Știri

Chevrolet își împrospătează o bună parte din gamă – inclusiv faimosul Camaro

Recent dispărută din Europa – în 2016 – marca americană Chevrolet a trecut parcă de o veșnicie în neființă în memoria colectivă a fanilor automobilelor de pe Bătrânul Continent, mai ales ca urmare a neinspiratei decizii de a transforma unul din cele mai americane branduri într-un simulacru cu iz asiatic.

Probabil nimeni nu regretă decizia General Motors de a abandona vânzările Chevrolet din Europa – fanii fiind de la început dezamăgiți că în locul unor produse autentice, „Made in SUA”, compania aducea pe Bătrânul Continent automobile fabricate și mai ales gândite de divizia sud-coreeană. Totuși, la doar doi ani distanță (desigur, abandonul a început încă din momentul anunțului de retragere, din 2013) Chevrolet ar avea ce oferi cumpărătorilor Europeni – dovadă fiind cele mai proaspete modele din familie: Spark, Cruze, Malibu și mai ales Camaro.


Cu Opel acum la PSA – deci concurența internă nu mai există – ar putea exista șansa unei întoarceri în Europa, însă numai dacă GM are curajul de a aduce pe piață și vehicule cu pedigree American. În locul lor, noi am aduce sedan-ul Malibu, dar și modele SUV precum Traverse – chiar și în format extrem de limitat, așa cum se întâmplă acum cu modelele sale cele mai prestigioase – Camaro și Corvette – încă disponibile pe Bătrânul Continent.


Mai ales că pentru „model year” 2019, Chevrolet a pregătit o mulțime de îmbunătățiri pentru unele din cele mai accesibile modele ale sale. Este vorba despre cunoscutul Spark – succesorul de drept al cunoscutelor Tico și Matiz (aka „Micul Gigant”), despre compactul Cruze – oferit și în America în format sedan sau hatchback (inclusiv cu propulsor diesel) sau despre sedan-ul de clasă medie Malibu. Toate au parte de un facelift destul de profund, ce aduce noua identitate frontală Chevrolet – una foarte agresivă și în același timp profund americană – dar și îmbunătățiri tehnice precum utilizarea noului sistem Chevrolet Infotainment 3. Acesta din urmă îmbunătățește conectivitatea de la bord cu ajutorul ecranului standard touchscreen de 7 sau 8 inch dotat cu o versiune mai nouă de conexiune Bluetooth, un procesor mai rapid, mai multe aplicații, dar și o grafică îmbunătățită – păstrând în același timp funcționalitățile anterioare, precum compatibilitatea Apple CarPlay / Android Auto sau hotspot-ul Wi-Fi disponibil prin intermediul legăturii 4G LTE telecom.


Desigur, pe noi ne interesează în primul rând noul Camaro – sosit în versiunea facelift, așteptată de fanii săi pentru a lupta iar de la egal la egal cu modelul Mustang, restilizat și el de curând. Dacă Ford Mustang facelift a fost prezentat deja oficial inclusiv în versiunea Europeană, mai avem desigur de așteptat pentru ocazia de a conduce noul Camaro aici – însă cel mai probabil caracteristicile modelului american vor fi valabile și pentru Euro-spec. Astfel, Camaro vine cu o parte frontală destul de profund restilizată – care deja stârnește noi controverse și pasiuni peste ocean, ce include pentru prima oară pe versiunea SS și așa-numita „flowtie”, emblema Chevrolet este de acum goală pe interior, permițând o răcire mai bună a propulsorului. O nouă semnătură LED a farurilor, dar și o culoare – Riverside Blue – ce omagiază modelul racing Penske-Donohue Camaro Trans-Am din 1967, precum și jante noi de 20 inch se mani numără printre noutăți.


La interior schimbările sunt ceva mai limitate – noi opțiuni pentru iluminatul ambiental, cameră de luat vederi pentru mersul înapoi cu imagini trimise în oglinda retrovizoare interioară pentru versiunile de top și desigur trecerea la noul sistem Chevy Infotainment 3. Din punct de vedere mecanic, versiunea de top SS – dotată cu propulsorul V8 – primește transmisia automată cu 10 trepte (trivia – cutie dezvoltată împreună cu rivalii de la Ford), în timp ce noua versiune Turbo 1LE are parte de câteva schimbări menite să-i aducă un plus de sportivitate față de varianta standard dotată cu același propulsor turbo cu patru cilindri în linie de 275 CP și 400 Nm: cutie manuală cu șase trepte, suspensie sport modificată, distribuție a greutății apropiată de idealul de 50/50 și noi setări Track Mode / Competition Mode.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE