Auto util

Defecțiuni frecvente la Audi A6. Raport DEKRA

Defecțiuni frecvente la Audi A6

În clasa sa, Audi A6 este lider la capitolul fiabilitate, relevă rapoartele DEKRA. Așadar, lista cu defecțiuni frecvente la Audi A6 este una surprinzător de scurtă.

Defecțiuni frecvente la Audi A6
Defecțiuni frecvente la Audi A6

Generaţia produsă între 2004 şi 2011 reprezintă un reper în cadrul verificărilor DEKRA. Pe orice interval de kilometraj, nici un alt model din această clasă nu se comportă mai bine.

Progresul este unul evident nu numai în comparaţie cu problemele cu care iniţial s-a confruntat predecesorul său. Cu o lungime de aproape cinci metri, modelul oferă un spaţiu mai mult decât suficient şi la interior, dar şi pentru bagaje. A6 oferă – chiar şi după mulţi ani – un exemplu impresionant pentru modul în care Audi înţelege calitatea. Pe lângă dotările de serie şi numeroasele echipamente speciale, varietatea de versiuni este un argument în plus. Portofoliul se extinde de la motorul diesel economic, cu patru cilindri, până la focusul V10 biturbo de la RS6; de la versiune sedan până la breakul cu tracţiune integrală şi gardă mărită, botezat Allroad.

Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159

Avantajele mașinii şi nivelul ridicat al fiabilităţii au devenit proverbiale, iar A6 second hand nu este un model ieftin, dar nici excesiv de scump. Așadar, o listă cu defecțiuni frecvente la Audi A6 include doar câteva semnale de alarmă. Scăderea rapidă a preţului, în special pentru modelele cu motorizări superioare, vine pe fondul parcului vast de maşini de companie, care ajung pe piaţă după ce au fost în contracte de leasing pe o perioadă de trei ani.

Audi A7 facelift, imagini-spion

Actuala ofertă foarte mare face ca un model A6 folosit, cu motor TDI de 3,0 litri şi echipare completă, să fie mai scumpă cu 2.000 până la 3.000 de euro faţă de o versiune cu propulsor cu patru cilindri şi dotări mai puţine. Breakul, care cândva avea un mare succes la public, începe să fie tot mai puţin băgat în seamă.

Evaluare auto motor și sport

+ interior spaţios

+ îmbinări de calitate

+ climatizare și încălzire eficiente

+ numeroase dotări standard

+ manevrabilitate bună

+ ergonomie exemplară

+ ținută de drum sigură

+ tracţiune bună, în special la modelele quattro

+ motoare diesel puternice şi economice

+ portofoliu bogat de modele

vizibilitate slabă spre spate

confort limitat al suspensiei pe denivelări mici

Motorizări recomandate

● benzină, 2,0 litri, de 170 CP: turbo cu patru cilindri, cursiv şi destul de puternic, consum 11,0 l/100 km.

● benzină, 3,2 litri, de 255 CP: cu şase cilindri, foarte cursiv, performanţe bune, consum aprox. 12,5 l/100 km.

● diesel, 2,0 litri, de 140 CP: TDI cu patru cilindri economic, dar mai zgomotos, consum aprox. 6,5 l/100 km.

● diesel, 3,0 litri, de 225/233 CP: TDI cu injecţie common-rail rafinat şi cu cuplu mare, standard cu tracţiune integrală, consum 10,0 l/100 km.

Istoria modelului

2004 lansarea noii versiuni sedan ca variante 2.4 (177 CP), 3.2 (255 CP), 4.2 (335 CP), 2.0 TDI (140 CP) şi 3.0 TDI (225 CP).

2005 apar 2.0 T (170 CP) şi 2.7 TDI (180 CP), lansare a noului A6 Avant (martie).

2006 lansare A6 Allroad şi S6 cu V10 de 5,2 litri (435 CP); toate versiunile diesel primesc filtru de particule.

2007 nou vârf de gamă RS6 cu V10 biturbo (580 CP).

2008 facelift şi motoare revizuite, 3.0 TFSI (290 CP) înlocuieşte 3.2 FSI, nou 2.8 FSI.

2011 schimbare de gamă sedan (martie), Avant (septembrie).

Defecțiuni frecvente la Audi A6

● uzură ridicată a frânelor

● defecţiuni ale farurilor

● filtrul de particule la TDI

Tag-uri

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE