Știri Video

(Video) Electrificare altfel cu S6 & S7, atitudini cool și fibră de carbon

(Video) Electrificare altfel cu S6 & S7, atitudini cool și fibră de carbon

Furnizorul de energie Innogy lansează Innogy go!, primul serviciu de car-sharing din capitala Poloniei, dotat cu modele BMW i3. BMW Z4 este „cool și periculos” pentru Brooklyn Beckham. Noile Audi S6 și S7 sunt de acum TDI, dar și electrificate. Iar GMC Sierra devine compozit în stil CarbonPro Edition.

Cea mai mare flotă de BMW i3 pentru car sharing din lume va fi localizată la Varşovia – capitala Poloniei va avea parte de primul său serviciu de acest tip, dotat cu o flotă de nu mai puțin de 500 de automobile electrice BMW i3, 30 dintre acestea fiind modelul sportiv BMW i3s. Ambele vor oferi călătorii urbane fără griji, fiind echipate cu pachetul de baterii de înaltă tensiune de 94 Ah, care oferă o autonomie de până la 200 de kilometri. Evident, totul se rezolvă simplu și rapid cu o aplicație smartphone – iar prețul per minut va fi de 1,19 zloţi (0,28 euro) pentru BMW i3, respectiv de 1,49 zloţi (0,35 euro) pentru BMW i3s. O zi întreagă de închiriere costă 239 de zloţi (55 de euro). Pentru călătoriile ultra-scurte, primele 15 minute costă doar un groszy (0,01 zloţi).



Constructorul bavarez colaborează cu Brooklyn Beckham, un tânăr fotograf din Londra pentru o campanie neconvențională dedicată modelelor BMW – debutul oficial a fost reprezentat de o sesiune foto cu roadsterul Z4 în deşertul californian. Artistul are o comunitate internaţională de fani în continuă creştere, fiind dedicat tinerei generaţii, în stilul individual al unui artist curios şi ambiţios, pasionat de automobile. Pe noi ne interesează ultima parte, deoarece – recunoaștem – am fost atrași de numele Z4, nicidecum de posibilele paralele cu faimosul fotbalist englez cu același nume de familie.


Audi continuă să aibă încredere în motorizările TDI ale casei, însă în același timp are grijă să ofere și inovații tehnologice demne de viitorul electrificat. Mai precis, pentru noile S6 și S7, constructorul din Ingolstadt oferă de acum și alternativa V6 TDI. Însă nu oricum, deoarece propulsorul V6 de 3 litri (disponibil pe S6, S6 Avant și S7 Sportback) a fost combinat în premieră cu un compresor acționat electric și cu un sistem primar de energie pe 48 de volți (MHEV – mild hybrid). Cele trei au parte de 349 CP și 700 Nm, clienții europeni primind standard transmisia tiptronic cu opt trepte, sistemul AWD quattro, suspensia sport S cu amortizoare controlate electronic, direcție pe patru roți și sistem de frânare ceramic.


Performanțele sunt pe măsură: 0-100 km/h în 5 secunde pentru S6, cu S6 Avant și S7 în urmă cu doar o zecime, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Sistemul mild-hybrid poate recupera 8 kW la frânare, energia fiind stocată în bateria Li-Ion de 10 Ah. Tehnologia MHEV aduce economii de carburant de până la 0,4 litri, S6 și S7 fiind capabile de operațiuni coasting (rulare cu propulsorul oprit și deconectat) pentru 40 de secunde și start/stop de la sub 22 km/h. În schimb, regiunile nord-americană, asiatică și a Orientului Mijlociu primesc modelele S6 și S7 în versiunea 2.9 TFSI. Propulsorul pe benzină are 450 CP și 600 Nm, fiind la rândul său asistat de EPC (electric powered compressor) și sistemul MHEV. Prețurile pentru Europa pornesc de la 76.500 euro pentru S6, 79.000 euro pentru S6 Avant și 82.750 în cazul noului S7 Sportback.



Constructorul american GMC a promis – atunci când a lansat noua generație a pickup-ului Sierra – că va oferi și opțiunea unei inovatoare bene realizată din materiale compozite, printre ele și fibra de carbon. De la vară, aceasta va deveni realitate, sub forma noii versiuni CarbonPro Edition, disponibilă în combinație cu variantele Sierra Denali 1500 și AT4 1500. Bena din compozite este cu aproape 30 de kg mai ușoară decât una de oțel, oferind în același timp protecție sporită.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE