Auto util Blog Gadgeturi Magazin Noutăți

Conceptul autonom Autolivery, dezvoltat de angajații Ford, demonstrează idei dedicate unui „Oraș al Viitorului” mai sustenabil

Conceptul inovativ denumit “Autolivery” (“Autolivrare”), dezvoltat de o echipă de angajați Ford cu ocazia provocării interne Last Mile Mobility Challenge, imaginează mașini utilitare autonome folosite în paralel cu drone pentru a prelua și livra bunuri și colete în zonele urbane. Conceptul poate fi experimentat cu ajutorul ochelarilor pentru realitate virtuală la Mobile World Congress Barcelona, cel mai mare eveniment global dedicat industriei mobile, ca parte a viziunii Ford “Orașul Viitorului”.

  • Viziunea “Orașul Viitorului” propune depășirea provocărilor de mobilitate în mediul urban, implicit a blocajelor din trafic și a poluării atmosferice, cu scopul de a ajuta oamenii să circule mai ușor astăzi și în viitor.
  • Angajații Ford dezvoltă idei inovative care ar putea ajuta la provocările de mobilitate – inclusiv un concept prin care vehiculele autonome și dronele pot colabora pentru a transforma serviciile de livrări din orașe.
  • Ideea “Autolivery” (“Autolivrare”) și inovațiile precum Carr-E, platforma robotică de transport personal, și TriCiti, tricicleta inovatoare care facilitează deplasarea în orașe, sunt oferite spre demonstrație la Mobile World Congress Barcelona.
  • Ford intenționează să ofere în 2021 un vehicul autonom de Nivel 4 conform SAE (Society of Automotive Engineers) care va putea fi utilizat de serviciile de mobilitate precum ride sharing (împărțirea unui vehicul de mai mulți pasageri), ride hailing (comanda unei mașini printr-o aplicație dedicată) sau livrările de colete.

Mașinile utilitare au jucat un rol-cheie în serviciile de curierat în ultima jumătate de secol. Dronele sunt un fenomen modern. Însă cele două pot colabora pentru a îmbunătăți mobilitatea în zonele urbane într-unul dintre exemplele viziunii Ford în ceea ce privește “Orașul Viitorului”.

Utilitarele autonome pot să transporte rapid și eficient la nivel rutier orice pachet – de la alimente la medicamente de care este urgentă nevoie – în timp ce dronele au capacitatea potențială de a prelua ultimul segment al călătoriei și ajung pe calea aerului la destinații inaccesibile cu mașina, așa cum sunt etajele superioare ale clădirilor sau zonele în care parcarea este dificilă, imposibilă sau nesigură.

Experiența virtuală demonstrează pregătirile pentru cină și un ingredient ce lipsește care este comandat și livrat la timp pentru a fi adăugat în rețetă. În condițiile în care șoferii din orașele Europei au petrecut, conform unor informații recente, până la 91 de ore blocați în traficul aglomerat în cursul anului 2016, serviciul “Autolivery” ilustrează modul în care tehnologiile pot îmbunătăți viețile clienților care trăiesc în case inteligente conectate și pot să aștearnă drumul spre un viitor mai sustenabil (1).

“Ford are în propriul nucleu cultura revoluției și a inovației concepute cu scopul de a veni cu soluții care pun oamenii pe primul loc pentru a-i ajuta să economisească timp, bani și nervi, dar și pentru a transforma orașele noastre în locuri în care este ușor să circuli și să trăiești”, a declarat Ken Washington, vicepreședinte al biroului Cercetare și Inginerie Avansată Ford Motor Company.

Ideea Autolivery, unul dintre multele concepte propuse de angajații Ford în proiectele de tip Last Mile (“Ultima milă”), și-a concentrat atenția pe provocarea “ultimilor 15 metri” din industria livrărilor de marfă. Considerat cel mai dificil de automatizat proces din cadrul unei livrări, ultimul segment este analizat de multe companii care lucrează la soluții care au rolul de a rezolva complexitatea livrării coletelor pe ultimii 15 metri, sau de la mașină la ușa clientului. Este de așteptat ca presiunea rezolvării acestei provocări să crească la nivel global în următorii ani pe măsură ce PIB-ul fiecărei țări crește, iar livrările la nivel local evoluează ascenedent datorită vânzărilor online.

“Chiar dacă ideea demonstrată virtual astăzi nu este încă posibilă, conceptul «Autolivery» sugerează modul în care cercetările noastre care se derulează în domeniul mobilității ne pot îmbogăți viețile într-un «Oraș al viitorului» sustenabil”, a declarat Washington.

Viziunea “Orașul Viitorului” propune depășirea provocărilor de mobilitate în mediul urban, implicit blocajele din trafic și a poluării atmosferice, cu scopul de a ajuta oamenii să circule mai ușor astăzi și în viitor. Străzile pot fi transformate în spații verzi și parcuri, oferind astfel o calitate mai bună a vieții și comunități mai sănătoase. Compania invită în mod regulat propriii angajați, antreprenorii și startup-urile să gândească și să dezvolte inovații în cadrul unor întâlniri dedicate imaginării unor soluții la diferite provocări. “Autolivery” este un concept dezvoltat de Euishik Bang, James Kuo și Chelsia Lau, designeri Ford din Shanghai care au răspuns astfel la provocarea Last Mile Mobility Challenge de a veni cu soluții de mobilitate dedicate zonelor urbane.

Carr-E

“E vorba despre soluții care ușurează viața din orașe. Posibilitatea de a combina tehnologiei mașinilor autonome și electrice cu cea a dronelor pentru a putea transporta colete mai ușor ar putea să le facă tuturor viața mai bună”, a declarat Bang. Alte două soluții dezvoltate cu ocazia provocării Last Mile Mobility Challenge și prezentate la Mobile World Congress sunt platforma de transport personal Carr-E și tricicleta electrică pliabilă TriCiti.

Ford intenționează să ofere în 2021 un vehicul autonom de Nivel 4 conform SAE (Society of Automotive Engineers) care va putea fi utilizat de serviciile de mobilitate precum ride sharing (împărțirea unui vehicul de mai mulți pasageri), ride hailing (comanda unei mașini printr-o aplicație dedicată) sau livrările de colete. Compania va crește în mod constant oferta de mașini electrificate până la punctul în care mașinile electrice din gamă vor depăși ca număr în viitorii 15 ani mașinile alimentate cu benzină. Soluțiile de transport care implică împărțirea unui vehicul de mai mulți pasageri vor continua să câștige în popularitate, iar comunicarea între mașinile conectate și infrastructura vor crește la rândul lor.

“Ne provocăm pe noi înșine încercând să înțelegem cum trăiesc, muncesc și călătoresc oamenii în zonele urbane pentru a continua să aducem informații în procesul de cercetare a tehnologiilor și soluțiilor de mobilitate”, a declarat Ken Washington.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE