Știri

De 8 ori 6. Audi A6

Ajuns la a opta generație, acest model emblematic Audi se conformează noului limbaj de design al mărcii și integrează numeroase echipamente avansate de asistență. L-am văzut în avanpremieră la el acasă, la Ingolstadt, iar acum putem să împărtășim primele impresii.

Tripleta de vârf a mărcii Audi este acum completă: după A8 și A7 Sportback, noul A6 întregește direcția de design anunțată de conceptul Audi Prologue, prezentat în 2014, la salonul de la Los Angeles. Dezvăluit unui număr redus de jurnaliști auto în cadrul unei prezentări statice organizată la începutul acestui an, Audi A6 se remarcă în primul rând prin nervurile proeminente care încadrează extremitățile caroseriei, deasupra roților, pentru a sublinia vizual unul dintre atuurile recunoscute ale mărcii, transmisia integrală quattro.

De altfel, din cele patru motoare disponibile la lansare, trei dieseluri și unul pe benzină, doar propulsorul de bază pe motorină, în patru cilindri (204 CP, 400 Nm) nu vine în serie cu transmisie integrală. În rest, quattro pe toată linia, fie în combinație cu cutia automată S tronic, cu dublu ambreiaj, pentru benzinarul V6 3.0 TFSI (340 CP, 500 Nm), fie cu transmisia Tiptronic, cu convertizor de cuplu, pentru dieselurile V6 de 231 și 286 CP.


Revenind la designul exterior, este evident că trăsăturile noului model se află la intersecția dintre eleganța sobră a lui A8 și sportivitatea expresivă a lui A7 Sportback, dar cu detalii distincte care afirmă o personalitate aparte: faruri mai agresive, cu o semnătură luminoasă deosebită, stopuri unite doar de o baghetă cromată, proporții atletice. Altfel, da, așa este, evacuările cromate sunt doar de spectacol, fără rol practic. Dacă vă vine să credeți sau nu, au fost integrate în designul noii generații la cererea clienților, deși toate motorizările adoptă un sistem mild-hybrid (rețea de 48 de volți pentru motoarele V6, 12 volți pentru propulsorul cu patru cilindri) care ar trebui să asigure un consum mai mic cu până la 0,7 litri/100 km în comparație cu soluția convențională.

La interior, fluiditatea liniilor pune în valoare interfața multimedia care se bazează pe comenzi tactile. Butonul rotativ MMI a dispărut pentru a face loc unor ecrane de mari dimensiuni (diagonală de 10,1” pentru navigația din vârful gamei) cu ajutorul cărora este gestionată majoritatea funcțiilor. La fel ca la telefoanele mobile, opțiunea drag-and-drop permite personalizarea operațiunilor disponibile cu o simplă atingere, organizarea comenzilor favorite și setarea unor scurtături în meniuri.


Creșterea dimensiunilor față de generația precedentă (7 mm în plus în lungime, 12 mm extra în lățime și înălțimea majorată cu 2 mm) se traduce într-un spațiu interior mai generos atât pentru picioare (ampatamentul este mărit cu 12 mm), cât și pentru cap (8 mm mai mult în față, 11 mm în spate).

Pe plan tehnologic, noutățile sunt numeroase și vor fi detaliate separat în revista noastră, dar pentru a surprinde într-o formulă concisă ambițiile lui Audi A6 trebuie să spunem doar atât: este singurul model din clasă care poate fi configurat concomitent cu tracțiune integrală, suspensie pneumatică și direcție integrală. Suspensia pneumatică face parte din cele patru tipuri de suspensii care vor fi disponibile pentru noul model (alături de cea standard, cea sportivă și cea cu amortizoare adaptive), iar direcția integrală poate contrabraca puntea spate (până la 5 grade) la viteze reduse, pentru a îmbunătăți manevrabilitatea, în timp ce la viteze mari, roțile spate virează în același sens cu puntea față, cu un efect pozitiv asupra stabilității și agilității mașinii.


Altfel, de la farurile Matrix LED până la tehnologiile de conducere autonome de nivel 3 (împărtășite cu A8), de la bordul virtual opțional (redat pe un ecran cu diagonală de 12,3”) până la sistemul de navigație care poate învăța preferințele șoferului, noul Audi A6 promite o confruntare intensă cu rivalii din segment și tot ce ne dorim este să ajungem cât mai repede în a doua jumătate a anului, când va fi disponibil pe piață, pentru a-l putea testa la drum lung.

Daniel Butnariu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE