Știri Tehnologie Video

(Video) Electro-SUV: Futuron sau X3 xDrive30e

Electro-SUV: Futuron sau X3 xDrive30e

Kia prezintă la ediția 2019 a China International Import Expo (CIIE) din Shanghai un nou concept – Futuron. Un preambul pentru viitoarele SUV-uri complet electrice ale mărcii? BMW deja face pași pe calea electrificării modelelor sale crossover cu un nou plug in hybrid: X3 xDrive30e.

Update: Am actualizat galeria de imagini pentru conceptul Futuron.

Numele este simplu de explicat și este cât se poate de concis, fiind un portmantou al cuvintelor britanice „future” și „on”. Evident, respectând tendințele actuale, Futuron nu este orice fel de crossover, ci un coupe-SUV cu grila „tiger nose” iluminată (da, la tine ne uităm, BMW X6). Drept consecință directă, Kia prezintă noul său concept drept un model sportiv care, cu totul întâmplător, utilizează o platformă de SUV. Și este, pe deasupra, complet electric. Deci, ne sare imediat gândul la viitorul SUV Ford cu ADN de Mustang… Futuron are un nume haios, însă deciziile asumate de Kia sunt cât se poate de serioase – cel mai probabil nu îl vom vedea niciodată în producția de serie.

Electro-SUV: Futuron sau X3 xDrive30e

Însă, anumite elemente ar putea fi preluate în viitor de modele reale – Hyundai și Kia sunt două dintre cele mai aventuroase companii auto în ultimii ani. Și efectul este pozitiv, nicidecum negativ. Înapoi la Futuron, știm că are propulsie complet electrică și sistem de tracțiune integrală. Și atât cu detaliile tehnice ale sistemului de propulsie. Dimensiunile sunt, în schimb, destul de atipice: 4850 mm lungime și 1550 mm înălțime la un ampatament de nu mai puțin de 3 metri. La fel ca „Imagine by Kia”, Futuron este o adevărată „fereastră” către orizontul tehnologic apropiat al companiei – drept pentru care conceptul de la CIIE are parte de un sistem autonom de control conform cu specificațiile Level 4 SAE.

BMW continuă să-și electrifice linia de modele SUV, săptămâna aceasta fiind rândul SAV-ului (Sports Activity Vehicle) compact X3. Acesta combină tehnologiile xDrive și eDrive pentru a forma versiunea X3 xDrive30e, devenit al treilea model plug in hybrid al gamei crossover, alături de X1 xDrive25e și X5 xDrive45e. Motorul termic cu patru cilindri și cel electric generează împreună 292 CP / 420 Nm, suficient pentru un sprint la 100 km/h în 6,1 secunde și o viteză maximă de 210 km/h. Viteza maximă EV este de 135 km/h, iar autonomia oferită de bateria Li-Ion cu o capacitate energetică brută de 12 kWh este 51-55 de kilometri. Spațiul disponibil pentru bagaje rămâne respectabil – fiind variabil între 450 și 1500 litri.

Dacă tot suntem electrizați astăzi, să nu uităm nici de o veste sosită tocmai din Zwickau, Germania – la fabrica Volkswagen din localitate a demarat oficial producția pentru noul model EV ID.3. Uzina de la Zwickau este prima unitate de acest tip convertită complet la mobilitate electrică, după investiții estimate la 1.2 miliare de euro. Producția sa este estimată la 100.000 unități pentru 2020 și de până la 330.000 exemplare începând cu 2021. ID.3 va fi lansat simultan în vara anului 2020 pe piețele europene, existând în acest moment peste 35.000 de rezervări. 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE