Uncategorized

Istoria sistemelor de asistență la parcare

Pentru mulţi şoferi, parcarea este adesea un factor de stres. Locul din ce în ce mai mic pentru efectuarea manevrelor, spaţiile înguste şi traficul extrem de agitat fac din parcare o sarcină tot mai dificilă.

1-AE-17866

Parcările şi manevrele necesare pentru efectuarea acestora sunt încă acţiuni riscante. O analiză a datelor despre accidente efectuată de AZT, un institut german de cercetare a accidentelor, indică faptul că aproximativ jumătate din totalul accidentelor din  Germania ce implică deteriorări ale autovehiculelor sunt cauzate de coliziunile din timpul parcărilor.

35 de ani de evoluție a sistemelor de asistență

Sistemele de asistenţă la parcare pot ajuta la scăderea acestui număr, deoarece ajută şoferii să parcheze şi să manevreze autovehiculele în siguranţă şi în mod confortabil. Bosch este unul dintre principalii furnizori pe acest segment.

Utilizând senzori integraţi în bara de protecţie, sistemul monitorizează zona din faţa şi din spate a autovehiculului şi detectează obstacolele în timp util. La fel ca liliecii, senzorii trimit semnale cu ultrasunete şi apoi recepţionează semnalele reflectate.

1-AE-14779

Sistemul utilizează diferenţa de timp dintre cele două semnale pentru a calcula distanţa dintre autovehicul şi obstacol, operaţie pe care o poate efectua începând de la o distanţă de 2,5 metri. În funcţie de tipul autovehiculului şi al sistemului, acesta emite un semnal sonor de avertizare sau combină avertizarea sonoră cu un semnal vizual de avertizare a şoferului.

100 de ani de la producerea primului far

Încercările nereuşite de parcare sunt stresante şi iritante. Asistentul la parcare ajută şoferii să parcheze în orice loc adecvat în doar câteva secunde, fără stres şi fără probleme. Un senzor special, integrat în partea laterală a barei de protecţie faţă, scanează partea respectivă a drumului pe care circulă autovehiculul. Asistentul la parcare anunţă şoferul imediat ce găseşte un loc adecvat pentru parcarea paralelă sau perpendiculară.

Dacă şoferul apasă butonul pentru a activa asistentul la parcare, acesta din urmă calculează în doar câteva fracţiuni de secundă traiectoria optimă pentru a ajunge la spaţiul respectiv, mişcările necesare ale volanului şi numărul de manevre necesare.

Mobility Networks se extinde în Europa

Apoi asistentul la parcare preia comanda: şoferul ia mâna de pe volan şi controlează manevrele de parcare doar prin acţionarea cu grijă a pedalelor de acceleraţie şi de frână. Cu ajutorul servodirecţiei electrice, asistentul efectuează toate mişcările volanului şi ghidează autovehiculul în cele mai înguste spaţii de parcare, ca şi cum ar fi pe şine. Următorul pas este sistemul care parchează singur fără a mai fi nevoie ca șoferul să se afle în mașină pe parcursul manevrelor.

24 de ani de la apariția primilor senzori de parcare

1989:     Bosch începe să dezvolte senzorii cu ultrasunete pentru monitorizarea spaţiului de parcare din faţa şi din spatele autovehiculului.

1993:     Ford Germania lansează pe piaţă primul sistem de asistare la parcare Bosch, ca dotare opţională pentru modelul Ford Scorpio.

1994:     Mercedes-Benz include a doua generaţie de senzori în dotarea standard a Clasei S.

1997:     General Motors este primul producător auto din S.U.A. care comandă senzori cu ultrasunete Bosch.

2006:     Bosch creează primul asistent la parcare din lume care măsoară lungimea spaţiilor de parcare. Acesta este montat în premieră pe modelul Citroen C4 Picasso.

2008:     Primul sistem semi-automat de asistare la parcare Bosch pentru autovehicule cu servodirecţie electrică îşi face debutul pe modelele Mercedes Clasa A şi Clasa B.

2010:     Asistentul pentru vedere laterală Bosch este primul sistem de monitorizare a unghiului mort pe bază de ultrasunete din lume, acesta extinzând portofoliul de produse Bosch ce au la bază tehnologia ultrasunetelor, prin introducerea funcţiilor de asistenţă pentru efectuarea manevrelor.

2011:     Apare generaţia a doua a asistentului la parcare. Una dintre funcţiile acestuia este parcarea paralelă îmbunătăţită. Noul asistent pentru ieşirea din spaţiul de parcare ghidează autovehiculul în faţă şi în spate în cadrul locului de parcare până când şoferul poate ieşi în siguranţă prin efectuarea unei singure manevre. Este oferit şi un asistent pentru parcarea perpendiculară, care poate conduce autovehiculul într-un spaţiu de parcare amplasat în unghi drept faţă de direcţia de deplasare.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE