Știri

De sărbători ne dorim…

Miros de benzină cu cifră octanică ridicată, brad de crăciun împodobit cu brăduți frumos mirositori, fum de cauciuc făcut „burnout”, și drept cadou de la Moș Crăciun cheile oricăruia dintre automobilele de mai jos… chiar nu vrem să părem pretențioși.

Cel mai bine ar fi să începem cu modelul care a intrat cel mai bine în spiritul Crăciunului – un Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody marca Hennessey Performance, producătorul Texan care se încăpățânează să calce pe urmele celor de la Koenigsegg și să încerce o luptă de la egal la egal cu Bugatti Chiron pentru recordul mondial de viteză pentru un automobil de serie – Venom F5. Dar asta este o altă poveste… În schimb, de sărbători, Hennessey a decis să descopere științific cât de repede poate fi livrat un brad de crăciun… Challenegr-ul – cu toți cei 707 CP ai săi – a fost astfel echipat cu un molid mirositor și dus pe circuitul de teste Continental din Texas, unde a atins nu mai puțin de 280 km/h… iar bradul a supraviețuit.



Acum, parcă spuneam ceva de Koenigsegg – ei bine suedezii au decis să ne reamintească că ei sunt actualii deținători ai recordului mondial de viteză pentru automobile de producție, prezentând încercarea istorică din Nevada prin intermediul camerelor experților de la Hasselblad. Specialiștii foto suedezi l-au trimis pe Toshi Oku în Nevada, împreună cu noua lor cameră HB H6D (format mediu digital) de 100 megapixeli. Rezultatele – având în vedere subiectul, o Agera RS de 1360 CP, capabilă să atingă o viteză medie (conform regulilor Guinness) de 447,2 km/h – sunt desigur absolut spectaculoase.



Și nu în ultimul rând să mergem din America în îndepărtata China, unde BMW are grijă să demonstreze cu orice ocazie capabilitățile noului M5 – pentru prima oară echipat cu un sistem de tracțiune integrală și mod RWD cuplabil electronic. Alături de Bruno Spengler, campion DTM și „BMW works driver”, super-sedan-ul a reușit să stabilească un nou record pentru turul de circuit pe Shanghai International Circuit – timpul de 2:22.828 recomandând bolidul german drept cel mai rapid sedan de serie pe pista de Formula 1.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE