Magazin Știri Video

(Video) Industrie, lux, record & T.50

Industrie, lux, record & T.50

Industria auto a consemnat săptămâna aceasta finalizarea oficială a fuziunii 50:50 dintre PSA și FCA, dar și achiziția specialistului off-road Bowler de către Jaguar Land Rover. Electrizantul Genovation GXE a postat un nou record, iar faimosul Gordon Murray ne distrage atenția cu noul T.50 de la o serie limitată Bentley Mulsanne.

La sfârșitul lunii octombrie a avut loc anunțul inițial, însă abia acum a fost finalizată oficial fuziunea 50:50 a Grupului francez PSA cu cel italo-american Fiat Chrysler Automobiles. Astfel, cele două companii au devenit, împreună, al patrulea cel mai mare producător auto la nivel global, conform cifrelor anuale anticipate de comercializare, de aproximativ 8,7 milioane de unități. Conform cifrelor agregate pentru 2018, noul constructor ar putea avea venituri de 170 de miliarde de euro pe an, cu un profit operațional de 11 miliarde de euro și o marjă de 6,6%.

Așa cum fusese deja anunțat, noul conglomerat va avea un consiliu director format din 11 membri – cinci de la FCA și cinci de la PSA, cu CEO-ul PSA Carlos Tavares preluând funcția echivalentă pentru un mandat de cinci ani și ocupând ultimul loc vacant în consiliu. Noul producător are o amprentă globală, însă chiar și compania recunoaște atenția sporită acordată Europei și Americii de Nord – cu veniturile provenite în proporție de 46/43% din cele două regiuni. Domiciliul oficial al noii companii va fi în Olanda, aceasta fiind listată pe bursele de la Euronext (Paris), Borsa Italiana (Milano) și New York Stock Exchange (SUA).

Industrie, lux, record & T.50

Jaguar Land Rover, prin intermediul diviziei Special Vehicle Operations și-a adăugat o nouă marcă în portofoliu – specialistul off-road Bowler, companie cu sediul în Belper, Derbyshire fondată în 1985. Noua achiziție va deveni a patra unitate business pentru SVO – alături de SV, Vehicle Personalisation și Classic. Bowler este un recunoscut specialist în vehicule Land Rover, cele două companii având un parteneriat oficial ce datează din anul 2012.

Industrie, lux, record & T.50

Bentley a prezentat vârful său de gamă – modelul Mulsanne – încă din 2010. Astfel, este logic pentru constructorul britanic să mai ofere și câte o versiune specială pentru a menține treaz interesul clienților până la debutul viitoarei generații. Momentan, producătorul insular și-a îndreptat atenția către clienții din China, propunând o versiune cu ampatament extins personalizată de specialiștii Mulliner.

Doar 15 exemplare vor fi realizate, fiecare într-o nuanță exterioară Black Velvet sau Onyx – ambele având parte și de o „linie de design” aurie. Interiorul are parte de noua broderie „London skyline” și trei combinații de culori: Newmarket Tan cu Burnt Oak, Fireglow cu Imperial Blue, ori Shortbread și Redwood.

Supercar-ul electric Genovation GXE (bazat pe Chevy Corvette C7) și-a întrecut propriul record de viteză maximă pentru vehiculele pe baterii care pot fi utilizate legal pe drumurile publice. Astfel, pista de la Centrul Spațial Kennedy al celor de la NASA a fost utilizată încă odată pentru noul record – ajuns acum la 211,8 mph (340,86 km/h). Precedenta valoare era foarte apropiată – (338,28 km/h). Genovation GXE are 800 CP și 974 Nm, și spre deosebire de alte EV-uri păstrează opțiunile unor transmisii clasice: 6 rapoarte manuale sau 8 automate.

Industrie, lux, record & T.50

Gordon Murray este un nume care nu ar trebui explicat – este designerul faimosului McLaren F1 al anilor ’90. Iar compania sa, Gordon Murray Automotive, pare aproape gata să-i ofere acestuia un adevărat succesor spiritual în materie de inovație. Cel puțin la nivel aerodinamic, dacă stăm să judecăm după detaliile oferite până acum despre noul hypercar T.50. În mod normal T.50 nu s-ar fi deosebit prea mult de numeroasele modele exotice prezentate în era modernă.

Însă, deoarece vorbim despre Gordon Murray, T.50 are un as în mânecă… pardon, coadă. Este vorba despre un sistem aerodinamic activ mai altfel – deoarece acesta include și un „ventilator” în zona posterioară. GMA are inclusiv un parteneriat cu echipa de Formula 1 Racing Point pentru a utiliza tunelul lor aerodinamic și expertiza inginerilor companiei – deci știm că sistemul nu este doar „marketing”. Pentru T.50, ventilatorul cu diametrul de 400 mm acționează în tandem cu restul elementelor aero-active, având diferite moduri de funcționare în funcție de cerințe – crescând sau reducând apăsarea aerodinamică după caz.

În modul „Vmax”, T.50 își va utiliza sistemul aerodinamic activ pentru a reduce la maxim frecarea aerodinamică și sistemul mild hybrid pe 48V va livra propria putere pentru a atinge un maxim de 700 CP. În mod normal, T.50 se mulțumește cu ceea ce primește de la V12-le de 4 litri, aspirat natural, de proveniență Cosworth. Acesta livrează 650 CP și 450 Nm, mai mult decât suficient dacă ținem cont de masa modelului T.50 – doar 980 kg. Gordon Murray Automotive va introduce oficial noul hypercar în luna mai 2020, va construi doar 100 de exemplare și va cere un minim de 2 milioane de lire sterline pentru fiecare unitate.   

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE