Magazin Noutăți Tehnică Video

Ford e central, Polestar 1 ușor, BMW Seria 8 fotogenic și CEO-ul Audi se… răcorește

Evident, cea mai șocantă veste are legătură cu zvonurile din presă – fundamentate de surse interne – conform cărora CEO-ul companiei din Ingolstadt a fost arestat de autoritățile germane în conexiune cu scandalul Dieselgate.

Conform Automotive News sau Bloomberg, Volkswagen Ag se pregătește să numească un nou chief executive officer interimar ca urmare a neașteptatei arestări a CEO-ului Rupert Stadler în conexiune cu scandalul emisiilor Dieselgate – conform declarațiilor purtătorilor de cuvânt ai companiei oficialul a fost arestat cu prezumția de nevinovăție luni de dimineață de acasă. Succesorul său ar putea fi Bram Schot, care conduce departamentele de vânzări și marketing la constructorul din Ingolstadt. Media germană, prin Sueddeutsche Zeitung a raportat despre decizia autorităților – motivată de dorința anchetatorilor de a nu-l lăsa pe Stadler să modifice dovezi legate de activitățile din timpul Dieselgate, aceștia din urmă activând procedura în urma unor interceptări telefonice.


Tot în Germania, BMW pare ferit de acuzațiile de modificare a propulsoarelor diesel pentru a înșela autoritățile – și se bucură de una dintre cele mai importante lansări ale sale din ultimul timp: noul Seria 8. Am vorbit deja pe larg despre coupé-ul de lux bavarez, însă asta nu înseamnă că nu ne face plăcere să-l mai vedem în noi video-uri oficiale.



La fel de interesantă ni se pare și decizia celor de la Ford – compania a achiziționat recent clădirea istorică Central Station din Detroit, Michigan, după ce aceasta rămăsese neocupată mai bine de două decade. Clădirea cu 18 etaje – monument istoric – va deveni o fereastră către viitor pentru Ford, urmând să devină un centru pentru proiecte viitoare de mobilitate, „casă” pentru până la 2500 de angajați ai companiei. Situată în cartierul Corktown din Detroit, Central Station va redeveni activă din 2022, incluzând un campus de 111.500 metri pătrați cu spațiu pentru 5000 de persoane, birouri, zone de retail și chiar locuințe rezidențiale.


Suedezii de la Polestar sunt în schimb preocupați de minimalizare – mai precis reducerea masei noului coupé plug in hybrid de înaltă performanță Polestar 1. Cum primul model al noii mărci suedeze (cu pașaport chinez, deoarece va fi produs în țara părintelui adoptiv Geely) va apărea în showroom-uri abia din 2019, avem destul timp pentru a afla pe parcurs mai toate secretele sale. Conform brand-ului, unul dintre ele este legat de utilizarea cu precădere a materialelor compozite de tip CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer) pentru a salva nu mai puțin de 226 kg față de o construcție echivalentă din oțel – o bună parte din panourile caroseriei fiind realizate astfel (capotă, capacul portbagajului, portiere, acoperiș).

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE