Știri Video

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Citroën a dezvăluit recent toate detaliile importante despre utilitara sa 100% electrică: ë-Jumpy. Lotus Elise se inspiră din trecut cu noile „Classic Heritage Editions”. Mercedes ne prezintă propria întoarcere la viață în contextul pandemiei, iar Chevrolet are un Tahoe pe care l-am vrea și noi alături de forțele de ordine.

Constructorul francez Citroën are o experiență de 90 de ani în zona piața vehiculelor comerciale ușoare, continuând și în acest segment eforturile sale de electrificare – care deja cuprind modelele C5 Aircross SUV Hybrid și foarte micul Ami. Versiunea 100% electrică a modelului LCV – ë-Jumpy – oferă profesioniștilor soluții atât pentru mediul urban cât și pentru zonele rurale, datorită unei autonomii promițătoare.

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

La fel ca „fratele” comercial de la Opel – Vivaro-e – noua utilitară franceză vine cu două opțiuni de autonomie: 230 km (WLTP) cu o baterie de 50 kWh și 330 km (WLTP) cu varianta de 75 kWh. Citroën va lansa ë-Jumpy în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2020. I se vor alătura o versiune 100% electrică pentru mai marele Jumper la sfârșitul anului și pentru Berlingo Van anul viitor. În plus, ë-Jumpy este disponibil tot în 3 versiuni de lungime, de la 4,6 la 4,95 și 5,3 metri. Sarcina utilă este de 1000 sau 1275 kg, iar capacitatea de remorcare de o tonă.

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Construit tot pe baza arhitecturii EMP2 a PSA Group, ë-Jumpy se prezintă cu aceleași caracteristici tehnice ca și versiunile de la Opel sau Peugeot – motor electric de 100 kW (136 CP) / 260 Nm, viteză maximă de 130 km/h și trei moduri de rulare: Eco, Normal, Power. Există și trei moduri de încărcare: priză domestică (maxim 3,6 kW), wallbox (până la 22 kW) și stație rapidă publică DC – cu maxim 100 kW (30 sau 45 de minute până la SoC 80%).

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Lotus Elise tinde el însuși să devină un „clasic” în viață, iar constructorul britanic vrea să fie sigur că nostalgicii au de unde alege – prezentând nu mai puțin de patru variante pentru „Classic Heritage Editions”. Doar 100 de exemplare vor fi produse în total – câte 25 de unități pentru fiecare, gata să evoce momente importante din istoria motorsport a companiei cu sediul la Norfolk.

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Daimler, părintele Mercedes-Benz, a reînceput operațiunile în uzinele sale paralizate de efectele epidemiei de coronavirus (Sars-Cov-2) și a profitat recent de ocazie pentru a ne prezenta modul în care compania se întoarce la noua „normalitate”. Ceea ce ne interesează pe noi, însă, este momentul de final al prezentării – atunci când Mercedes ne arată și un prototip camuflat al noii generații Clasa S.

Citroën ë-Jumpy a sosit, Lotus Elise este „Classic Heritage”

Chevrolet a prezentat, acasă în SUA, noul Tahoe PPV – modelul „Police Pursuit Vehicle” fiind dedicat forțelor de ordine implicate în acțiuni de patrulare sau urmăriri de mare viteză. Alternativ, există și versiunea SSV – Special Service Vehicle – dedicată acțiunilor pe teren accidentat. Impresionantele dimensiuni și toate echipamentele adiționale sunt purtate la vitezele de patrulare cu ajutorul unui imens V8 de 5,3 litri – acesta fiind atașat la o transmisie automată cu 10 rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE