Știri Video

(Video) Concept iX3 electrizează prezența BMW la Salonul Auto de la Beijing

Grupul german – la fel ca orice al producător auto care se respectă – are planuri importante de electrificare a gamelor proprii, confirmând anumite deja modele electrice ce vor intra în producția de serie: Mini Electric, de anul viitor, BMW i4 din 2021, bazat pe conceptul BMW iNext, un coupé cu patru uși după 2020 tot pe baza unui prototip (i Vision Dynamics) – și mai ales versiunea complet electrică a SUV-ului X3, botezat iX3 și pregătit de apariție în 2020.

Pentru că mai este destul de mult până vom ajunge în noua decadă pentru a vedea primul SUV complet electric de la BMW (să nu uităm că modelul X5 xDrive 40e este extrem de popular printre fani și nu numai), constructorul german ne oferă un preambul la Salonul Auto de la Beijing sub forma noului Concept iX3. Stilistic vorbind, Concept iX3 este o combinație între liniile noii generații a SUV-ului X3 și limbajul conceptual promovat prin intermediul strategiei iNext.


Însă „bunătățile” adevărate se ascund de fapt sub caroseria stilizată – este vorba despre cea de-a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive, care de acum reunește al un loc motorul electric, transmisia și electronica într-un modul „electric drive” separat. În al doilea rând, noua generație a tehnologiei EV are parte și de aportul deloc de neglijat al unui nou set, mai puternic, de acumulatori. Per total, a cincea generație eDrive aduce cu sine posibilități nemaiîntâlnite de scalare și o arhitectură modulară, ce va permite integrarea sa pe modelele viitoare ale mărcii BMW – constructorul ne dezvăluie practic că în curând orice model (datorită propriilor arhitecturi flexibile, ce acomodează FWD/RWD și AWD) va putea fi produs cu propulsie clasică, PHEV sau full electrică.


Spre deosebire de alte modele prototip, care ne încântă privirile cu design-ul stilat și atât, BMW Concept iX3 și-a dezvăluit inclusiv o bună parte din secretele tehnice – motorul electric va oferi peste 200 kW / 270 CP, în timp ce bateria va oferi pe modelul de serie peste 70 kWh, pentru o autonomie, conform noului ciclu WLTP, de peste 400 km (249 mile). Toate componentele noilor tehnologii eDrive vor fi produse în mai multe locații globale ale companiei – Dingolfing (Germania), acționând drept centru de expertiză pentru rețeaua sistemelor ED, Shenyang (China) și Spartanburg (SUA).


PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE