Formula 1 Motorsport

Formula 1: Caterham, în căutarea primelor puncte

Caterham CT05, #9 Marcus Ericcson

Sezonul 2014 din Formula 1 este unul de “totul sau nimic” pentru Caterham. “Verzii” malaysieni sunt în căutarea primelor puncte din istoria participărilor în “Marele Circ” şi se arată optimişti. Dar este suficient?

Caterham CT05, #9 Marcus Ericcson
Caterham CT05, #9 Marcus Ericcson

Asemenea şi altor echipe, şi Caterham s-a confruntat cu probleme la prima sesiune de teste din acest an, la Jerez. Alături de Red Bull Racing şi Scuderia Toro Rosso, gruparea lui Tony Fernandes face parte din grupul echipelor ce folosesc motorizare Renault. Şi dacă în anii trecuţi, francezii erau un reper al fiabilităţii, lucrurile stau cu totul altfel în 2014.

Considerată a fi una dintre cele mai stabile echipe din punct de vedere financiar, Caterham a înţeles că un pilot experimentat face mai mult decât un cec consistent din partea sponsorilor. Aşa că, acest an reprezintă revenirea lui Kamui Kobayashi în Formula 1, după un sezon petrecut în anduranţă, cu Ferrari.

Caterham și-a lansat o divizie de motociclete

După ce a fost campion în Formula BMW UK şi în Formula 3 din Japonia, suedezul Marcus Ericsson a avut o evoluţie relativ modestă în anii petrecuţi în GP2 Series. Însă tânărul al cărui manager este Kenny Brack (câştigătorul Indy 500 din 1999) a primit o şansă nesperată din partea echipei Caterham şi nu vrea să o rateze.

Din punct de vedere al designului, Caterham nu face notă discordantă faţă de celelalte echipe în privinţa eleronului faţă. Inginerii au ales o variantă de “nas” care nu este mai estetică decât cele de la Ferari, Mercedes sau Red Bull, dar este mai inspirată decât alegerea Toro Rosso. Practic, designerii Caterham au ataşat elementul foarte înclinat spre circuit de un “nas” tradiţional, ridicat.

Cyril Abiteboul (Team Principal Caterham F1) & #9 Marcus Ericsson
Cyril Abiteboul (Team Principal Caterham F1) & #9 Marcus Ericsson

Şi pentru a confirma că 2014 este anul decisiv, Tony Fernandes a declarat că vrea ca echipa să fie mai competitivă în 2014, să nu se mai claseze ultima în ierarhia constructorilor şi să obţină primele sale puncte. “Cu această schimbare de regulament, şansele sunt aproape egale pentru toate echipele. Dacă nu evoluăm semnificativ, nu ar fi exclus să părăsesc Formula 1”, a comentat Fernandes.

Şi Cyril Abiteboul, cel care îndeplineşte rolul de team principal, a spus că atitudinea lui Fernandes este de înţeles. “Trebuie să înţelegem că aceasta este o activitate de marketing şi, pentru a promova un produs, trebuie să ai succes şi să fii vizibil. Doar aşa atragi sponsori, iar noi nu suntem tocmai interesanţi în acest moment”, a concluzionat Abiteboul.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE