Uncategorized

Fiat 500 L

01

Dați-mi un Fiat! Cam asta ar vrea să strige plini de entuziasm fanii Cinquecento la vederea lui Fiat 500 L.

Text: Adrian Drăgan

 

Iată-l așadar, iar oaspeții prezenți la premiera din 2012 se adună curioși în jurul său. Îl mângâie, îi apasă butoanele, discută. Hai să ciulim urechea: „Deci, mie îmi place… mai ales partea din față, cu farurile sale rotunde, amintește de botul rotofei al lui 500“. „Foarte tare, îmi place și ambalajul de sticlă“, exclamă laudativ un bărbat în blugi și sacou. „Mda, mormăie sceptic un tip îmbrăcat într-un costum elegant: Arată totuși cam prea mult a Mini Countryman, iar roțile se pierd sub aripile absolut monstruoase.“ În acest timp, o doamnă tânără se bucură de aspectul plin de contraste al spoilerelor.

Alții au ajuns chiar mai departe, cercetează cockpitul modern și colorat, cu o structură bine definită și caută cele 22 de spații de depozitare, rabatează, pliază și mută scaunele din spate, cam înguste, cu 15 cm înainte sau înapoi. În funcție de poziția acestora, portbagajul poate avea 343 sau 400 de litri.

O podea solidă desparte, la nevoie, farfuriile de porțelan de bagajul mai greu și formează, dacă trebuie, cu scaunele din spate pliate, o suprafață netedă de încărcare (1310 l). Scaunele în sine se pliază doar parțial și nu sunt complet plane. Un dezavantaj pe care managerul de produs ni-l explică prin multe cuvinte, în felul următor: Astfel, accesul spre un al treilea rând de scaune s-ar face mai ușor. Așa va să zică, o să vină și versiunea cu șapte locuri.

Cu multă mândrie este prezentat și automatul de 12 volți de espresso din consola mediană. Tot respectul, dar ne întrebăm: Ce facem cu capsulele presate?

28
500 L poate fi dotat cu instalații de sunet și inserții colorate. Inclusiv cu un
„personal trainer“ pentru condus economic

Pe scurt, versiunea 500 L de 4,15 metri lungime stârnește spiritele, oferă destul de mult loc, asigură variație în portofoliu și ar putea scoate marca Fiat din atmosfera sumbră generată de potențiale închideri de uzine și benzi de producție.

Să ieșim totuși la plimbare cu 500 L. Soarele strălucește cu putere, privirea ni se îndreaptă înainte și în sus. Uau! Ce panoramă fără limite și o caroserie care îți oferă o vizibilitate excelentă. Suprafețele vitrate mari și un acoperiș din sticlă de 1,5 metri pătrați (opțional) ți-o garantează.

30
Față de varianta de bază, 500, L este cu 60 cm mai lung. Platforma pe care e construit provine însă de la modelul Punto.

Destul de restrânsă este însă paleta de motoare. Putem alege un turbodiesel de 85 CP, care îl duce pe Fiat cătinel, în 14.9 secunde, la 100 km pe oră, cu un consum ECE de 4,2 litri/100 km și care este și cel mai economicos. Din păcate, îi lipsește treapta a șasea.

Cu un consum, cel puțin pe hârtie, de 4,8 litri/100 km, nici cel mai puternic dintre motoare, un turbo cu doi cilindri, nu este cu mult mai însetat. Dintr-o cilindree de 875 cmc, motorul Twinair pe benzină generează o putere de 105 CP.

Însă mersul său cam scuturat poate să deranjeze, iar cutia putea fi etajată mai bine.

Mult mai cultivat este propulsorul pe benzină, de 1,4 litri. Dacă e nevoie, se turează și mai mult și nu furnizează deloc rezultate mai slabe. Deoarece 500 L 1.4 16 V cu prețul de bază de 15.500 de euro este varianta cea mai avantajoasă, merită în orice caz un test. În timpul căruia constatăm un tren de rulare ferm, dar nu foarte nărăvaș, precum și direcția indirectă tipică pentru Fiat. În această privință, italienii nu vin cu nicio surpriză.

Dar povestea seriei 500 rămâne în continuare palpitantă, pentru că, în 2013, nu vor fi lansate doar un diesel mai puternic și varianta cu șapte locuri, ca XL, ci și un Fiat 500 Crossover (nume de cod X).

Fiat 500 L Living, cu șapte locuri

Deși, din punctul de vedere al designului, 500 L își respectă promisiunile, motoarele și transmisia suferă puțin la rafinament. Modularitatea interioară, spațiile numeroase de depozitare și detaliile șic compensează alte inconveniente.Oricum, este o apariție inedită în segmentul familialelor compacte.

051 fiat 500



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE