 500 Nm plus un ajutor vremelnic de 22 CP și 250 Nm via sistemul EQ Boost. Desigur, piața Europeană primește și motorizări cu șase cilindri diesel – CLS 350 d 4Matic și CLS 400 d 4MATIC, de 286 CP / 600 Nm și 340 CP / 700 Nm. Performanțele și eficiența sunt și ele pe măsură – CLS 450 ajunge la 100 km/h în 4,8 secunde cu un consum mediu de 7,5 l/100 km, în timp ce modelele diesel sunt doar o idee mai lente și mai eficiente: 5,7 sau 5 secunde cu un parcurs mediu de 5,6 litri/100 km pentru ambele versiuni.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE