Auto util Noutăți

Diesel – renunțăm sau nu la el?

Clienții – mai ales din țări mai mici precum România – nu doresc să renunțe la avantajele aduse de propulsia diesel, însă balanța poate înclina în orice direcție: un viitor în care fiecare sistem de propulsie are un loc sau unul în care adopția propulsiei cu zero emisii va fi totală.

Spre exemplu, Opel – dar aici am putea da drept exemplu cam orice marcă Europeană puternică în sectorul diesel – se grăbește să atingă noi standarde pentru motorizările sale, în speță Euro 6d-TEMP, prag care de fapt nu trebuie atins de către mărcile de pe Bătrânul Continent decât din septembrie 2019. La fel ca majoritatea producătorilor care au început tranziția la noul standard intracomunitar, Opel nu va schimba cu totul motorizările sale, ci mai degrabă va îmbunătăți unitățile existente prin adăugarea de noi tehnologii – principalele fiind GPF (filtru de particule pentru motorizările pe benzină) și Selective Catalytic Reduction (SCR) plus AdBlue pentru diesel.

Ei nu sunt singurii care încă par a mai avea încredere în tehnologia diesel – mai ales că noul prag al emisiilor include și măsurători în condiții de trafic real (deci ar putea avea un impact pozitiv asupra publicului general). Recent, oficiali din Marea Britanie (una din țările pregătite să introducă interzicerea comercializării motorizărilor cu combustie internă în viitorul apropiat, circa 2035 – 2040) au dat de înțeles că mai există speranță pentru hulitul diesel. Greg Clark, business secretary în guvern, a explicat în timpul evenimentului „FT Future of the Car Summit 2018”: „Există un loc și pentru diesel. Centrele orașelor sunt punctul terminus. Însă condusul pe distanțe lungi cu ajutorul tehnologiei diesel este cu totul altceva. Noile generații de motorizări diesel pot aduce contribuții majore la reducerea emisiilor.”

În schimb, există și producători auto care au oferit un ultimatum tehnologiei – cel mai recent Volvo. Suedezii aflați sub patronaj chinez au anunțat oficial că noua generație a sedan-ului S60 va fi doar primul lor model – probabil dintr-un lung șir – care va sosi pe piață fără o versiune diesel. Este adevărat, Volvo este unul dintre cei mai avansați constructori în zona promisiunilor eco, încă de anul viitor orice model nou lansat de companie fiind disponibil din start cu opțiuni electrificate. Iar compania subliniază – este vorba despre sisteme mild hybrid, plug in hybrid sau complet electrice, primele două fiind exclusiv combinate cu motorizări pe benzină. De altfel, la Salonul Auto de la Beijing Volvo a reiterat strategia sa eco, cu un țel de 50% din vânzări aparținând strict modelelor complet electrice în 2025.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE