Știri Video

(Video) Fiesta cu Ferrari F8 Spider, 812 GTS & Kia PHEV

Fiesta cu Ferrari F8 Spider, 812 GTS & Kia PHEV

Italienii de la Ferrari au sărit peste Salonul Auto de la Frankfurt anul acesta, însă au ținut totuși să fure din lumina reflectoarelor îndreptată către IAA pentru două premiere majore: F8 Spider și 812 GTS. Kia, în schimb, ne atrage atenția cu versiunile plug in hybrid ale modelelor XCeed și Ceed Sportswagon. Iar lumea tech nu stă pe loc, cu Bridgestone finalizând achiziția TomTom Telematics, companie care își schimbă denumirea în Webfleet Solutions de la 1 octombrie.

Pentru că la Maranello lumea se mișcă un pic altfel, nu este de mirare că la începutul toamnei nu se numără „bobocii”, ci decapotabilele. Acum doar jumătate de an, la Salonul Auto de la Geneva, Ferrari a prezentat noul F8 Tributo, înlocuitorul excelentului 488. Acum, desigur, a sosit timpul pentru F8 Spider, urmașul de drept al versiunii 488 Spider. Cum timpul scurs a fost petrecut de ingineri lucrând la anumite aspecte exacte, F8 Spider rămâne cât se poate de fidel din punct de vedere stilistic fratelui cu acoperiș fix.

Fiesta cu Ferrari F8 Spider, 812 GTS & Kia PHEV

Excepția notabilă este, desigur, hardtop-ul retractabil electric și zona din spate care acomodează acest ansamblu. Acoperișul are nevoie de fix 14 secunde pentru operațiunile de acoperire / descoperire, iar F8 Spider se poate plimba în acest timp cu viteze de până la 45 km/h. Și mai important, noul Spider este cu 20 de kg mai ușor decât predecesorul său, fiind în același timp cu doar 20 kg mai „plinuț” față de extremul 488 Pista Spider. În plus, aspectul fizic plăcut nu este doar de fațadă, deoarece F8 Spider vine cu îmbunătățiri și la capitolul aerodinamică – cu 10% mai bună față de trecut.

Fiesta cu Ferrari F8 Spider, 812 GTS & Kia PHEV

Altfel, mega-rivalul britanicului McLaren 720S Spider se poate lăuda în continuare cu premiatul V8 turbo de 3,9 litri și 720 CP / 770 Nm – ceea ce înseamnă un plus de 50 CP și 10 Nm față de modelul anterior. Suficient pentru a livra un 0-100 km/h în 2,9 secunde (-0,1s față de 488 Spider), 0-200 km/h în 8,2 secunde (-0,5s) și o viteză maximă de 340 km/h (de la 325 km/h). Vârful de gamă 812 Superfast este mai „bătrân” decât F8, însă dacă luăm în considerare versiunile cu acoperiș amovibil, 812 GTS se află la egalitate cu F8 Spider, fiind prezentate la o zi distanță unul de celălalt. Și, cu „doar” 800 CP la bord, 812 GTS a fost dezvăluit de Ferrari drept cel mai puternic model cabriolet de serie.

812 GTS adoptă, totuși, o strategie un pic diferită de F8 Spider. Sub capotă se află un și mai nobil V12, aspirat natural și de mare cilindree – din cei 6,5 litri rezultă 800 CP și un cuplu maxim de 718 Nm. Cel mai important pentru managerii din Maranello, 812 GTS vine peste la fel de noul Lamborghini Aventador SVJ Roadster – dotat cu 770 CP și 720 Nm. Cu onoarea salvată, 812 GTS se poate repezi la 100 km/h în 2,9 secunde și apoi la 200 km/h în doar 8,3 secunde. Viteza maximă este de peste 340 km/h – însă acoperișul amovibil poate fi manevrat în 14 secunde doar până la pragul de 45 km/h.

Kia Motors face noi pași în electrificarea gamei sale, prezentând recent variantele PHEV ale modelelor XCeed și Ceed Sportswagon. Acestea vor ajunge în Europa de la începutul anului viitor, ambele fiind construite local – la Žilina, în Slovacia. Cele două au parte de același sistem de propulsie – un pachet de baterii litiu-ion de 8,9 kWh, motor electric de 44.5 kW, transmisie cu dublu ambreiaj și șase trepte (6DCT) și un propulsor 1.6 litri GDi în patru cilindri. Împreună, livrează 141 CP și 265 Nm, suficient pentru un 0-100 km/h în 10,8 sau 11 secunde – Ceed Sportswagon / XCeed. Neomologată încă, autonomia EV estimată de constructor este de 60 km.

Bridgestone Europe a preluat de la TomTom subsidiarul TomTom Telematics în aprilie, iar de la începutul lunii octombrie noul nume al companiei va deveni Webfleet Solutions. Achiziția ține de strategia Bridgestone de a își consolida capacitățile digitale, urmărind o transformare dintr-un producător de anvelope premium într-un lider de soluții pentru mobilitate. Noua companie din cadrul Bridgestone este furnizorul principal de soluții pentru flote din Europa, o industrie în continuă creștere.

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE