Noutăți Salonul auto de la Frankfurt Uncategorized

Citroën Cactus Concept prezintă noul sistem hibrid al PSA

Citroën Cactus Concept va fi prezentat în mod oficial la Frankfurt, săptămâna viitoare. Până atunci însă, am aflat o serie de detalii interesante.

61863
Pentru grupul PSA, Citroën Cactus este un model extrem de important. Odată cu acest concept va fi prezentat și noul sistem de propulsie hibridă pe care francezii mizează în anii ce vin. Creatorii lui Citroën Cactus se laudă cu un consum mediu de doar 3 l/100 km.

Spațiul, ultima frontieră pentru Citroën C4 Picasso

Sistemul de propulsie Hybrid Air al modelului este compus dintr-un motor PureTech cu ardere internă şi din sistemul pneumatic rezultat în urma colaborării cu germanii de la Bosch. Marea noutate este că sistemul nu folosește motoare electrice și acumulatori.

Hybrid Air folosește o unitate capabilă să stocheze energia sub forma aerului comprimat, o pompă hidraulică motorizată și o transmisie automată. Unitatea de control adaptează modul de operare al vehiculului în funcție de necesitățile șoferului și poate, în anumite condiții, să propulseze mașini producând zero emisii. Hybrid Air va fi montat pe mașini de clasă mică, din 2016.

Opinie: Unde a greșit Citroën?

O altă inovație prezentă la Citroën Cactus este Airbumps, un material montat pe părțile laterale ale vehiculului și care încorporează capsule de aer menite să absoarbă mici lovituri și să se regenereze în cazul unor zgârieturi.

61867

Deși din imagini am putea crede că Citroën Cactus Concept este un crossover de clasă mică, după modelul lui Peugeot 2008, în fapt avem de-a face cu un hatchback. Mașina are o lungime de 4,21 metri, o lăţime de 1,75 şi o înălţime de 1,53. Diferenţa principală dintre acest concept şi un hatchback compact convenţional este doar la nivelul gărzii la sol, care se ridică la 21 cm.

Interiorul are o serie de elemente hi-tech. Citroën Cactus a renunțat la ceasurile de bord convenţionale în favoarea unui afişaj digital, dar şi la butoanele de pe consola centrală, care au fost înlocuite cu un ecran tactil de dimensiuni mari care încorporează toate elementele prezente în mod normal pe centrul bordului şi pe consola adiacentă.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE