Știri Video

(Video) Comercial & electric: PSA, Renault, Hyundai

Comercial & electric: PSA, Renault, Hyundai

Comercial & electric, dar nu doar pe baterii. Grupul PSA a dezvăluit decizia de a echipa van-urile sale ușoare cu versiuni complet electrice din 2020. În schimb, rivalii francezi de la Renault explorează opțiunea electrică pe hidrogen în gama de utilitare ușoare. Iar Hyundai joacă cartea fuel cell în segmentul greu, cu un concept de semi-trailer.

Grupul PSA își urmează strategia de electrificare și în zona modelelor de pasageri și comerciale ușoare. Astfel, la constructorul francez comercial & electric înseamnă Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro și Vauxhall Vivaro. Toate modelele vor primi versiuni complet electrice pe baterii din 2020 – atât în formatul „LCV” cât și în cel de transport pasageri. Toate versiunile electrice ale celor patru modele din grup vor fi produse în aceleași locații franceze – fabrica din Trémery pentru sistemul de propulsie electric și uzina de la Hordain pentru asamblare finală.

Comercial & electric: PSA, Renault, Hyundai

Cele patru împart aceeași platformă tehnică modulară EMP2, astfel încât adaptarea la emisii zero a fost inclusă încă din faza de proiect, atât pentru versiunile comerciale cât și cele de pasageri. Conform companiei, clienții vor avea mai multe opțiuni din 2020 – inclusiv la nivelul sistemului de propulsie: acumulatorii de 50 kWh vor oferi o autonomie WLTP de 200 km, în timp ce versiunea de vârf de 75 kWh va duce totalul la 300 km.

Comercial & electric: PSA, Renault, Hyundai

Rivalii francezi de la Groupe Renault au deja o experiență majoră în ceea ce privește modelele comercial & electric, astfel încât își permit să treacă deja la alternative ale mobilității alternative. Astfel, constructorul francez propune clienților care își doresc un model electric – dar nu pe baterii, alternativele cu pilă de combustibil și alimentare cu hidrogen. Modelele de debut ale tehnologiei FCEV sunt Kangoo Z.E. Hydrogen, de la sfârșitul anului și Master Z.E. Hydrogen, programat să apară pe piață din 2020.

Comercial & electric: PSA, Renault, Hyundai

Cele două modele sunt echipate cu un sistem fuel cell tip „range extender” care adaugă 10 kW, autonomia celor două modele fiind de 370 km (Kangoo – vs. 230 km WLTP pentru varianta electric) și 350 km (Master – vs. 120 km). Kangoo Z.E. Hydrogen are un volum de încărcare de 3,9 m3, adaosul de greutate fiind de 110 kg, iar prețul în Franța va porni de la €48.300 fără TVA. Master Z.E. Hydrogen va fi disponibil în două versiuni „van” și încă două tip „chassis cab” – volumul de încărcare variind între 10,8 și 20 m3 – adaosul de greutate al sistemului FCEV fiind de 200 kg.

Hyundai se preocupă de tehnologia pilei de combustibil de foarte mulți ani – primul său produs comercial (Tucson FCEV) devenind disponibil încă din 2013. Astăzi ei au trecut deja la noua generație Nexo și au investit deja aproape 6,5 miliarde de dolari în tehnologia propulsiei pe hidrogen. Drept pentru care putem avea încredere că noul său concept „fuel cell” nu este neapărat de domeniul SF. Acesta are de fapt două componente: un semi-trailer, botezat HDC-6 Neptune și remorca sa refrigerată HT Nitro ThermoTech. Și ambele ar merita un rol proeminent într-un film de la Hollywood. În schimb, Hyundai promite că se gândește serios la „începutul explorării oportunităților” în zona vehiculelor comerciale grele din SUA.

Hyundai HDC-6 Neptune este un semi-trailer din Clasa 8 (acei monștri americani dubli ca dimensiuni față de TIR-urile din UE) cu un design reminiscent cu al vagoanelor de tren Art Deco de la mijlocul secolului XX. Totuși, tehnologia aparține secolului nostru, dovadă fiind imensa grila din partea de jos necesară pentru răcirea sistemului fuel cell. Remorca HT Nitro ThermoTech este și ea o altă operă de artă – una ecologică, de această dată. Sistemul de refrigerare este unul de tip criogenic, pe nitrogen, iar Hyundai promite un nivel nemaiîntâlnit de silențiozitate și mai ales o reducere cu 90% a poluării cu CO2 față de o unitate clasică.   

Nu este comercial & electric, însă nu ne-am putut abține să nu amintim și de lansarea Mercedes-Benz din segment – noua generație a camionului off-road Zetros. Fratele mai mare și mai puțin cunoscut al legendarului Unimog, Zetros este un camion de 40 de tone gândit pentru transportul bunurilor și mărfurilor în terenuri greu accesibile. Noua generație păstrează designul evident funcțional și orientat către zona off-road, capabilitățile excelente de parcurgere a oricărui tip de teren și adaugă noi propulsoare de până la 510 CP și 2400 Nm!

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE