Motorsport Salonul Auto de la Frankfurt Știri Video

(Video) IAA sosește mai devreme în 2019

(Video) IAA sosește mai devreme în 2019

Mai sunt destule zile până la debutul IAA – Frankfurt 2019, însă unii producători auto au ajuns mai devreme la eveniment. Și nu este vorba despre oricine, ci despre BMW, Mercedes-Benz, Porsche sau Seat.

Constructorul bavarez și-a prezentat – online – mega-noutatea pentru Salonul Auto de la Frankfurt cu adevărat devreme – noua generație X6 s-a grăbit să-l depășească pe Mercedes-Benz cu al său GLE Coupé. Are însă și o noutate interesantă pentru salonul teuton: X5 Protection VR6. Așa cum sugerează denumirea, avem de-a face cu versiunea blindată a SUV-ului bavarez, perfectă pentru clienții din regiuni cu grad ridicat de risc, precum America de Sud, Africa sau Rusia. Tot conform denumirii, noul X5 Protection atinge standardul de securitate VR6, conform VPAM (Associations of Testing Institutes for Attack Resistant Materials and Constructions).

(Video) IAA sosește mai devreme în 2019

În plus, constructorul mai respectă și standardele „Guidelines for Bullet Resistant Vehicles” (BRV 2009), „Explosive Resistant Vehicles” (ERV 2010) și PAS 300. În practică, asta înseamnă protecție și rezistență la atacuri cu gloanțele trase de faimoasa pușcă AK-47 (7,62 mm) sau explozii de până la 15 kg de TNT de la distanța de patru metri. Pentru a atinge acest grad de supraviețuire, BMW dotează X5-ul cu panouri de oțel și aluminiu pe cuprinsul caroseriei, precum și cu sticlă de 30 de mm. În caz de nevoie, există și mai multă protecție – armura opțională rezistă la atacuri cu grenade, precum și la explozivi lansați din drone (200g de C4). Evacuarea are loc rapid, deoarece X5 Protection este dotat cu tradiționalul V8 de 4,4 litri – în această iterație dezvoltă 530 CP. Suficient pentru un sprint la 100 km/h în 5,9 secunde și o viteză maximă de 210 km/h.

IAA sosește mai devreme în 2019

Porsche se prezintă, anticipat, pentru IAA Frankfrut 2019 cu un SUV mai puternic, mai rapid și mai agil – versiunea Turbo, restilizată, a compactului Macan. Acesta are parte de un nou propulsor biturbo de 2,9 litri, cu 6 cilindri, a cărui putere a crescut acum la 440 CP, cu zece la sută mai mult decât predecesorul său, la o capacitate cu 20% mai mică. Chiar dacă oferă cu 40 CP mai mult decât motorul turbo de 3,6 litri, cu șase cilindri, pe care îl înlocuiește, cuplul motor rămâne la nivelul anterior de 550 Nm (nu ajunge la 600 Nm ca în cazul precedentei versiuni Turbo Performance). Transmisia este asigurată de cutia de viteze cu dublu ambreiaj (PDK) cu șapte trepte și de tracțiunea integrală Porsche Traction Management (PTM).  Cu pachetul opțional Sport Chrono, Macan Turbo atinge 100 km/h în 4,3 secunde – cu trei zecimi de secundă mai repede decât înainte. Viteza maximă este de 270 km/h (plus 4 km/h).

IAA sosește mai devreme în 2019

Iar asta nu este totul, deoarece există îmbunătățiri și la nivelul șasiului – sistemul de frânare Porsche Surface Coated Brake (PSCB) este standard, în timp ce opțional clienții pot alege noua suspensie pe aer, reglabilă în înălțime, cu pistoane de ruliu optimizate și amortizoare hidraulice noi, plus Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). În schimb, noile jante de 20 inch sunt și ele standard. Noul Macan Turbo are parte și de modificări stilistice – întreaga parte frontală a fost regândită, acum cu trei prize mari de aer și faruri LED standard, inclusiv Porsche Dynamic Light System (PDLS). Lateralele au parte de noile jante, dar și de praguri și oglinzi Sport Design în culoarea caroseriei. În spate ne fac cu ochiul sistemul de evacuare sport, cu capete argintii, dar mai ales noul spoiler cu design cu două aripi. La interior nu lipsesc scaunele sport adaptive pe 18 direcții, sistemul PCM cu ecran de 10,9 inch sau „orchestra” Bose cu 14 difuzoare și 665 wați.

Mercedes joacă totul pe cartea SUV-urilor, în special dacă ne gândim la dubla premieră – GLE Coupé / AMG GLE 53 Coupé, însă cel mai probabil vom vedea la Frankfurt (constructorul nu a oferit, însă, vreun indiciu) și un AMG mai altfel. Este vorba despre noul Mercedes-AMG GLB 35 – un SUV dotat cu cei 306 CP de pe AMG A35 și cu șapte locuri la fel ca orice monovolum veritabil. Cu siguranță, în GLB 35 cei șapte ocupanți vor avea parte de călătorii extrem de interesante – inclusiv în afara șoselelor asfaltate. GLB 35 pare să împartă propulsorul de 2 litri cu mai umilele versiuni standard, însă este vorba despre un „monstru” turbo „twinscroll” cu 306 CP și 400 Nm. Asta înseamnă că șapte persoane, plus bagajele, se vor teleporta la 100 km/h în doar 5,2 secunde și apoi la o viteză maximă de 250 km/h. Suspensia a fost complet regândită, iar sistemul AMG Ride Control este oferit opțional.

Pentru un plus de agilitate, GLB 35 are parte și de transmisia automată cu dublu-ambreiaj AMG Speedshift DCT 8G, AMG Dynamic Select, AMG Dynamics, tracțiune integrală AMG Performance 4Matic – dar mai ales noua funcție „Race Start”. Aceasta include un plus de ture la plecarea de pe loc, precum și puncte optimizate de schimbare a treptelor. Nici stilistica nu a fost uitată – GLB 35 a fost dezvoltat în jurul AMG Line, însă include noi elemente exclusive – de exemplu, este prima oară când este folosită grila specifică modelelor AMG (cu bare verticale, stil „Panamericana”) pe serie 35. Mai avem și splitter aerodinamic frontal, difuzor spate cu evacuare dublă, sau spoiler AMG pe acoperiș – precum și jante de 19 inch AMG peste sistemul de frânare… tot AMG. Clienții mai pot opta și pentru pachetul „AMG Night”, în timp ce la interior standardul este reprezentat de tapițeria din piele Artico / textilă Dinamica și cusăturile/centurile roșii.

Seat nu este un constructor care să livreze prea multe noutăți anual, însă acestea sunt mai mereu demne de tot interesul. Este și cazul marelui SUV de clasă medie Tarraco, care merge la Frankfurt îmbrăcat în noul său „costum” FR. Acesta include o nuanță de caroserie proaspătă – Fura Grey, dar și un set exclusivist de jante din aliaj de 19 inch (opțional de 20 inch). În plus, Seat își gratulează clienții și cu o grilă a radiatorului specifică modelului FR, în timp ce la interior exclusivitățile (scaune scoică electrice în față) sunt dublate de o lungă listă de dotări standard: pedalier din aluminiu, volan sport și o versiune îmbunătățită a sistemului de infotainment cu ecran de 9,2 inch, etc. Tarraco FR are, în plus, sarcina de a introduce în gamă un nou sistem de propulsie PHEV (plug in hybrid). Este derivat din cel utilizat de Passat GTE, de exemplu, însă livrează un total de 245 CP și 400 Nm, pentru un sprint la 100 km/h în 7,4 secunde. Bateria are 13 kWh, pentru o autonomie EV de 50 km.

Și Opel ne oferă devreme o premieră mondială foarte interesantă de la IAA – germanii sunt primii care prezintă un automobil electric dedicat… raliurilor. În plus, acesta va avea parte de propria competiție – ADAC Opel e-Rally Cup, evident și el primul raliu mono-marcă din lume, dedicat automobilelor electrice. Noul model de curse este derivat din electricul Corsa-e, împărțind cu acesta sistemul de propulsie – motorul electric de 136 CP și 260 Nm, precum și acumulatorii de 50 kWh. Însă, restul componentelor nu sunt deloc standard – diferențial Torsen pentru puntea față, suspensie de competiție, sistem de frânare modificat, etc.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE