Știri

Ford are o zi… comercială

Producătorul american este unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața vehiculelor comerciale ușoare (LCV) din lume, și are toate șansele să rămână lider în Europa odată cu introducerea noii generații Transit Connect și Transit Courier dar și a restilizărilor pentru Tourneo Connect și Tourneo Courier.

Nu mai puțin de patru noutăți propune Ford în gama LCV deodată, însă nu ar trebui să fim surprinși – compania a promis că va înnoi întreaga gamă de modele comerciale pentru Europa în decurs de doar 18 luni. Cu Ford brandul numărul 1 pe continent în segmentul comercial, familia de modele Transit – acum formată din nu mai puțin de patru versiuni – are un rol crucial, fiind în mod tradițional motorul vânzărilor încă de la apariția din urmă cu peste jumătate de secol, în 1965. Conform primelor detalii dezvăluite despre noile Transit Connect și Transit Courier – despre primul contact cu Transit Custom veți putea citi în curând în paginile revistei noastre – avem de-a face cu un design nou, trenuri de rulare mai eficiente, precum și cu sisteme noi de asistență a șoferului.


Noul Transit Connect adoptă noul ADN stilistic al familiei Transit, dar se apropie în același timp și destul de pronunțat de modelele de pasageri, având inclusiv faruri Xenon și LED-uri pentru DRL în versiunile superioare de echipare. Interiorul este și el complet nou, cu o zonă centrală de control cu display „floating” touchscreen de 6 inch, dotat cu sistemul de infotainment Sync 3 pe versiunile de top. Propulsoarele sunt conforme cu standardul Euro 6.2, Ford oferind noul motor diesel de 1,5 litri EcoBlue în combinație cu o versiune îmbunătățită a EcoBoost-ului de un litru și a cutiei de viteze manuale cu șase trepte. Și mai important, intervalele de revizie au ajuns de acum indiferent de motorizare la 2 ani sau 40.000 km.


Transit Courier este mezinul familiei Transit, oferind virtual aceleași noutăți precum Transit Connect, de la schimbările aduse designului la noua cabină ergonomică și high-tech în versiunile mai scumpe. Avem inclusiv aceleași opțiuni la nivel de propulsie și transmisie, însă în plus modelul Courier beneficiază și de un nou pachet special de eficiență – standard pe versiunile diesel – cu elemente aerodinamice mai eficiente, dublate de prezența sistemului Active Grille Shutter. Volumul de încărcare este de maxim 2,4 metri cubi, cu greutatea totală variind între 500 și 590 kg pentru versiunile de caroserie tip van sau kombi. În plus, Ford a anunțat și lansarea unei noi echipări – Limited – plasată la vârful gamei, ca alternativă la versiunea Sport.


În ceea ce privește facelift-ul aplicat noilor Tourneo Connect și Tourneo Courier – disponibile ca și Transit Courier / Connect de la jumătatea anului viitor, schimbările sunt și ele în oglindă cu „frații” mai mari din gama imediat superioară. Practic, Tourneo Connect (5 sau 7 locuri) și Tourneo Courier completează înnoirea portofoliului din gama Tourneo alături de modelul de vârf Tourneo Custom, disponibil cu opt sau nouă locuri deja pe anumite piețe Europene. Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect și Tourneo Courier împart noile elemente de design exterior, dar și modificările aduse interiorului sau elementelor mecanice. Avem astfel lămpile Xenon cu LED pentru luminile de zi, ecranul touchscreen de 6 inch cu Sync 3 sau propulsoarele de 1.5 litri EcoBlue și 1 litru EcoBoost cuplate la noua cutie de viteze manuală cu șase trepte. Printre noutățile aduse de serie putem însă nota la Tourneo Connect prezența unor sisteme în premieră în segment: Intelligent Speed Assist, Pre-Collision Assist cu Pedestrian Detection, Side Wind Stabilisation, sau chiar Active Park Assist.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE