Auto util

Caranda, o poveste de succes 100% românească

Caranda, o poveste de succes, 100% românească

În anul centenar, în industria auto autohtonă nu ne mai putem lăuda cu prea multe povești – de succes – care să fi rămas 100% românești. Caranda Baterii – producătorul de acumulatori ce îi poartă numele inginerului Aristide Caranda – este, însă, un exemplu fericit.

Recent, le-am făcut o vizită de lucru pentru a descoperi planurile de viitor și nu numai. Celor pasionați de industria auto, în special de cea românească, le-ar putea suna cunoscut numele Caranda. Și nu doar datorită companiei Caranda Baterii, activă pe piața autohtonă de 27 de ani încoace. Ci mai ales datorită unui gorjean plecat dintr-un sat de munte cu puternice tradiții romanești, neatins de comunism, care s-a realizat prin munca proprie și printr-un fler managerial indiscutabil. În cei 62 de ani de activitate, de numele Caranda se leagă, intrinsec, întreaga industrie românească de baterii : Acumulatorul, Rombat și propria firmă.


Dacă Automobile Dacia, uzina de la Craiova, chiar și Rombat – toate povești de succes acum – nu mai sunt de fapt entități 100% autohtone, la Caranda situația stă exact invers. Sigur, nu este nici o problemă că Renault, Ford sau concernul sud-african Metair duc mai departe numele Dacia, Automobile Craiova sau Rombat – progresul înseamnă, fără doar și poate, globalizare. Însă recunoaștem că putem să ne mândrim atunci când povestea de succes este 100% românească – chiar dacă nu se raportează la aceeași scară cu rivalii – în cazul Caranda/Rombat.


Însă Caranda Baterii, o afacere de familie, compensează prin viziune. Pentru a garanta clienților calitatea produselor și serviciilor, au ales să obțină numeroase certificări la nivel național. Sunt axați pe inovație – în trecut fiind primii care au lansat pe piața locală bateriile sigilate, cu tehnologie PB-Ca, iar în prezent având operațional, la standarde europene, propriul laborator de testare a materiilor prime, a materialelor și produselor finite care întră pe linia de fabricație. În plus, compania este din ce în ce mai activă pe piață cu noi puncte de lucru – cel mai recent fiind inaugurat în București. Iar, pentru a înțelege mai bine povestea din spatele Caranda Baterii, am stat de vorbă cu Aristide Caranda, omul – nu marca înregistrată:

Caranda este o firmă românească, cu capital român și cu forță de muncă română. Cum ați construit această afacere autohtonă? Am folosit cunoștiințele mele în domeniul chimiei industriale și experiență de mai bine de 30 de ani în fabricația de acumulatoare pentru a construi compania Caranda Baterii în anul 1991. An de an cu răbdare , perseverență și încredere am crescut echipa și vânzările având grijă să reinvestesc aproape integral profitul. Perseverența, după mine, este întotdeauna răsplătită. Nu am fost niciodată adeptul „tunurilor”. Criza din 2008-2009 ne-a afectat foarte puțin căci nu aveam datorii la bănci. Succesul nostru se bazează pe membrii echipei care au o experiență bogată în domeniul acumulatoarelor. Le mulțumesc încă o dată pentru tot ce au făcut și fac pentru progeresul firmei noastre.

Ce oportunități și piedici vedeți în anul 2018 în industria acumulatorilor – la nivel local și internațional? Variațiile prețului plumbului aduc discontinuități în politica noastră de prețuri și pot afecta semnificativ vânzările. Devalorizarea monedei naționale ne afectează negativ în achiziția de semifabricate din import. Scandalurile legate de tehnologia „diesel” produc mutații în structura portofoliului de produse.

Aveți un laborator certificat la nivel internațional – care este următorul pas, vă veți implica mai activ în zona de cercetare? Am pregătit studiul de fezabilitate și urmează să trecem la faza de implementare a unui proiect pentru mărirea capacității de testare a bateriilor cu plumb auto, staționare și de tracțiune precum și testarea bateriilor cu litiu.

Industria auto este în plină schimbare, pe zona acumulatorilor, care considerați că ar putea fi tehnologia primară în viitorul apropiat? În prima faza se vor generaliza bateriile START/STOP cu plumb. Va crește, apoi, ponderea bateriilor cu Litiu-Ion. Va urma dezvoltarea pilelor de combustie și surselor de energie pe bază de hidrogen care în prezent necesita eforturi suplimentare legate de securitatea în exploatare.

Ați diversificat mult portofoliul companiei – de la auto la moto, tracțiune și staționare. Vedeți un viitor în România pentru energia verde produsă la nivel de consumator casnic – pe tipologia Tesla, care oferă un mediu de colectare a energiei (panouri solare), de stocare a acesteia (unități de acumulatori staționare – Power Wall) și automobilul electric care să o consume? Noi suntem pregătiți și azi să furnizăm baterii de stocare cu performanțe ridicate. Cu toate acestea, la fel ca și în alte țări, bariera în calea implementării acestor proiecte este în primul rând financiară. Pentru a fi viabile, aceste proiecte necesită susținere și ajutor financiar din partea statului.

La final, ce ne puteți spune despre cel mai nou magazin intrat  în portofoliul companiei? În magazinul din B-dul Alexandru Ioan Cuza nr 69 avem un show-room în care toți cei interesați pot vedea produsele noastre pe raft. Aici ne referim nu numai la baterii auto, dar și la baterii staționare pentru alarme, UPS-uri, interfoane, jucării electrice, cărucioare pentru persoane cu handicap și aparate pentru încărcarea și măsurarea bateriilor. Avem și un spațiu special amenajat pentru instalarea bateriilor și verificarea sistemului de încărcare cu acordarea garanției pe loc. Cei ce lucrează în această unitate îi pot sfătui pe clienții interesați cum să aleagă o baterie auto, moto, staționară sau de tracțiune în funcție de tipul aplicației.

 

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE