Noutăți Tehnică

Caroseria rezistă în noul tunel de vânt Volkswagen din Wolfsburg

Mai interesantă este însă declarația din anunțul de inaugurare a CEO-ului brand-ului Volkswagen, Herbert Diess, care declară înnoirea întregului portofoliu de produse până în 2020, cu echipele de dezvoltare lucrând în acest moment la mai bine de 50 de proiecte.

Pentru a asigura succesul a ceea ce pare a fi cea mai mare ofensivă de produse și tehnologii din istoria mărcii, Volkswagen a inaugurat acasă la Wolfsburg, în Germania, noul Wind Tunnel Efficiency Center – una dintre cele mai moderne și eficiente instalații de gen din lume. Centrul, cu o suprafață de 8800 m² poate face inclusiv măsurători conform noului standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures), considerat mult mai precis decât tradiționalul NEDC. Mai mult, în interior automobilele vor fi supuse la vânturi de până la 250 km/h, testele de simulare a condițiilor reale din jurul lumii incluzând și o componentă climatică – plaja de temperaturi ce pot fi reproduse acolo fiind între -30°C și +60°C.

Noul centru a costat aproximativ €100 milioane și va permite determinarea coeficientului de rezistență aerodinamică a unui vehicul în doar 20 de minute – momentan calculele computerizate sunt încă departe de elementul practic, având nevoie de zile pentru a livra aceleași date. În afară de variațiile de temperatură, Wind Tunnel Efficiency Center poate simula orice condiție meteo din natură – zăpadă, ploaie, etc., cu alterarea nivelului umidității de până la 90 %. Cu un diametru masiv, de opt metri, ventilatorul este însă și unul dintre cele mai silențioase din lume, presiunea sunetului atingând pragul de 65 de decibeli la 160 km/h.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE