Motorsport Noutăți Reportaj

Concursul de Eleganță Sinaia 2018, ferm ancorat în trecut, dar privind către viitor

Ca în fiecare an, Castelul Peleș de la Sinaia a redevenit scena de tradiție a concursului internațional de eleganță, locul unde iubitorii de automobile clasice din România și nu numai converg pentru a admira automobile de excepție și poveștile lor.

Anul acesta noi am ajuns la eveniment inclusiv prin BMW Group România, partener al Concursului de Eleganţă Sinaia, automobilele clasice fiind astfel dublate de prezența modelelor BMW X4 și i8 Roadster, dezvăluite în avanpremieră pentru piața autohtonă. Dar să începem cronologic, cu tradiționala desfășurare de forțe de pe platourile ce înconjoară eleganța regală a Castelului Peleș – primele ediţii ale concursului de eleganță de la Sinaia fiind organizate acolo încă din 1934 şi 1935. Anul acesta, spre deosebire de alte ediții când publicul lupta mai ușor cu canicula – sutele de pasionați de automobil au avut de înfruntat ore în șir ploaia, cu a 8-a ediţie modernă reunind la Sinaia 28 de participanți din 4 țări.


Unele dintre aceste automobile erau prezentate în premieră națională – spre exemplu Ghia a construit doar 52 de automobile sub numele propriu pe parcursul istoriei, modelul 450 SS având parte inclusiv de recunoaștere din partea publicului, care i-a acordat premiul său. De la Renault Type 2 Torpedo din 1921, cel mai vechi participant din competiție, la Dacia 1100 din 1971, automobil care îi aparține colegului nostru Alin-Alexandru Ionescu (aka Mașinistul), Concursul de Eleganță de la Sinaia a avut câte ceva pentru oricine – importantă este până la urmă experiența vizionării unor astfel de bijuterii adunate la un loc. Sigur, marele câștigător este și el demn de menționat – Mercedes-Benz 540K Cabriolet A Sidelfingen aparținând Țiriac Collection.


Constructorul german BMW a avut o întâlnire directă între trecut și viitor – în concurs fiind înscris și un BMW 2002 din 1968, în timp ce compania debuta la ediția 2018 două modele noi ale mărcii, BMW X4 şi BMW i8 Roadster. Înainte de a discuta un pic despre ele – până la urmă nu trebuie să uităm că noi suntem mai ales familiarizați cu automobilele erei moderne, trebuie să facem o mică (mai degrabă, mare) paranteză. BMW, cu ajutorul pilotului Eduard Tonsch, a făcut și o serie de demonstrații exclusive pe urcările din jurul orașului Sinaia cu modelul de curse BMW 2002 Alpina. Acesta din urmă și-a demonstrat rapid calitățile cu noi alături de Tonsch, 2002 Alpina fiind responsabil pentru mai multe titluri de Campion Naţional de Viteză în traseu montan la automobile istorice – dar mai ales pentru adrenalina de care ne-am bucurat în mijlocul sunetului inconfundabil al unui propulsor de curse, al vibrațiilor nefiltrate și a căldurii transmisiei… în timp ce prin cască răzbătea aroma amețitoare a benzinei cu cifră octanică ridicată!


A doua generație BMW X4 va debuta la dealerii mărcii de pe mapamond din 18 iulie, un Sports Activity Coupé aflat pe urmele „părintelui” X6 – însă în același timp mai compact și mai pregătit pentru aglomerările urbane. Despre X4 veți citi în paginile revistei noastre, însă menționăm în treacăt prețurile de debut: 41050 Euro + TVA, în timp ce noul i8 Roadster va costa 132800 Euro + TVA în România. Despre nava amiral – mai ales din punctul de vedere al tehnologiei și fascinației – ați putut citi deja un material amplu în AMS, astfel încât nu putem menționa decât câteva detalii autohtone. Pe drumurile noastre, i8 Roadster îi va bucura pe utilizatori cu caracteristicile sale de GT – rularea confortabilă este posibilă chiar și în cele mai aspre condiții, pe care, desigur, noi le putem întâlni la tot pasul. Cei 374 CP sunt absolut suficienți pentru România – mai ales că i8 Roadster nici nu are de ce să fie extrem de rapid, acest model cu siguranță merită admirat cât mai îndeaproape și pentru cât mai mult timp. La final, nu putem decât să vă invităm – cu întreaga familie – la ediția din 2019 a Concursului de Eleganță Sinaia, un eveniment fascinant și în același timp educativ cu privire la potențialul industriei auto, de ieri, dar și de azi.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE