Motorsport Știri Video

(Video) Ferrari Finali Mondiali: 488 GT3 & 488 Challenge Evo

Ferrari Finali Mondiali: 488 GT3 & 488 Challenge Evo

În cadrul evenimentului Ferrari Finali Mondiali de pe circuitul de la Mugello, constructorul italian a demonstrat un adevăr simplu: 488 încă nu s-a retras din activitate, chiar dacă înlocuitorul său, F8 Tributo, a fost deja prezentat.

Desigur, la Ferrari Finali Mondiali acest adevăr simplu are și un asterisc – 488 își continuă viața doar pe circuite. Sub forma noilor 488 GT3 și 488 Challenge Evo. Ambele au fost gândite pentru a aduce multă bucurie pe oricare dintre pistele lumii, nu doar la Mugello, unde s-a desfășurat anul acesta Ferrari Finali Mondiali. Și ambele vor aduce cu siguranță multe zâmbete pe buzele piloților… din două categorii (oarecum) diferite. Noul Ferrari 488 Challenge Evo este modelul dedicat echipelor de „client”. Și a fost creat, alături de 488 GT3 Evo, pentru a redefini designul și performanțele predecesorului în dorința de a oferi un „racer” și mai capabil.

Ferrari Finali Mondiali: 488 GT3 & 488 Challenge Evo

În primul rând, marca căluțului cabrat a lucrat la aerodinamică – numai partea frontală redesenată de pe 488 Challenge Evo a condus la o creștere cu 30% a eficienței, iar pilotul chiar poate ajusta independent de spate forța de apăsare frontală pentru a se potrivi mai bine cu circuitul sau vremea din momentul cursei. Iar modificările de la zona posterioară au crescut forța de apăsare cu nu mai puțin de 50% față de 488 Challenge. În plus, inginerii Ferrari au uimit audiența de la Finali Mondiali cu îmbunătățiri aduse diferențialului electronic, frânelor cu ABS, sistemului de control al tracțiunii sau frânelor carbo-ceramice. Pilotul a primit și el un nou volan, precum și o cameră video pentru zona dorsală, preluată de la 488 GTE.

Ferrari Finali Mondiali: 488 GT3 & 488 Challenge Evo

Tot la Finali Mondiali Ferrari a prezentat și noua versiune 488 GT3 Evo. Acesta este modelul „oficial al echipei oficiale”, Ferrari-ul care se va lupta în sezonul 2020 în toate campionatele GT internaționale, inclusiv la Le Mans. La fel ca predecesorul său, prezentat acum aproximativ patru ani tot la Mugello în cadrul Finali Mondiali, 488 GT3 Evo se bazează în special pe o mulțime de modificări de finețe – aerodinamică și nu numai. Cea mai evidentă schimbare față de predecesor a avut loc în față – acolo unde inginerii au lucrat nu mai puțin de 18.000 de ore pentru a calcula și simula CFD noile valori! Lateralele și spatele au primit modificări minore, iar ampatamentul a fost alungit pentru ca echipele să poată transforma mai ușor modelul din GT3 în GTE. Alte schimbări includ utilizarea unui nou scaun – mai ușor cu 2,4 kg – dar și a dezvoltării unui kit opțional 24H/Endurance.

Ah, dar Ferrari nu sunt singurii cu un eveniment de tip „Finali Mondiali” – Lamborghini ne-a arătat noi imagini cu modelul SUV Urus convertit la standardul de curse ST-X. Și nu este doar un bolid verde (Verde Mantis, ca să fim mai preciși), deoarece versiunea finală Urus ST-X, pregătită de Squadra Corse pentru a pierde nu mai puțin de 550 kg din greutatea standard, se va prezenta la linia de start a competiției Super Trofeo 2020 World Finals, desfășurată la Misano Adriatico, în Italia.

Pasionații de motorsport nu își permit întotdeauna un automobil de curse real. Însă secolul XXI oferă o mulțime de soluții pentru această problemă veche de peste un secol. Una dintre cele mai cunoscute – simulatorul de curse Gran Turismo. Cea mai nouă ediție, Gran Turismo Sport, își continuă tradiția implicării directe a constructorilor auto – de această dată fiind rândul celor de la Jaguar. Producătorul britanic pare să fi executat un „mash-up” între clasicele C-Type / D-Type și modern-electricele I-Type 4 & I-Pace eTrophy – totul pentru bucuria utilizatorilor de Playstation 4.

Noul Jaguar Vision Gran Turismo Coupé va sosi în lumea virtuală la finalul lunii noiembrie. Și va fi dotat cu două locuri, un profil aproape imposibil de jos și trei motoare electrice care în mod teoretic vor genera 1005 CP. Suficient pentru un ireal 0-100 km/h în mai puțin de 2 secunde și peste 320 km/h viteză maximă. Cu o „manevrabilitate perfect echilibrată”, gamerii nu vor simții greutatea de doar 1400 kg. În schimb, vor auzi sunete ciudate: Jaguar va utiliza drept coloană sonoră înregistrări cu sunetul motorului (șase cilindri de 3,8 litri) modelului D-Type Long Nose care a terminat pe podiumul ediției din 1957 a cursei de 24 de ore de la Le Mans. 

Aurel Niculescu

1 comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE