Auto util

De ce la noi este altfel?

Mercedes-Benz Future Truck 2025

Conform strategiei celor de la Daimler, „dacă vrei să-ți cunoști viitorul, trebuie să ți-l construiești!“ Poate cineva să-i contrazică? De fapt, de mai bine de un secol tot mergem pe urmele lor.

Suntem de neînvins totuși! Oricât de mult ar vrea Occidentul să ne schimbe obiceiurile, uneori chiar prin forță, nu reușește. Și probabil că nu va reuși niciodată! Din nou, am avut ocazia să descopăr că România este altceva. Categoric, suntem europeni, mai degrabă nemții nu sunt, și ar trebui tratați ca niște japonezi. Iarăși, am fost unul dintre cei doi români privilegiați care au fost invitați să vadă în premieră tehnologiile viitorului – „Camionul Mercedes-Benz al anului 2025“.

Denumirea a fost anume aleasă pentru a ne deruta curiozitatea. Desigur, nu ne-au fost arătate nici forma și nici performanțele acelui viitor vehicul, deoarece, mai mult ca sigur, nu sunt definitive și, mai ales, sunt secrete. Ne-a fost prezentat în schimb un Actros actual, așa cum vedem pe toate drumurile, doar că acesta… mergea singur. Știam deja o poveste similară despre S-Class, care urmează să se adeverească în 2020, dar acum, pe o autostradă încă neinaugurată din nordul Germaniei, era vorba despre un vehicul de 40 de tone.

Există încă o mulțime de „dar dacă?“ Tehnologia deja funcționează, iar în anii următori, va fi învățată să ia decizia cea mai bună în orice situație. Ceea ce mai ține în frâu cercetarea este legislația actuală, care îl obligă pe șofer să țină mâinile pe volan. Odată ce acest mic paragraf din regulamentele internaționale va fi înlocuit, meseria de șofer va primi o mare lovitură. Fără îndoială, vor fi mai puține accidente, poate chiar deloc, iar economia de combustibil va fi suficientă pentru acoperirea viitoarelor echipamente și programe. Printre altele, camionul Mercedes-Benz 2025 va ști să parcheze, să facă loc ambulanțelor și să ocolească o mașină de-a drumarilor. Peste 10 ani, Actros va putea să comunice cu toate vehiculele din jurul său și cu infrastructura (semafoare, lucrări din drum), chiar și în zonele unde nu există GPS sau GSM. Totuși, șoferul va trebui să mai stea încă o vreme în cabină, pe lângă volan, pentru a supraveghea computerele camionului.

Încă sub impresia celor văzute, la întoarcerea în București, în drum spre casă, trec prin buricul târgului. Fără intenție, fac o comparație directă, fiindcă a trebuit să ocolesc o „lucrare“: cineva turnase 2 m2 de smoală și, ca să o ferească de trafic până se întărea, așezase trei crengi în piramidă, ca la grătar. Între timp, bețele se și prăbușiseră de la vânt. Oare ce-o să facă S-Class și Actros când le va ieși în cale o astfel de „semnalizare rutieră“?

WP_001713

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE