Magazin Motorsport Noutăți Video

(Video) Dragoste V10, ceva balanțe de Scala, dar și Gymkhana TEN

Dragoste V10, ceva balanțe de Scala, dar și Gymkhana TEN

Audi ne face un cadou tuturor – V10 -le de pe R8 mai supraviețuiește cel puțin încă câțiva ani, Skoda ne prezintă primele poze spion „oficiale” cu noua compactă Scala, în timp ce pasionații SUV/truck au de ce se bucura și ei… pe orice tip de teren.

Cel puțin până la finalul duratei de viață a generației actuale R8 pericolul ca Audi să renunțe la serviciile marelui V10 FSI de 5,2 litri, aspirat natural, vor putea fi puse deoparte. Constructorul din Ingolstadt a prezentat versiunea modernizată a supercar-ului său de top, aducând subtile schimbări de stil, mai multă putere și alte câteva modificări tehnice de detaliu, menite să îmbunătățească stabilitatea și manevrabilitatea.



Cel mai important, contrar zvonurilor, mărețul V10 dăinuie sub „capacul” protector – și el modificat, pentru un plus de estetică – ba chiar sosește de la începutul anului viitor, în Europa, cu un plus de putere. Astfel, versiunea de bază trece de la 540 la 570 CP, cuplul crescând și el cu 10 unități la 550 Nm. Suficient pentru R8 V10 quattro – 100 km/h sunt atinși în 3,4 / 3,5 secunde (Coupé / Spyder), în drum spre viteza maximă de 324 / 322 km/h. Versiunea de top a fost redenumită, purtând de acum nominalizarea de R8 V10 performance quattro.


Și aici puterea a crescut la 620 CP / 580 Nm – un plus de 10 / 20 unități. Modelul coupé sprintează de acum în 3,1 secunde, în timp ce Spyder-ul este doar o mustață mai lent, cu 3,2 secunde la 100 km/h. Viteza maximă este de 331/329 km/h – iar toate aceste cifre pot fi atinse în siguranță, deoarece de acum R8 frânează cu 1,5 / 5 metri mai rapid de la 100 km/h sau 200 km/h. În plus, există modificări și la nivelul suspensiei, al modurilor dinamice sau direcției.



Skoda a decis că este timpul pentru o nouă discuție despre viitorul model compact Scala – menit să înlocuiască în gamă actuala serie Rapid. Constructorul ceh a prezentat fotografii oficiale cu unul din prototipurile sale camuflate, oferind în același timp și câteva detalii tehnice. Designul său va fi complet nou pentru companie, inspirat de conceptul Vision RS de la Salonul Auto de la Paris. Primul lansat va fi hatchback-ul în cinci uși, dotat cu cinci propulsoare între 90 și 150 CP (TSI, TDI și CNG).


Skoda a oferit și dimensiunile noului Scala – 4,362 mm lungime, 1,793 mm lățime, 1,471 mm înălțime, cu un ampatament de 2,649 mm. Construit pe baza arhitecturii MQB A0, Scala se laudă cu dimensiuni interioare comparabile cu Octavia: 73 mm spațiu pentru genunchi și 982 mm pentru cap (valori identice sau mai bune, Scala este însă mai îngust). Volumul portbagajului variază între 467 și 1410 litri. Skoda va oferi – opțional – lumini complete LED, cârlig de remorcare retractabil electric dar și noile servicii mobile online ŠKODA Connect.



În cazul în care sportivitatea sau atitudinea familial-urbană nu au legătură cu pasiunea pentru activități extreme, avem și astăzi recomandări potrivite. Spre exemplu, specialiștii în resuscitarea faimosului Hummer H1 de la Mil-Spec au prezentat o nouă variantă unicat – denumită, fără imaginație, 004, deoarece este cea de-a patra versiune pe care au „gătit-o” pe baza rețetei clasice. Schema de culori exterioară Desert Tan spuen totul despre atitudinea de participant în raliul Baja. Iar capabilitățile tehnice sunt pe măsură: pneuri off-road de 40 inch, configurație hard-top cu patru portiere, construcție din aluminiu T6 și un propulsor utilizabil pe cuirasate sub capotă. V8-ul Duramax de 6,6 litri are 500 CP și 1355 Nm, în timp ce interiorul somptuos este departe de utilitarismul originalului.



Doamnelor și domnilor, seria Gymkhana se pregătește să aniverseze 10 ani de existență în stil „hoonigan”. Și, deoarece aici vorbim despre Ken Block, sărbătoarea va include mult fum de cauciucuri încinse… Și un camion bătrân, bătrân… dar foarte modern. Și nu este orice camion vechi – ci este un Ford F-150 din 1977, un astfel de exemplar fiind primul vehicul pe care Ken l-a condus, aparținând regretatului său tată. Ce nu avea acel truck era însă un EcoBoost V6, bazat pe versiunea câștigătoare din interiorul Ford-ului GT câștigător la Le Mans, și nici 914 CP. Salutări și reverențe… acesta este noul „Hoonitruck”.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE