Știri Video

(Video) Kia virează Optima către K5

Kia virează Optima către K5

Constructorul sud-coreean a decis să renunțe la numele global Optima, în schimb adoptând denumirea de acasă – K5 – inclusiv pentru piețele globale pentru a treia generație a sedan-ului de clasă medie.

Optima – sau K5 – este cel mai bine vândut sedan Kia din lume, iar de la introducerea sa în 2010 a ajuns deja la cea de-a treia generație. De acum, noul design impune linia de stil pe care o vor adopta și restul modelelor din familia constructorului pe viitor, sosind în același timp cu o caroserie tip fastback – plus un interior mai atent cu șoferul, tehnologii high-tech și noi sisteme de propulsie. K5 va fi oferit, pentru prima oară, ș cu tracțiune integrală AWD. Iar motorizările pe benzină „Smartstream” vor fi combinate cu noua transmisie cu dublu ambreiaj și opt rapoarte (8DCT). Debutul comercializării pentru K5 pe o bună parte din piețele globale va avea loc în prima jumătate a anului 2020.

Kia virează Optima către K5

Succesorul modelului Optima, K5, a fost dezvoltat în centrele de design  Kia din America de Nord, Europa și Coreea de Sud – iar noul stil a fost combinat cu proporții schimbate, pentru un plus de dinamism. Înălțimea a fost coborâtă cu 20 mm (la 1.445 mm), lungimea totală a fost extinsă cu 50 mm (la 4.905 mm), lățimea cu 25 mm (la 1.860 mm) și ampatamentul cu 45 mm (la 2.850 mm). Partea frontală are parte de o nouă semnătură LED a luminilor de zi (Kia pare să renunțe la „cuburile” LED), în timp ce spatele are parte de stopuri LED întinse pe toată lățimea hayonului.

Nu avem decât o schiță cu interiorul, însă Kia promite pentru K5 schimbări majore față de Optima. Planșa de bord are o formă complet nouă, adoptând un stil minimalist – în versiunile de vârf șoferul primind un instrumentar de bord digital de 12.3 inch alături de display-ul sistemului de infotainment de 10.25 inch. Propulsoarele „Smartstream” sunt și ele noi, astfel încât clienții de K5 nu-i vor duce lipsa generației anterioare Optima. Kia oferă, în funcție de piață, un nou 1.6 litri T-GDi (180 CP/ 265 Nm), motorizări aspirate 2.0 litri MPI (152 CP / 192 Nm) sau 2.0 litri CVVL (160 CP / 196 Nm), ori motorul de 2.5 litri GDi (194 CP și 246 Nm). Noua versiune K5 GT, pentru America de Nord, primește un 2.5 litri T-GDi de 290 CP și un cuplu de 422 Nm. Suficient pentru un 0-100 km/h în aproximativ 6,6 secunde.

O mai țineți minte pe Lada Niva – SUV-ul erei comuniste?! Ei bine, aceasta refuză să se predea „capitalismului”, fiind un fel de „dinozaur” al erei anului 1977, atunci când a fost creată. Pentru 2020, Lada Niva are câteva noutăți – dar și cam același design „învechit” precum vinul de trecerea deceniilor. Glumim, Lada Niva nu arată deloc mai bine – dar nimeni nu-i poate contesta robustețea. Ei bine, odată cu facelift-ul, Niva a primit o nouă denumire, chiar mai simplă: 4×4.

SUV-ul din Rusia a primit câteva schimbări minore la exterior, precum și schimbări mai substanțiale la interior. Iar pentru 2020 Niva 4×4 are chiar și scaune noi, încălzite, sau geamuri cu acționare electrică. „Frate” de filozofie cu modele precum Suzuki Jimny, Niva 4×4 are sub capotă un 1,7 litri aspirat – acesta livrează doar 83 CP și ajunge astfel la 100 km/h în… 17 secunde, în drum spre o viteză maximă de doar 142 km/h!

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE