Noutăți Second hand

Jungla mașinilor second hand îi sperie pe importatori

„Importurile de maşini second hand, aflate într-o creştere mirobolantă, sunt derulate într-o adevărată junglă şi au generat pierderi de sute de milioane de euro statului“, spune declarat Nicolae Sorescu, directorul general al Rădăcini Grup.

nicolae-sorescu-2

„Avem mari probleme cu importul nefiscalizat de maşini second hand. Pentru că anul trecut a fost un an electoral şi fiecare a vrut să fie cât mai mărinimos, asta s-a făcut pe spinarea industriei auto, care pur şi simplu a fost sacrificată pe altarul electoral“, a declarat reprezentantul grupului care are printre activităţi şi vânzarea de autovehicule, la conferinţa „Cheie, contact, sales. Cum relansăm industria auto din România?“, organizată marţi de Ziarul Financiar.

Piața second hand o doboară pe cea de mașini noi

Directorul Rădăcini Grup a arătat că anul trecut s-a înregistrat o scădere de 18% a vânzărilor de autoturisme noi, la 66.000 unităţi, şi o creştere de 85%, la maşinile second hand, până la 174.000, introduse în marea majoritate prin eludarea TVA, pe persoană fizică.

„Pe o valoare medie de 7000 de euro – cam aşa se-nvârte piaţa –, dacă înmulţim cu cele 174.950 de maşini, ajungem la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro, din care statul ar trebui să colecteze 293 milioane de euro TVA. Chiar n-are nimeni nevoie de banii ăştia?“, a spus Sorescu.

Mașinile Euro 4 domină importurile

Printre măsurile necesare pentru corectarea acestei situaţii se numără fiscalizarea vânzării (TVA plătită la intrarea în ţară, după catalog), trecerea în latura penală a schimbării numărului de kilometri ai maşinii, limitarea vechimii maşinilor importate la maxim 8 ani şi o taxă anuală în acord cu emisia de CO2, făcută astfel încât să descurajeze o maşină mai veche de 10 ani, precum şi impozitarea persoanelor fizice care fac o afacere din vânzarea de second hand şi concurenţă neloială dealerilor autorizaţi.



Redacția

comentarii

Click aici pentru a comenta
  • daca limita este de 8 ani vechime de ce mai scrie ca le descurajeaza pe cele mai vechi de 10 ani ?

  • Adică hai să mai îngrădim nişte libertăţi personale, deoarece cineva are nevoie să îi meargă afacerile, nu-i aşa?!?

  • … sau, mai bine, d-le Sorescu, hai să obligăm românii, prin lege, ca după 8 ani să trebuiască să îşi schimbe maşinile şi să îşi cumpere, bineînţeles, altele noi! Ca să salvăm industria auto (românească)!!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE