Știri Video

(Video) Conceptele sunt aproape gata la New York

Exercițiile de design unicat sau prototipurile extravagante au rolul lor în economia unui eveniment auto important – însă uneori este parcă preferabilă abordarea mai intimă, mai realistă a conceptelor aflate foarte aproape de intrarea în execuție.

Cu o singură excepție cam așa s-ar putea descrie atmosfera conceptuală de la Salonul Auto de la New York – cel puțin după prezentarea noutăților din prima zi de presă. Astfel, o bună parte din conceptele prezentate au fost de fapt folosite drept preambul la apariția unui model de serie – iar asta ne bucură, deoarece toate sunt spectaculoase în felul lor.

Cel care face notă discordantă cu trendul este însă demn de toată atenția noastră – Mini a adus la New York un clasic Cooper… nu doar restaurat ca și când astăzi ar fi părăsit linia de asamblare din Marea Britanie, ci și dotat cu un tren de rulare complet electric. Fără a oferi detalii – ci doar suita de superbe imagini din galerie – știm că de fapt și acest „exercițiu” este de fapt menit să atragă atenția tot către un produs de serie, semnalând apariția iminentă a primului Mini electric de serie.

Volkswagen este și el dornic de electrificare – dar mai ales dornic de afirmare, cu noul concept Atlas Cross Sport ce prefațează modelul ce va intra în producție alături de Atlas-ul clasic la fabrica din Chattanooga, Tennessee, de anul viitor. Nu îl vom vedea prin Europa, chiar dacă dimensiunile sale – și cele cinci locuri – îl recomandă ca o alternativă mult mai practică pe Bătrânul Continent la Atlas (șapte locuri). Dar mai ales am vrea să vedem cele două opțiuni de propulsie – plug in hibrid (V6 de 3,6 litri și 276 CP, două motoare electrice – de 55 și 115 CP) de 355 CP (5,5 secunde la 100 km/h, autonomie electrică 42 km) sau mild hybrid de 310 CP.



„Cireașa” de pe tortul conceptual (de mere probabil, pentru a se potrivi cu porecla „Big Apple”) o reprezintă cu siguranță noul Lincoln Aviator. Marca de lux a celor de la Ford nu îl numește însă nici concept și nici prototip, ci îl consideră un „preview” pentru modelul de serie ce va sosi de anul viitor. Un SUV de lux din categoria grea (șapte locuri, desigur), cu siguranță, însă și unul care aparent se va lupta de la egal la egal cu supercar-urile moderne. O va face cu ajutorul primului sistem de propulsie plug in hibrid de la Lincoln, ce va include un V6 biturbo și asistență electrică.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE