Știri Video

(Video) Explorer cu Ford și Cabriolet cu 911

(Video) Explorer cu Ford și Cabriolet cu 911

Explorer „fură” startul la Salonul Auto de la Detroit, fiind prezentat de către Ford cu puțin înainte debutul la NAIAS în cadrul unui eveniment special desfășurat la Ford Field din Detroit. În schimb, noul Porsche 911 este deja pregătit pentru sezonul cald, cu versiunea Cabriolet.

Noua generație Ford Explorer este o „afacere” americană – a șasea iterație a SUV-ului nu va ajunge și la noi, în Europa. Totuși, puțini fani ai constructorului din SUA nu au auzit de Explorer, model care este la fel de faimos precum alți specialiști în off-road ai casei – aici ne gândim direct la pickup-ul Ranger, spre exemplu. Lansat acum aproape trei decade – în 1990 – modelul original era, pe atunci, primul model cu patru uși al casei din segmentul SUV. După o istorie destul de tumultoasă – să ne aducem aminte de scandalul pneurilor Firestone – noul Explorer se pregătește totuși de o întoarcere la origini, sosind cu o arhitectură complet nouă, mai ușoară (de la 1970 kg, cu peste 50 kg mai puțin) și cu opțiune pentru tracțiune spate (în loc de față) pe lângă versiunile AWD. De acum, după o decadă de FWD, Explorer are încă odată propulsorul montat longitudinal și tracțiunea de bază pe puntea spate.



Calitățile off-road nu au fost neapărat îmbunătățite datorită acestei decizii, deoarece caroseria rămâne în continuare autoportantă. Iar designul exterior nu oferă nici el satisfacții majore, reprezentând o evoluție subtilă a generației anterioare, senzația de déjà vu fiind totuși mai puțin pregnantă în zona frontală, acolo unde Ford a optat pentru un plus de prestanță și sportivitate. Interiorul este, în schimb, complet schimbat. Fără a oferi toate detaliile, Ford a descris modelul de bază ca fiind inteligent și minimalist: climatizare dual-zone, hotspot Wi-Fi 4G LTE (FordPass Connect) și deja tradiționalul sistem de infotainment SYNC 3 cu ecran de 8 inch și compatibilitate Apple CarPlay / Android Auto. Opțiunile sunt multiple – de la scaune electrice ajustabile pe 10 direcții în față și decor de lemn Ash Swirl la instrumentar de bord complet digital de 12,3 inch și ecran tactil de 10,1 inch pentru planșa de bord. Acesta din urmă are orientare tip portret și o integrare cel puțin ciudată – pare o tabletă de acum 2-3 ani „aruncată” de vreun designer grăbit.



Sub capotă, Ford Explorer pornește de la un standard minim ridicat – baza este reprezentată de propulsorul EcoBoost de 2,3 litri, în patru cilindri, ce livrează nu mai puțin de 300 CP și 420 Nm. Acesta este conectat la o nouă transmisie cu zece rapoarte ce trimite puterea către puntea spate. Opțional, Ford oferă și un sistem inteligent de tracțiune integrală ce dispune de un nou „Terrain Management System” dotat cu nu mai puțin de șapte moduri de funcționare. Pentru un plus de putere se poate opta pentru EcoBoost-ul V6 turbo de 3 litri și 370 CP / 514 Nm, pentru acesta existând un etalon al capacității de tractare de 2540 kg. Ford a confirmat și viitoarea apariție a versiunii Hybrid, ce ar putea împrumuta combinația de V6 de 3,3 litri și motor electric de la fratele Police Interceptor Utility. Tehnologiile abundă în noul Explorer – standard sau opțional fiind oferite suita de sisteme de asistență și siguranță Co-Pilot360, porturi USB tip-C, Active Park Assist 2.0, încărcare wireless pentru smartphone sau sistem audio premium B&O cu 14 incinte acustice și o putere de 980 wați.



Înapoi în Europa, la doar o lună și un pic (cam șase săptămâni) de la apariția noii generații Porsche 911 la Salonul Auto de la Los Angeles, deja ne putem pregăti temeinic pentru vara următoare cu noul 911 Cabriolet. Constructorul german a prezentat primul prototip 911 Cabriolet la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), în septembrie 1981 – iar din 1982 acesta a devenit o prezență constantă în familia 911. Versiunea cabrio a celei de-a opta generații a devenit deja disponibilă pentru comenzi, inclusiv în România, cu un preț de pornire de 140.115,36 euro, cu TVA inclus pentru 911 Carrera S Cabriolet și 147.940,80 euro pentru 911 Carrera 4S Cabriolet, cu tracțiune integrală. Modelul open top este frate geamăn cu versiunea coupé exceptând, firește, adaptările specifice – în special acoperișul amovibil și noul său sistem hidraulic de pliere/depliere.



Plafonul textil este acționat electric și integrează luneta, iar de acum structura sa are și elemente de magneziu pentru o ranforsare superioară la viteze mari – acesta poate fi retractat până la viteza de 50 km/h, operațiunea de deschidere/închidere durând aproximativ 12 secunde. Deocamdată, la fel ca 911 coupé, varianta Cabriolet este oferită în versiunile Carrera S cu tracțiune spate și Carrera 4S, 4×4 – ambele fiind propulsate de motorul boxer turbo cu șase cilindri, de 3 litri și 450 CP / 530 Nm. 911 Cabriolet Carrera S sprintează la 100 km/h în 3,9 secunde (3,7 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono) și ajunge până la 306 km/h. Carrera 4S, în schimb ajunge „doar” până la 304 km/h, fiind mai rapid în prima parte a plajei de accelerare: 3,8 secunde (3,6 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono) până la 100 km/h. Porsche oferă, pentru prima oară pe Cabriolet, șasiul sport Porsche Active Suspension Management (PASM).

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE