Știri

Jaguar ne dezvăluie trecutul și viitorul – ambele sunt electrice

Jaguar și Land Rover au decis să calce pe urmele altor constructori importanți – Renault-Nissan, Mercedes, Volvo – și să adopte o strategie de viitor ce are la bază electrificarea întregii game.

În cadrul ediției inaugurale a „JLR Tech Fest”, o expoziție cu intrarea gratuită dedicată tehnologiei, desfășurată la Londra, CEO-ul Ralf Speth a făcut o declarație ce va rămâne cel mai probabil în istoria grupului Britanic: „Vom introduce un portofoliu de modele electrificate pe cuprinsul întregii game, îmbrățișând tehnologiile full electric, plug in hibrid și mild hibrid” începând cu 2020, însă primul model deja sosește sub forma noului I-Pace încă din 2018. Ca să marcheze și fizic această declarație de intenție, compania a adus la Central Saint Martins College, Kings Cross din Londra și două modele concept – radical diferite, dar unitare ca viziune.



Primul este și preferatul nostru – mai ales că este practic un prototip de pre-producție, ce doar își așteaptă unda verde și primii clienți dispuși să plătească o sumă mai mult ca sigur exorbitantă. Pe numele său Jaguar E-Type Zero, prototipul a fost dezvoltat de divizia Jaguar Land Rover Classic – deoarece are la bază un Series 1.5 E-Type din 1968 complet restaurat. Sacrilegiu pentru unii, viitorul pentru alții, clasicul E-Type nu mai are la bord motorul cu șase cilindri în linie, ci unul electric, baterii și toate elementele de control asociate. În rest, absolut totul este original – suspensia, frânele, chiar și arborele cardanic ce transmite puterea roților din spate. Modelul vine și cu o autonomie reală de 275 km, dar și cu performanțe chiar mai bune (5,5 secunde la 100 km/h) deoarece acum este și mai ușor cu 80 de kg. Series 1.5 E-Type, directorul JLR Classic promite că divizia sa este capabilă să livreze astfel de exemplare, cu un nivel de originalitate chiar mai mare – de exemplu cu ceasurile de bord originale în locul cockpit-ului modern cu instrumente digitale și touchscreen.



Cel de-al doilea concept reprezintă viziunea JLR pentru Jaguar-ul anului 2040 – probabil atunci și orice model clasic va trebui să fie convertit ca E-Type Zero – fiind exponentul tuturor curentelor actuale – este un concept autonom, electric, connectat și capabil de car sharing. Este un model 2+1 gândit mai ales pentru oraș, cu un design futurist și care la interior își înconjoară pasagerii cu o miriadă de ecrane pentru infotainment. Totul este controlat cu ajutorul lui Sayer, volanul concept ce poate fi scos din automobil și utilizat peste tot drept un asistent virtual dotat cu inteligență artificială. Cu ajutorul lui, ne spune Jaguar, proprietarii ar putea trimite automobilul propriu Future-Type la „muncă” în sistem car sharing autonom sau în contrapartidă ar putea achiziționa strict doar volanul, având apoi acces „on demand” la o flotă de automobile JLR autonome în funcție de necesități. Interesant este că Jaguar ne spune că Future-Type este un model complet autonom, dar nu și complet self-driving, deoarece oricând dacă dorește șoferul poate avea acces la comenzi pentru a se bucura de experiența condusului.


Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE