Știri

Înfruntarea titanilor – ediția Geneva 2018, episodul Porsche 911 GT3 RS vs. Ferrari 488 Pista

Ediția de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva nu va duce cu siguranță lipsă de modele exotice – însă este posibil ca mărci clasice precum Ferrari sau Porsche să primească toată atenția.

Chiar dacă Ferrari 488 Pista este mai degrabă un competitor direct pentru Porsche 911 GT2 RS, nu avea rost să nu punem alături cele două modele, mai ales că se îndreaptă vertiginos spre prezentarea oficială în fața publicului ediției cu numărul 88 a Salonului Auto de la Geneva. În Țara Cantoanelor pare să domnească liniștea – momentan, deoarece 488 Pista promite inclusiv creșteri ale volumului simfoniei motorului indiferent de treapta aleasă…


Altfel, 488 Pista este foarte asemănător cu versiunea ne-hardcore 488 GTB – dacă putem vorbi astfel despre un bolid V8 de peste 650 CP. Însă noul 488 Pista (circuit, în lb. italiană) lasă totul în urmă – de la greutate la putere și forțe aerodinamice. Este de acum cu 90 de kg mai ușurel – la doar 1280 kg – iar propulsorul biturbo V8 de 3.9 litri a câștigat nu mai puțin de 50 CP și 10 Nm pentru un total de 711 CP și 770 Nm. Apăsarea aerodinamică vine și ea cu un plus de 20%, astfel încât nu trebuie să vă temeți să descătușați „bestia”, capabilă de sprintul la 100 km/h în 2,85 secunde, la 200 km/h în 7,6 secunde și de o viteză maximă de peste 340 km/h.



Cât despre noul Porsche 911 GT3 RS, este posibil ca acesta să intre în istorie drept ultimul model hardcore de la marca germană dotat cu un propulsor cu aspirație naturală, absolut minunatul șase-plat fiind responsabil cu dezlănțuirea a nu mai puțin de 520 de ponei, care vor pleca în cavalcadă până la 9000 rpm. Propulsorul de 4 litri oferă potența necesară pentru a atinge 100 km/h în doar 3,2 secunde și o viteză maximă de 312 km/h. Cutia de viteze automată PDK cu 7 trepte este prezentă, la fel și pachetul opțional Weissach care în versiunea cea mai ușoară permite obținerea unei greutăți la gol de 1430 kg pentru GT3 RS. Ah, să nu uităm de prețul de pornire de 195.137 euro sau de opțiunea Clubsport – oferită fără adaos de preț și menită să transforme noul Porsche în companionul perfect pe circuitele lumii.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE