Știri Video

(Video) Eterna înfruntare AMG – M, acum pe tărâmul coupe-urilor cu patru uși

Salonul Auto de la Geneva din 2018 aduce cu sine un nou episod – unul indirect, este adevărat, între un concept și un model de serie – al aparent eternei rivalități dintre diviziile Mercedes-AMG și BMW M, sub forma noilor Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe și BMW Concept M8 Gran Coupe.

Cel mai probabil, atunci când Seria 8 – în versiunea coupe dar și coupe cu patru portiere „Gran Coupe” – va deveni oficial un produs de serie vom realiza că dimensional familia Mercedes-AMG GT și produsele bavareze nu sunt foarte compatibile. Însă haideți să fim sinceri – teritoriul neutru al salonului din capitala Elveției nu reprezintă decât un prilej pentru a se înfrunta încă odată în fața publicului adunat acolo din întreaga lume.



Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe – acesta este numele oficial – va avea avantajul apariției mai rapide pe piață, cu BMW anunțând deja oficial că Seria 8 va apărea sub formă de coupe inițial, mai târziu anul acesta iar pentru Seria 8 și M8 Gran Coupe mai trebuie așteptat până în 2019. Racheta din Affalterbach va avea trei versiuni, baza fiind reprezentată de AMG GT 53, model mild hybrid dotat cu sistemul EQ Boost (21 CP și 249 Nm în plus) și un turbo de 3 litri cu șase cilindri în linie capabil de „doar” 429 CP. Desigur, toți fanii ar alege mai degrabă versiunile 63 și 63 S, ambele dotate cu deja tradiționalul propulsor V8 de patru litri, oferit în două trepte de putere – 577 și 630 CP.



De ajuns să menționăm că doar acestea vor avea parte de „Drift Mode” pentru sistemul AMG 4Matic+ all-wheel drive și de varianta mai sportivă a transmisie automate cu nouă rapoarte AMG Speedshift. Asta înseamnă diferențe majore în materie de performanțe – GT 53 ajunge la 100 km/h în 4,5 secunde și apoi la 285 km/h, în timp ce GT 63 și GT 63 S ating 100 km/h în 3,4 și 3,2 secunde, atingând apoi un maxim de 310 și 315 km/h.



De partea cealaltă, cu BMW M8 Gran Coupe aflat încă la stadiul de concept, atmosfera este ceva mai senină. Bavarezii deocamdată vorbesc doar despre stil – unul extrem de reușit, așa cum ne-au obișnuit modelele Gran Coupe ale casei. Și mai vorbesc despre lux – prototipul de la Geneva are parte de o nuanță a caroseriei foarte specială „Salève Vert”, precum și de o grămadă de elemente aurii. Desigur, cum avem de-a face cu un M, există și elemente sportive – precum designul farurilor menit să se inspire din cel al modelului de curse M8 GTE sau faptul că anumite elemente ale caroseriei au fost de pe acum realizate din CFRP – carbon fiber reinforced plastic – în dorința de a ține masele sub control.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE