Salonul Auto de la Geneva Știri Video

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz (video)

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

După anularea Salonului Auto de la Geneva, GIMS 2020, producătorii auto au trecut la atacul online. Dacia a dezvăluit primul său concept electric, iar Renault viitoarea viziune asupra mobilității dincolo de 2025.

Dacia pornește propria revoluție electrică – una „copiată” de la divizia din China a părintelui Renault: conceptul Spring este un Renault City K-ZE deghizat sub emblema Dacia. O interesantă răsturnare de situație – de obicei producătorii chinezi erau cei care îi copiau pe europeni, nu invers. Totuși, această situație are numeroase avantaje. Dacia preia – la fel ca în trecut – un model Renault, transferul de tehnologie asigurându-i un viitor statut extrem de accesibil.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Sigur, modelul de serie bazat pe conceptul Spring nu va ajunge la un preț mai mic de 9000 de dolari, ca în China. Însă ar putea deveni cel mai accesibil model electric din Europa (dacă nu ținem cont de micul Citroen Ami, care poate fi condus chiar și de la 14 ani). Până atunci, Spring va deveni primul model din segmentul mini de la Dacia, având totuși spațiu pentru patru persoane. Va avea cinci portiere, patru locuri și motorizare electrică – iar versiunea de producție vizează o autonomie de aproximativ 200 km (WLTP), din 2021.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Avem parte de un concept, deci Dacia se poate juca cu tehnologii mai costisitoare – faruri și stopuri LED, cu o semnătură luminoasă ce prefigurează viitoare identitate vizuală a mărcii. Constructorul de la Mioveni a declarat din start că vizează o intrare în forță pe piața noilor servicii de mobilitate – precum flotele de vehicule în car-sharing.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Unul dintre pionierii mobilității cu emisii zero din Europa, Grupul Renault pregătise pentru GIMS 2020 și viziunea sa asupra mobilității din viitor: prototipul electric Morphoz. Noul concept nu este un simplu show car, constructorul francez revenind la mai vechea sa idee a stațiilor de schimbare a bateriilor pentru vehicule EV. Mai exact, Morphoz dorea să impresioneze asistența de la GIMS 2020 cu experiența complet nouă a interiorului dotat cu inteligență artificială și capacitatea de a se adapta la utilizări cotidiene, pe distanțe scurte sau la călătorii lungi.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Și nu oricum, ci efectiv prin modificarea caroseriei – fiind capabil să ofere mai multe configurații de putere și autonomie, precum și diverse opțiuni de utilizare și spațiu de încărcare. În plus, Morphoz avea de gând să aducă la GIMS 2020 prima utilizare a noii platforme modulare dedicată automobilelor electrice – CMF-EV. În schimb, am putut vedea doar în spațiul virtual cum Morphoz se „metamorfoza”, la propriu, dintr-un automobil compact într-un crossover de clasă medie.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Practic, în configurația City conceptul Morphoz avea o lungime de 4,4 metri, acumulatori de doar 40 de kWh și o autonome generoasă – de 400 km. Cu o simplă vizită pe la stația dedicată, orice Morphoz putea deveni versiunea Travel, cu o lungime de 4,8 metri și baterii de 90 kWh. Suficient pentru o autonomie strălucită – de 700 km. Rămân nemodificate doar celelalte proporții: lățime de 2 metri și o înălțime de 1,55 metri.

GIMS 2020: Dacia Spring & Renault Morphoz

Cabina conceptului a primit titulatura de „Livingspace” – iar interfața AI poate fi controlată inclusiv de la un ecran retractabil „Livingscreen”. În plus, constructorul echipat conceptul și cu tehnologii pentru conducere autonomă de Nivel 3, conform definiției SAE International (posibilitatea de a delega complet conducerea vehiculului, însă numai în anumite situații predefinite).

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE