Sport

Exerciții cu haltere sau gantere? Care sunt mai sigur de executat acasă?

exercitii cu haltere

Exercițiile cu haltere nu sunt pentru oricine, mai ales dacă o persoană dorește ca să facă antrenamente fizice cu asemenea accesorii la domiciliu, nu în sală de forță, sub supravegherea unui instructor bun.

Găsești gantere și haltere online, la prețuri bune

Aceia care vor să devină culturiști probabil că vor vrea totuși să aibă un asemenea accesoriu de fitness – o halteră, chiar la ei acasă, nu doar atunci când merg să facă sport în cadru organizat, sub indicațiile unui instructor.

În unele dintre magazinele online ce oferă amatorilor articole sportive se găsesc în ofertă inclusiv haltere și discuri libere de diverse greutăți destinate montării pe tija acestor accesorii, așadar, dacă persoanele în cauză au și bugetul necesar, acestea pot ca să își comande ușor de acolo produsele dorite.

Trebuie avut în vedere fără îndoială și existența unui spațiu de depozitare corespunzător pentru așezarea unei haltere acasă, mai ales că ar fi indicat să se achiziționeze concomitent și o banchetă specială pentru ridicările efectuate de practicant cu acest accesoriu sportiv de forță. Nu prea merge, spre exemplu să cumperi o halteră cu bancheta aferentă și un stativ dacă stai într-o garsonieră sau chiar un apartament de două camere confort 2.

Ai de gând să ridici greutăți? Începe cu un set de gantere!

Începătorii, chiar și aceea care se uită cu admirație la vedetele din domeniul culturismului mondial, ar trebui mai degrabă ca să se orienteze spre niște exerciții efectuate cu niște gantere, nu cu haltera, oricât de spectaculoasă li s-ar părea acest articol de sport.

În acest fel, efectuând serii de exerciții musculare cu un set de gantere cauciucate, pot să se bucure în deplină siguranță de o amplitudine mai mare a mișcărilor, în condițiile în care își vor utiliza multiple grupe musculare, articulațiile vor fi mai libere și, cel mai important, deși își vor folosi musculatura utilizând o greutate mai mică decât aceea pe care ar avea-o de ridicat în cazul unei haltere, încheieturile vor fi mult mai protejate, iar accidentele ținute departe.

Principiul de la care se pleacă atunci când specialiștii recomandă pentru acasă începătorilor gantere, nu haltere, este acela că sub nicio formă nu trebuie ca o persoană nepregătită să înceapă se ridice greutăți foarte mari, deoarece își poate deteriora grav sănătatea.

Ca în orice alt domeniu, pentru a obține rezultatele dorite trebuie mai întâi să faci primul pas, mai mic dar esențial pentru victoriile de etapă pe care vrei să le obții cu timpul.

Întotdeauna, înainte ca să începi un program acasă de exerciții de forță, este nevoie ca să consulți un antrenor profesionist care iți poate face o serie de recomandări importante ce te vor ajuta ca să îți atingi obiectivul într-un timp relativ scurt și fără a-ți pune sănătatea in pericol.

Fă o vizită la doctor, ca să afli dacă poți face exerciții cu greutăți

Dar nu e vorba doar de atât. E bine ca să mergi și la medicul de familie anterior începerii unui antrenament de ridicare de greutăți (la sală sau acasă), pentru că exercițiile cu asemenea accesorii sportive, fie ele și cântărind relativ puțin, nu sunt chiar pentru oricine. Doar dacă ai o stare de sănătate care să îți permită acest lucru, te poți gândi la creșterea masei musculare, la definirea acesteia, utilizând în acest sens diverse echipamente pe care le găsești în sălile de fitness.

O sală de sport sau măcar un colțișor de acasă cu tot soiul de accesorii de gimnastică este binevenit, dar dotările trebuie corect alese. Și, cel mai important, dacă tot le ai, folosește-le, nu le ține pe post de decor!

 

Echipa AMS

1 comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE