Știri Video

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

BMW merge înainte cu proiectul i Hydrogen Next, o colaborare în segmentul pilelor de combustibil cu japonezii de la Toyota. Ford va produce ventilatoare medicale împreună cu GE Healthcare. Organizatorii Salonului Auto de la Paris au decis anularea ediției 2020.

Grupul BMW este unul dintre puținii producători auto care dezvoltă tehnologii de propulsie pe baza pilelor de combustie cu hidrogen, iar bavarezii au prezentat recent primele detalii tehnice despre sistemul de propulsie pentru BMW i Hydrogen Next. Tehnologia fuel cell este dezvoltată alături de partenerii japonezi de la Toyota Motor Corporation. Marca premium a prezentat primele imagini virtuale ale sistemului de propulsie fuel cell și își reafirmă angajamentul pentru acest tip de tehnologie.

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

„Tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ar putea deveni pe termen lung, în mod fezabil, cel de-al patrulea pilon al portofoliului nostru de sisteme de propulsie. Modelele extrem de populare din segmentele superioare ale familiei X ar fi candidaţi foarte potriviţi pentru aceasta,” a spus Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru cercetare şi dezvoltare.

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

Va trece o perioadă lungă până când compania germană va oferi un model de serie cu tehnologie fuel cell – „în viziunea noastră, hidrogenul ca soluţie de stocare de energie trebuie să fie produs mai întâi în cantităţi suficiente la un preţ competitiv prin utilizarea energiei electrice verzi. Apoi, hidrogenul va fi utilizat în principal la aplicaţii care nu pot fi electrificate direct, precum transportul greu pe distanţe lungi,” a adăugat Fröhlich.

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

Sistemul pilei de combustie de pe i Hydrogen Next generează până la 125 kW, fiind alimentat de la două rezervoare de 700 bar care împreună au o capacitate de șase kilograme de hidrogen. Există, în plus, un convertor electric care adaptează nivelul tensiunii la cel al sistemului de propulsie electric şi al acumulatorilor – i Hydrogen Next fiind și el dotat cu a cincea generație a sistemului eDrive al companiei (gata să debuteze pe iX3 anul acesta). Puterea totală este de 275 kW (374 CP), iar acest sistem va fi integrat într-un proiect pilot cu o serie redusă bazată pe actualul BMW X5, din 2022. O ofertă concretă bazată pe tehnologia fuel cell nu va fi prezentată de grupul BMW înainte de a doua jumătate a deceniului.

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

America este printre cele mai afectate țări ale lumii de pandemia de coronavirus (Covid-19) și producătorii auto sunt printre companiile chemate să ajute la îndreptarea situației. Ford a anunțat recent că va produce până la 50.000 de ventilatoare mecanice de oxigen, împreună cu GE Healthcare la o fabrică din Michigan. Cu această ocazie lansăm și un apel către Ford România – să discute cu firma mamă din SUA și dacă este posibil să importe designul pentru o posibilă producție la fabrica companiei de la Craiova…

i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

Organizatorii Salonului Auto de la Paris (1-11 octombrie 2020) au anunțat decizia de anulare a evenimentului principal. Evident, aceasta a fost forțată de evoluția galopantă a pandemiei de coronavirus (Covid-19). Criza sanitară a afectat profund evenimentele clasice ale lumii auto – Salonul de la Geneva nu a mai avut loc, iar NAIAS sau Goodwood Festival of Speed au fost deja reprogramate pentru posibile date ulterioare.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE