Salonul Auto de la Frankfurt Știri Video

(Video) Coupé-SUV mania: X6 Vantablack, AMG GLE 53 Coupé

Coupé-SUV mania: X6 Vantablack, AMG GLE 53 Coupé

BMW a creat cel mai negru SUV din lume – noul X6 Vantablack. Mercedes-Benz, în schimb, debutează oficial noua generație a seriei GLE Coupé, inclusiv în formatul sportiv AMG GLE 53.

Noua generație X6 – cu bune și „nebune” (cum ar fi grila radiatorului iluminată) se pregătește să debuteze oficial pe covorul roșu în fața publicului de la Salonul Auto IAA de la Frankfurt, Germania. Însă, pentru că show-urile au obiceiul de a nu fi extrem de bine iluminate (pentru puțin mister), BMW s-a hotărât să ne mai arate odată inițiatorul curentului coupé-SUV – într-o culoare de-a dreptul greu observabilă în alte condiții de iluminare decât cele optime.

Coupé-SUV mania: X6 Vantablack, AMG GLE 53 Coupé

Aparent nu este nimic diferit față de versiunea de serie la X6 Vantablack – cu excepția faptului că marele coupé-SUV este, cel mai probabil, prima „gaură neagră” (în accepțiunea științifică a termenului) din industria auto. Totul datorită acoperirii exteriorului cu o substanță denumită Vantablack VBx2 – aceasta este capabilă să absoarbă peste 99% din lumina vizibilă ochiului uman. Surrey Nano Systems, creatorul Vantablack și agenția Levitation 29 au devenit partenerii BMW în surprinzătoarea creație a celui mai întunecat X6 din lume. Practic, compania a decis o abordare diferită față de clasicele modele de camuflaj – Vantablack este atât de negru încât cu greu se pot distinge detaliile caroseriei.

Coupé-SUV mania: X6 Vantablack, AMG GLE 53 Coupé

A patra generație a Clasei GLE – fostul M/ ML – a sosit încă din toamna anului trecut, la Salonul Auto de la Paris. La fix un an distanță, la Salonul Auto IAA de la Frankfurt, Mercedes-Benz va oferi publicului și noua iterație a versiunii GLE Coupé, inclusiv în varianta sportivă AMG GLE 53. Cum Mercedes-Benz folosește același limbaj stilistic de ceva ani buni deja, iar GLE-ul standard este deja pe piață de suficient timp pentru a ne obișnui cu el, designul abordat de GLE Coupé este aproape în totalitate lipsit de surprize. Noile faruri sunt deja arhicunoscute fanilor mărcii, la fel și tratamentul mai dinamic acordat părții frontale pe de-întregul – inclusiv în varianta standard. Evident, marea diferență o reprezintă tratamentul diferit acordat plafonului și hayon-ului, care seamănă de această dată cu GLC Coupé – mai ales în abordarea tip „ducktail”.

În schimb, evacuările trapezoidale păstrează nealterată legătura atât cu modelul mai mic, cât și cu fratele GLE. Interiorul este aproape identic cu GLE (dotat cu MBUX – Mercedes-Benz User Experience) și contemporan cu oricare Mercedes recent – însă GLE Coupé are parte de mai puțin spațiu interior datorită plafonului plonjat și reducerii cu 60 de mm a ampatamentului față de GLE. Totuși, valoarea este cu 20 de mm mai bună decât în cazul predecesorului, iar portbagajul variază între 655 și 1790 litri, cu 70 de litri mai mult decât la generația anterioară (și cea mai bună valoare a segmentului, conform constructorului). Toate versiunile GLE Coupé au cutie de transfer cu ambreiaj multi-disc controlat electronic pentru o variabilitate 0-100% a puterii între punți, transmisie automată 9G‑Tronic iar, opțional, pot fi dotate cu suspensia pneumatică Airmatic și sistemul E-Active Body Control (control individual pentru fiecare roată).

În Europa, GLE Coupé va fi disponibil doar cu propulsoare turbodiesel – variații ale noului șase cilindri în linie OM 656. Versiunea 350 d 4Matic are 272 CP și 600 Nm, în timp ce varianta GLE Coupé 400 d 4Matic livrează 330 CP și nu mai puțin de 700 Nm. America de Nord va primi doar noul Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupé – dotat cu un șase în linie pe benzină, de 3 litri și sistem mild-hybrid EQ Boost pe 48 de volți. Puterea totală este de 435 CP și 520 Nm, însă pentru perioade scurte de timp mai pot fi accesați cei 22 CP și 250 Nm ai sistemului EQ Boost. Astfel, masivul GLE 53 Coupé va sprinta aparent fără efort până la 100 km/h în 5,3 secunde, și apoi până la viteza maximă (guvernată electronic) de 250 km/h.    

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE