Știri Tehnologie Video

(Video) Evija, Lotus EV de Geely, sau AMG CLA 45 SB de ICE

Evija, Lotus EV de Geely, sau AMG CLA 45 SB de ICE

Lotus Evija, primul model al casei britanice sub tutela părintelui chinez Geely aruncă mănușa în rarefiata stratosferă a hypercar-urilor complet electrice. În schimb, Mercedes vrea să ofere performanțe ridicate într-un format deopotrivă practic și stilat, cu CLA 45 Shooting Brake.

Zona hypercar-urilor complet electrice este una extrem de rarefiată. Nu atât prin numărul redus al modelelor. Cât prin numărul foarte redus de exemplare care există pe piață. Cât și prin numărul foarte mare de promisiuni neonorate… încă. Așteptăm încă să vedem în lumea reală noile Tesla Roadster sau Rimac C_Two – iar la altele nu mai tragem absolut nici o speranță (GFG Style Kangaroo, de la Geneva, este un bun exemplu).

Evija, Lotus EV de Geely, sau AMG CLA 45 SB de ICE

Totuși, noul Lotus Evija pare mai degrabă îndreptat către zona ultra-exclusivistă (Automobili Pininfarina Battista) a segmentului, cu doar 130 de exemplare programate pentru producția de „serie”, din 2020. Și cu un preț de 1,5 – 2 milioane de lire sterline, plus taxele aferente! De altfel, un depozit menit să-i asigure viitorului client o comandă fermă costă cam cât o Tesla Roadster – 250.000 de lire sterline. Lotus pare însă suficient de încrezător în Evija și „țintele” sale tehnice (toate datele sunt, practic, provizorii). Trenul de rulare complet electric a fost dezvoltat de Williams Advanced Engineering, faimoși pentru implicarea în Formula 1 și, recent, în primele patru sezoane din Formula E.

În ciuda teoriei că un vehicul electric este de obicei mai greu decât unul convențional, Lotus vrea ca Evija să devină cel mai ușor hypercar electric de serie, cu o posibilă greutate de doar 1680 kg. Absolut impresionant, dacă ținem cont de puterea totală – de 2000 CP și de pachetul de acumulatori montat în mijloc. Evident, nu lipsesc elemente precum mono-coca din fibră de carbon, sau cifrele de domeniul SF: 0-100 km/h în mai puțin de trei secunde, viteză maximă de peste 321 km/h, autonomie de 400 km și mai ales capabilitatea de încărcare 100% în 9 minute.

Mercedes-Benz joacă cartea raționalului chiar și atunci când deține modelele cu cel mai puternic propulsor cu patru cilindri, de serie, din lume. Poate de aceea cei care vor un plus de elemente practice fără a renunța la nivelul ridicat de stil vor avea în curând parte de al treilea reprezentant al familiei AMG 45: CLA 45 Shooting Brake. Desigur, la fel ca hatchback-ul Clasei A și versiunea CLA sedan, modelul SB va avea și el parte de ambele variante – de bază și S.

Asta înseamnă că va primi fix 387 CP sau 421 CP. Suficient pentru a duce întreaga familie, plus toate jucăriile din portbagaj la 100 km/h în 4,1 sau fix 4 secunde. În plus, tot ce se află în compartimentul de 505 litri va trebui securizat, deoarece CLA 45 SB are parte inclusiv de faimosul mod „Drift” al sistemului de tracțiune integrală 4Matic+.

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE