Știri Tehnologie Video

(Video) Crăciun EV: Leaf, Polestar 2, eSprinter, iX3

Crăciun EV: Leaf, Polestar 2, eSprinter, iX3

Avem un Crăciun EV, cu Nissan Leaf transformat, ad litteram, într-un brad împodobit. Polestar 2 se ocupă de aventurile din vacanță. Mercedes-Benz de livrările cadourilor de pe ultima sută de metri cu eSprinter. Iar BMW ne promite un viitor electrizant, cu iX3.

Constructorul japonez Nissan a intrat direct în spiritul unui Crăciun EV cu ajutorul (încă) celui mai bine vândut model electric al planetei – Leaf. Supremația sa istorică este amenințată din toate părțile – de Tesla Model 3 dar și de numeroasele modele EV din China. Și totuși, este bine să fii darnic… în stil sustenabil. Mai ales cu energia ta proprie – hatchback-ul a fost acoperit aproape în întregime cu LED-uri aprinse cu ajutorul energiei electrice regenerate în timpul mersului.

Leaf-ul devenit un pom de Crăciun EV din LED-uri, iar Nissan ne explică că un șofer normal poate regenera 744 kWh de energie complet verde în cazul în care conduce cam 18.000 km pe an. Aceasta ar fi suficientă, apoi, pentru a ilumina 266 pomi de Crăciun echipați cu 700 de luminițe, timp de o oră. Sau 297 de cuptoare electrice care pregătesc cina, 744 de televizoare pentru cinci ore, 10.783 case dotate cu instalații de câte 1000 de luminițe, tot pentru cinci ore.

Crăciun EV: Leaf, Polestar 2, eSprinter, iX3

Sedan-ul electric Polestar 2 se ocupă, în schimb, de momentele de aventuri din vacanța de Crăciun EV. Mai exact, modelul chino-suedez se laudă cu cea mai bună capacitate de tractare din segmentul electric – perfect pentru motociclete sau alte accesorii de distracție. Polestar confirmă pentru modelul 2 o capacitate de tractare (cu frâne) de 1,5 tone, peste ceea ce oferea fostul campion Tesla Model 3 (910 kg). În plus, compania a mai dezvăluit și capacitatea portbagajelor – 440 litri în total, 405 în cel principal și încă 35 de litri pentru cel din față.

Mercedes-Benz se va ocupa de livrările celor care au întârziat momentul cumpărăturilor de Crăciun, tot în stil EV – odată cu lansarea pe piață a van-ului eSprinter. Modelul de transport se încadrează în limitele categoriei de 3,5 tone, având și un volum maxim de încărcare de 10,5 metri cubi, la fel ca versiunile termice. Sistemul de propulsie electric are 85 kW și 295 Nm, iar acumulatorii au capacități brute de 41 sau 55 kWh (utilizabile – 47 și 35 kWh), pentru autonomii de 115 (încărcare 1045 kg) sau 168 km (891 kg). Există și funcție de reîncărcare rapidă, pragul de 80% din baterie fiind atins în 30 de minute (DC 80 kW). Viteza maximă este de 80, 100 sau 120 km/h.  

BMW a dezvăluit recent primele informații tehnice detaliate despre primul său model complet electric (i3 este parte din sub-brandul BMW i): SUV-ul iX3. Acesta va inaugura a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive, aducând pe această cale o autonomie mai bună şi încărcare mai rapidă. Mai exact, iX3, a cărui producție va începe în 2020, va avea o autonomie de peste 400 km WLTP, mulțumită noii baterii cu o capacitate netă de 74 kWh.

Primul SAV EV de la BMW va împărți tehnologia eDrive din a cincea generație și cu  i4 şi iNext, începând cu 2021. Motorul electric cu care va fi dotat iX3 va dezvolta un maxim de 210 kW/286 CP și 400 Nm, fiind construit pentru prima dată printr-o metodă specială care elimină nevoia de materiale din pământuri rare. Puterea este transmisă punții spate, iar iX3 ar putea impune noi standarde de eficiență în segment, cu un consum de energie de mai puțin de 20 kWh/100 km (cel mai eficient Model 3 are 24 kWh/100 km).  

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE