Test-drive Teste Uncategorized

Kia Rio Sedan 1.2 GSL

_RBC3605

În comparaţie cu varianta hatchback, caroseria de tip sedan propusă pentru Kia Rio are un cert avantaj al mărimii portbagajului. Desigur, odată cu maşina a crescut şi masa. Ca urmare, viaţa a devenit mai grea pentru micul motor aspirat, de 1,2 litri.

Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș

 

Interior

Kia, una dintre mărcile coreene „de buget“ apreciate generos în Europa, vine în întâmpinarea cererii din cel mai accesibil segment sedan cu o versiune în trei volume a seriei Rio. Forma fluidă face o impresie plăcută, stiliştii mărcii reuşind să proiecteze un posterior care nu are aspect evident masiv. Volumul util al portbagajului a crescut de la 290 de litri (hatchback) la 389 (sedan). Inevitabil, a dispărut avantajul modularităţii (rabatarea banchetei versiunii hatchback permitea obţinerea unui volum maxim de 925 de litri). La sedan, forma de semielipsă alungită a pavilionului a impus şi realizarea unei capote scurte pentru accesul la portbagaj, ceea ce ar putea pune probleme la îmbarcarea bagajelor voluminoase.

Habitaclul oferă un spaţiu generos pentru această clasă şi o calitate a finisării situată la nivelul celor mai apreciate mărci europene.

 

Motorizare

Din nou se impune o comparaţie cu modelul hatchback, al cărei scop este crearea unei imagini relevante în legătură cu ceea ce are de oferit Rio Sedan. Masa proprie a primului este de 1030 kg, în timp ce berlina în trei volume cântăreşte 1104 kg. Fiind o motorizare cu specific economic, dispunând de putere limitată, merită să acordaţi atenţie acestui aspect înainte de luarea unei decizii de cumpărare. În cazul versiunii sedan, este vorba, virtual, de condiţii de exploatare mai grele în sarcină maximă, presupuse atât de masa maşinii, cât şi de posibilitatea de a lua la bord o cantitate superioară de bagaje pe lângă cei cinci pasageri. Consumul mediu e cât se poate de decent, fiind de numai 5,0 l/100 km, dar micul motor aspirat (cu toate că dispune de distribuţie variabilă) nu poate face minuni în privinţa dinamicii.

Conceptul CUB, surpriza Kia de la Salonul auto de la Seul

Conducere

Ceea ce anticipam observând motorizarea s-a confirmat atunci când am ieşit cu maşina pe drum. Rio Sedan 1.2 GSL este un automobil dedicat exclusiv rulării economice, în regim relaxat. Motorul e împerecheat cu o cutie de viteze având cinci trepte cu demultiplicare lungă, tocmai în ideea conducerii la viteze ridicate cu regimuri de turaţie relativ reduse. Când în maşină se află numai una sau două persoane, reprizele sunt destul de bune în zona superioară a plajei de turaţii. Dacă automobilul este încărcat, acceleraţiile devin sesizabil mai lente, iar parcurgerea unor porţiuni de drum în urcare va pune în evidenţă potenţialul limitat al propulsorului.

Toată lumea va aprecia ţinuta de drum sigură şi lesne de intuit a lui Rio sedan. Suspensia are o nuanţă de fermitate și funcţionează silenţios. Acomodarea decurge foarte uşor şi în ceea ce priveşte asistarea direcţiei şi răspunsul frânelor.

Noua Kia Soul a debutat la New York

Preţuri

Kia Rio Sedan 1.2 GSL (exemplarul din test) costă 11.286 de euro (cu toate taxele incluse). Dotarea sa cuprinde computerul de bord, oglinzile acţionate electric şi încălzite, sistem audio cu capabilitate mp3 şi ESP cu Hill Holder. Bineînţeles, nu e cel mai ieftin sedan de buget pe care l-aţi văzut, însă nivelul de dotare şi calitatea fabricaţiei sunt convingătoare. La fel şi garanţia de 7 ani. De asemenea, costurile legate de combustibil sunt avantajoase. Acestea fiind spuse, Rio Sedan constituie mai degrabă o ofertă provocatoare în zona celor mai ieftine automobile de pe piaţă, fiind tentantă prin câteva avantaje financiare şi funcţionale care nu vor trece neobservate. Coreenii au preferat să mizeze pe ideea unei configuraţii generale bine compusă decât pe ieşirea la înaintare pur şi simplu, cu preţul cel mai mic.




PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE