Știri

Să ne pregătim pentru extravaganța muscle de la SEMA

Să ne pregătim pentru extravaganța muscle de la SEMA

Așa cum bine știm, nu putem intra în iarna geroasă ce va să vină fără o doză generoasă de vehicule „hot” – toate reunite sub acoperișul cunoscutului și îndrăgitului show SEMA.

Pentru că nu poți vorbi despre „Specialty Equipment Manufacturers Association Show” fără a include în discuție și categoria „muscle car” nu putem începe decât cu un reprezentant de seamă – pe care l-am selectat în ordine alfabetică: Chevrolet Camaro. Compania are o prezență oficială la SEMA și a decis că este timpul să șocheze – atât la propriu, cât și la figurat – pasionații curentului muscle. Astfel, recent îmbunătățitul Camaro primește pentru „model year” 2019 o paletă bogată de culori, ce include și nuanța „Shock”, pe lângă Crush, Riverside Blue Metallic, Shadow Grey Metallic, sau Satin Steel Grey Metallic.


În plus, Camaro este disponibil cu o gamă și mai variată de accesorii – un pachet „Ground Effects Appearance” de generație nouă, spoiler negru, capac de alimentare cu aparență de fibră de carbon, un „cold air intake”, scaune Recaro, frâne față Brembo și componente pentru suspensie preluate de la versiunea 1LE. Și asta nu este tot, deoarece constructorul american aduce la SEMA și ceea ce pasionații de muscle car numesc „crate engine” – cunoscuta serie LS de propulsoare V8, oferite entuziaștilor aftermarket.


Deoarece un motor golaș este cam inestetic, Chevrolet a adus cele trei noi versiuni disponibile (LT5 supercharged de 755 CP, L96 V8, Chevy 350 V8 ZZ6) la bordul unor modele vintage. Gama restomod include un Chevelle Laguna din 1973, dotat cu LT5, precum și două pickup-uri: L96 într-un Silverado din 1978 și ZZ6 într-un și mai clasic C/10 din 1967.


Oricât de puternice ar fi acestea din urmă, toate pălesc în comparație cu ceea ce oferă tunerul Specialty Vehicle Engineering pentru noul lor Yenko Stage II Camaro. De la muscle car la monstru al șoselelor este doar un pas – unul realizat de 25 de exemplare, toate dotate cu câte 100 CP. Sub capotă se află un V8 supercharged LT1 de 6,8 litri, modificat pentru a oferi încă 155 CP peste versiunea deja la vânzare, Stage I Camaro. Puriștii se vor bucura să afle că temperamentul nărăvaș al celor 1000 de ponei va fi strunit de o clasică cutie manuală cu șase rapoarte.


Să trecem acum în tabăra rivală a curentului muscle – acolo unde, evident, tronează modelele Ford. Și vom discuta imediat despre eternul Mustang, însă înainte ne-a atras atenția colaborarea dintre experții în sisteme de evacuare de la MagnaFlow și specialiștii în replici de la Superformance. Aceștia vor sosi la SEMA cu un adevărat „mashup” – denumit sugestiv „Future Forty”. Totul a pornit de la una dintre replicile Superformance – prima generație Ford GT40. Totul este conform cu originalul, mai puțin propulsia – în locul V8-ului aspirat natural acum se regăsește V6-le EcoBoost dublu-turbo de 3,5 litri de pe modernul Ford GT. Cu ajutorul evacuării de la Magnaflow și a unor turbo-uri Honeywell Garrett mai mari, puterea a fost și ea crescută față de versiunea de bază.


Nici un show SEMA nu și-ar merita renumele de rai al segmentului muscle car fără o mulțime de creații bazate pe faimosul Mustang. Și din fericire, ediția 2018 nu va duce lipsă. Cu ajutorul celor de la Classic Recreations, orice pasionat al versiunilor vintage se va putea bucura de prima serie licențiată de modele Ford Mustang Boss 429. Originalul a fost produs în număr foarte limitat pentru MY 1969 și 1970, însă de acum orice entuziast va putea cere un nou Boss 429 dacă le place ce vor vedea la SEMA. Noi deja pariem pe o supraîncărcare a liniilor de producție, mai ales că versiunea recreată are parte de acum de un V8 de 8,4 litri și 815 CP.


Cu peste 50 de ani de istorie în spate, oricine își poate închipui că Ford Mustang nu duce lipsă de accesorii și specialiști aftermarket. De aceea, constructorul american pare pregătit să îi ajute pe cei nehotărâți să își aleagă preferații pentru show-ul de anul acesta de la Las Vegas. Cinci versiuni de la shop-uri faimoase au fost selectați: TJIN Edition, CGS Motorsports, CJ Pony Parts, Galpin Auto Sports și Bojix Design. Toți au lucrat pe baza câte unui coupé produs în 2018, dotat cu transmisia manuală, cu TJIN Edition alegând versiunea de propulsie 2.3 EcoBoost – restul au lucrat cu V8-ul de 5 litri de pe versiunea GT.


Nu doar americanii sunt pasionați de fenomenul tuning – să nu uităm de comunitatea extrem de reprezentativă a fanilor aftermarket ai modelelor asiatice (o zonă reprezentată substanțial în faimoasa serie Fast& Furious). Astfel, Honda are o reprezentare importantă la SEMA, inclusiv un concept foarte interesant, care îmbină zona „ligth truck” cu produsele de tip „camper” ale companiei – Ridgeline Overland Project. Standul japonezilor va mai fi „ornat” și cu o impresionantă colecție de modele foarte variate, de la motociclete la racer-ele Civic Type R TCR sau Rebelle Rally Honda Pilot, sau un Insight foarte accesorizat. Ridgeline Overland,între timp, este un vehicul dedicat pasionaților de camping care poate rezista chiar și o săptămână în stil „off the grid”.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE