Știri Tehnologie

Huawei Mate 20 Pro – Ca PROfesioniștii

Huawei Mate 20 Pro - Ca PROfesioniștii

Suntem obișnuiți să iubim mașinile pentru combinația perfectă de sentimente pe care le inspiră – frumusețe, putere, complexitate. Dar adevărul este că am ajuns să petrecem mai mult timp interacționând cu telefonul mobil decât cu mașina personală, așa că nu e greu să dezvoltăm un atașament similar și pentru acesta. Mai ales dacă este o piesă avangardistă de tehnologie, ca noul Huawei Mate 20 Pro.

Notă: Toate fotografiile din acest articol, cu excepția celor în care apare telefonul, sunt realizate cu noul Huawei Mate 20 Pro.

Un automobil este un obiect complex, la care designerii au la dispoziție multe suprafețe ca să se joace cu formele și detaliile. De exemplu, această Seria 4 Gran Coupé care ne-a servit drept „cobai“ pentru ședința foto realizată cu noul Huawei Mate 20 Pro: este o berlină medie, și totuși are propria personalitate în raport cu celelalte modele similare (și înrudite) din gama constructorului: Seria 3 sedan și Seria 3 GT. Pe de altă parte, un smartphone oferă posibilități mult mai limitate, ceea ce pune mult mai mult la contribuție imaginația designerilor. Dar iată că și aici pot fi realizate lucruri inedite, astfel ca un „simplu“ obiect rectangular să aibă o personalitate aparte, bine definită. Cu Mate 20 și Mate 20 Pro, Huawei duce mai departe obiceiul culorilor variabile ale carcasei, adăugând deja cunoscutei și mult copiatei Twilight (de la seria P20) încă două: Midnight Blue și Emerald Green. La fel ca și în cazul BMW-ului, vopsit într-un atrăgător albastru Snapper Rocks (922 de euro preț suplimentar), clienții mai puțin nonconformiști au la dispoziție și opțiuni ceva mai tradiționale. La Mate 20 Pro este vorba de un negru clasic, așa cum era exemplarul pe care l-am avut noi la dispoziție.

Memoria internă este de 128 GB. Există și posibilitatea de extindere, dar nu cu ajutorul unui card obișnuit Micro SD, ci a unuia proprietar Huawei, numit „Nano Memory Card“, care poate ajunge până la 256 GB.

Partea frontală include un așa-numit „notch“ (sau am putea să folosim termenul acceptat la noi, breton), caracteristică deja obișnuită pentru smartphone-urile moderne. La fel cum BMW-ul nostru poate fi atât elegant, cât și suficient de spațios având în vedere amprenta la sol relativ compactă (lungime de 4640 mm, lățime de 1825 mm), Mate 20 Pro reușește să găzduiască un frumos ecran OLED cu diagonala de 6,39 inchi într-o carcasă de numai 157,8 mm lungime și 72,3 mm lățime! Telefonul rămâne compact și dacă ne referim la grosimea de 8,6 mm și greutatea de 189 g. Carcasa nu include și o mufă jack, dar există protecție la apă și praf IP68. Ca o picanterie, la prima vedere nu se observă niciun difuzor, cu toate că Mate 20 Pro este capabil să ofere audiție stereo. Cele două incinte audio sunt una în breton, iar cea de-a doua în portul USB Type C. Neobișnuit, da, dar fără absolut niciun compromis aici, căci calitatea audio este peste medie, așa cum te-ai aștepta de la un vârf de gamă. Revenind la partea din spate, Mate 20 Pro se mai remarcă și prin zona care grupează cele trei camere și LED flash-ul. De data aceasta, vorbim de o caracteristică 100% originală, cel puțin prin prisma formei pătrate, căci un număr similar de camere mai găsim și la P20 Pro.

Cameră excelentă
Și aici, ajungem la un alt capitol la care noul model excelează: performanțele foto. Cu un model reușit la dispoziție (mașina, nu autorul), am încercat să provocăm noul Huawei cu imagini cât mai spectaculoase, cu scopul declarat de a vedea dacă poate ține loc unui aparat profesional pentru realizarea de fotografii la o calitate de nivelul necesar pentru o revistă tipărită. Vă lăsăm pe dumneavoastră să judecați rezultatul, noi doar vom intra în câteva caracteristici de ordin tehnic. Bine… depinde și de audiență. Pentru un fotograf profesionist, 252 CP/4000 rpm și 350 Nm/1450–4800 rpm ar putea fi aceeași limbă neinteligibilă ca 40 MP principal, 8 MP 80 mm teleobiectiv cu OIS și 20 MP cu 16 mm f/2.2 wide în cazul unui „petrolhead“. De reținut este că, la fel cum BMW-ul nostru e o mașină manevrabilă, rapidă și eficientă, Huawei Mate 20 Pro oferă posibilitatea efectuării de imagini atât cu deschidere largă, cât și cu zoom optic (cu stabilizator de imagine), ceea ce îi oferă unui pasionat de fotografie posibilități ample de captare a imaginilor. Astfel, acest telefon poate înlocui un aparat foto tradițional mult mai bine decât o puteau face vechile generații.


La fel de interesantă este și partea de software a camerei. De mulți ani, Huawei a ales să integreze diverse moduri de lucru direct în aplicația de cameră, astfel că fotografii spectaculoase, care necesită, de exemplu, timpi lungi de expunere, sunt foarte ușor de realizat, mai ales dacă se folosește și un stativ. Cu toate acestea, mereu am considerat că există o limită, un tip de poză pe care un smartphone nu este capabil s-o realizeze cu ușurință: panningul, sau fotografia în mișcare, condiție esențială pentru o revistă auto. Totuși, fără să ne așteptam la minuni, noi am încercat-o. Și, surpriză, rezultatele au fost spectaculoase pentru un telefon. Deși lumina slabă a penalizat un pic claritatea detaliilor (din păcate, am avut parte doar de zile foarte înnorate pe perioada testului acestui device), efectul de mișcare pe care l-am obținut este impresionant. Imaginile au fost surprinse în modul Pro pe care îl oferă telefonul, cu timpul de expunere setat la 1/50. Rapiditatea cu care telefonul poate procesa imaginile înregistrate ne-a fost de folos în a urmări și capta subiectul care se deplasa cu circa 50–60 km/h. OK, încă nu suntem pregătiți să renunțăm la camerele profesionale pentru acest tip de imagini, însă, în acest ritm, nu se știe cât de mult va mai dura până când am putea s-o facem.

„Sub capotă“
Noul Mate 20 dispune de un nou procesor realizat în casă, pe o arhitectură de 7 nm, în premieră pentru un telefon cu sistem de operare Android. Așa cum se întâmplă și la motoarele moderne, acest lucru se traduce prin performanțe superioare, simultan cu un consum redus de energie. BMW-ul nostru poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și poate circula cu o viteză maximă (limitată) de 250 km/h. În viața de zi cu zi însă, aceste performanțe nu au decât rareori o valoare reală, căci orice viteză peste 140 km/h se soldează cu o amendă în România, la fel ca și o accelerație în trombă de la 0 la 100 km/h în mediul urban (acolo unde plecăm de obicei de pe loc). La un smartphone însă, folosirea performanțelor din dotare este nu doar legală, dar și foarte necesară în viața de zi cu zi. Fie că vorbim despre fotografiat în rafală sau înregistrare de filme în format 4K, streaming de filme HD sau jucat PUBG, transfer de fișiere sau navigat între multiple aplicații, muncă sau relaxare, noul procesor octacore Kirin 980 cu frecvență maximă de lucru de 2,6 GHz și 6 GB memorie RAM face față cu brio oricăror solicitări. Și, în vreme ce un automobil este relativ dificil de testat, pentru că ai nevoie atât de un poligon/drum închis, cât și de instrumente dedicate, la un telefon e mult mai simplu: rulezi aplicații benchmark descărcate din magazinul dedicat platformei tale. Iar una dintre cele mai cunoscute dintre acestea – AnTuTu – îl înnobilează Mate 20 Pro cu primul loc în topul lunii octombrie 2018, cu un scor de 309.628 de puncte.


Autonomie de top
Și, cum vă spuneam, procesoarele moderne sunt din ce în ce mai economice, așa cum se întâmplă și cu motoarele moderne ale automobilelor. BMW-ul 430i Gran Coupé cu transmisie automată, care a jucat rolul de cobai aici, afișează un consum mediu de 5,9 l/100 km, însă cel mai economic model din această gamă, 420d Aut, coboară această valoare chiar până la 4,0 l/100 km. La fel, Huawei propune o baterie de 4200 mAh (superioară modelului anterior cu 200 mAh), care ar trebui să acopere fără nicio problemă nevoile unei zi obișnuite, chiar cu utilizare intensă. Aici nu avem o normă de „consum“ general acceptată, pentru că acesta diferă foarte mult în funcție de utilizare, dar, pentru că suntem o revistă tehnică, am decis să alegem ad-hoc timpul de folosire a ecranului (SOT – Screen-on Time) ca standard de consum în cazul unui telefon. Astfel, după 18 ore și 41 de minute de la încărcare, perioadă în care bateria a ajuns la un nivel de 20%, telefonul nostru afișa 6 ore și 36 de minute SOT. De acord, fără o cartelă SIM drept consumator la bord și utilizat destul de mult pe parcursul nopții (în timpul ședinței foto), când luminozitatea ecranului a fost destul de scăzută. Totuși, vorbim de o valoare excelentă și un telefon care nu ar trebui să vă lase la greu indiferent de solicitările de peste zi.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE