Știri Tehnologie Video

(Video) F-Type este V8, Kia sau C_Two sunt electrificate

Jaguar F-Type, în format coupé sau convertible, are parte de noi opțiuni V8 odată cu facelift-ul de la jumătatea vieții generației actuale. Kia are un „centru de electrificare” online în asociere cu Time, iar croații de la Rimac au dus un nou prototip C_Two acasă la Porsche Engineering.

Ne-am obișnuit ca producătorii de modele premium să joace „la siguranță” în momentul apariției facelift-ului care marchează jumătatea carierei unei anume generații. Jaguar nu iese neapărat din tipar – însă schimbările subtile sunt de efect. Și sunt relativ ușor de identificat: partea frontală include o serie de modificări menite să crească efectul dinamic al ansamblului capotă – faruri – grilă – bară de protecție. Totul este mai plonjat, capota mai sculptată, iar farurile au fost reorientate pentru a se potrivi noilor idei stilistice. Din spate schimbările sunt ceva mai greu de detectat – stopurile sunt mai angulare, în timp ce fiecare motorizare are parte în continuare de propria identitate vizuală la nivelul difuzorului și parașocului.

F-Type este V8, Kia sau C_Two sunt electrificate

Interiorul este și mai evident modernizat – F-Type introduce un nou instrumentar de bord digital cu ecran de 12,3 inch, iar sistemul de infotainment primește standard un „Smartphone Pack” cu Apple CarPlay, Android Auto și Baidu CarLife (în funcție de piață). În plus, aceste din urmă este capabil de actualizări software OTA (over-the-air) și se asociază unor sisteme audio premium de la Meridian. Iar șoferul și companionul din dreapta au parte inclusiv de noi scaune „Slimline” – mai ușoare și mai elegante. Deja disponibil în Marea Britanie, F-Type pornește de la £54.060 și este disponibil inclusiv în format First Edition. Această serie limitată este dotat cu Exterior Design Pack, Black Contrast Roof, jante de 20 inch dedicate, precum și scaune Performance îmbrăcate în piele Windsor și ajustabile electric pe 12 direcții.

F-Type este V8, Kia sau C_Two sunt electrificate

Foarte important, Jaguar nu a lucrat doar la nivel vizual cu F-Type. Ci, de acum încolo l-am putea denumi chiar F-Type V8. Constructorul britanic a introdus noi opțiuni – F-Type R este V8 supercharged cu 575 CP și are parte de un sprint până la 60 mph (96 km/h) în doar 3,5 secunde. În plus, inginerii au modificat șasiul – apar noi arcuri, amortizoare, bare stabilizatoare și articulații (spate). F-Type R a primit direct V8-ul de la SVR, cei 700 Nm fiind suficienți pentru o viteză maximă de 299 km/h. Și asta nu este tot – F-Type este V8 și fără apelativul R. Mai exact, pe lângă modelele de 2 litri turbo și 3 litri V6 mai apare încă o versiune supercharged – un V8 capabil de 450 CP și 580 Nm, disponibil în configurație RWD sau AWD și capabil să propulseze modelul britanic la 60 mph în 4,4 secunde.

Constructorul coreean Kia a colaborat cu prestigiosul brand global Time pentru a lansa un „centru de electrificare” online – un hub / bibliotecă care conține o mulțime de date despre zona EV a industriei auto: articole, clipuri video și info-grafice. Acesta a fost gândit pentru a oferi potențialilor cumpărători de automobile electrice toate informațiile de care au nevoie, grupate într-un număr de subiecte cheie. Centrul online privește electrificarea dintr-o perspectivă globală, nu din cea a Kia, analizând impactul său asupra vieții cotidiene, de la tipurile de tehnologii EV disponibile, gama și infrastructura de încărcare și până la inițiativele și inovațiile viitorului – de la dezvoltarea bateriilor și până la mobilitatea ultimului kilometru.

Rimac a dezvăluit C-Two de ceva vreme deja, însă la fel ca oricare alt mic producător de modele supersport electrice compania croată a prezentat de fapt un prototip. Mai avem de așteptat până la sosirea versiunii de serie, model care foarte posibil va adopta și un alt nume. Până atunci Rimac a decis să cizeleze hypercar-ul său electric, profitând în același timp de facilitățile unuia dintre acționarii săi – un prototip C_Two a vizitat (a fost o deplasare de „serviciu”) Centrul Tehnic de la Nardo al Porsche Engineering.

F-Type este V8, Kia sau C_Two sunt electrificate

Inginerii Rimac au vrut să evalueze și să rafineze dinamica, suspensia și pneurile prototipului C_Two. Iar viitorii clienți îți doresc cu siguranță ca totul să fie pus la punct pentru începerea livrărilor, programată în 2021. Nu de alta, dar C_Two se laudă în continuare cu sistemul de propulsie complet electric de 1888 CP și 2299 Nm, precum și cu setul de acumulatori de 120 kW – suficient pentru o autonomie de 550 km în format WLTP. 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE