Știri Video

(Video) C8, primul Corvette cu motor central

(Video) C8, primul Corvette cu motor central

C8, a opta generație a legendarului Chevrolet Corvette devine prima versiune oficială cu motor central. Practic, istoria o ia de la capăt după șapte generații și peste 66 de ani de producție, în care aveam de-a face cu un model sport cu două locuri, două portiere, tracțiune spate și motor în poziția anterioară.

După ani de zile de urmărit prototipuri mai mult sau mai puțin camuflate, săptămâna trecută Chevrolet a dezvăluit noul Corvette Stingray. Noua generație, C8, aduce însă o schimbare de paradigmă așteptată de… decade. Mai exact, totul a pornit de la o ideea alternativă a lui Zora Arkus-Duntov (părintele modelului Corvette) care a construit în 1964 prototipul XP-819, un Corvette cu motor central. De-a lungul decadelor mai multe astfel de concepte au fost create, unele fiind extrem de aproape de a primi aprobarea pentru producția de serie. Însă, la final a fost nevoie de peste 50 de ani pentru ca această viziune să se materializeze.

Acum, General Motors pare pregătit să ofere fanilor Corvette un model gândit pentru a lupta de la egal la egal cu Audi R8 sau Porsche 911 – iar în cazul viitoarelor versiuni de înaltă performanță, cu rivali exotici precum McLaren 720S sau Ferrari F8 Tributo, precum și Ford GT. Și pachetul oferit este cât se poate de complet, în stilul caracteristic Corvette – deoarece include și un grad ridicat de accesibilitate. Nu de alta, dar Chevrolet a lansat deja configuratorul online pentru C8 Stingray, iar versiunea de bază pornește de la mai puțin de 60.000 de dolari. Iar GM pare pregătit să ofere Corvette și la nivel global, cu zvonuri despre o primă variantă cu volan pe dreapta – deci avem speranțe că sportiva americană va redeveni disponibilă și în Europa (C7 va deveni curând incompatibilă cu legislația WLTP europeană).

(Video) C8, primul Corvette cu motor central

Să vedem însă ce date tehnice au prezentat până acum inginerii Chevy – C8 profilându-se deja drept o variantă extrem de interesantă pentru amatorii de sportivitate pe patru roți. Noul Stingray are un design cu proporții diferite față de înaintașul său, însă ține legătură prin anumite elemente cu C7 – de exemplu, partea frontală și zona stopurilor. Este un coupé „fals”, fiind ca de obicei, de fapt, o versiune targa, iar la finalul prezentării live Chevrolet a dezvăluit pentru „o clipă” și cum va arăta modelul decapotabil. Interiorul este complet nou, cu un stil ce pune în prim plan șoferul așa cum puține automobile o mai fac astăzi. Foarte interesant, zona de departajare dintre șofer și pasager este dotată cu un lung șir de butoane – deci nu toate comenzile au fost mutate în zona celor două display-uri. Cu motorul central, Vette are de acum două portbagaje – cel din spate utilizabil pentru activitățile cumpărătorului tipic, fiind capabil să găzduiască doi saci de golf.

„Monstrul” dispus central este tot un V8 de 6,2 litri – la fel ca la C7. În schimb, C8 pare parte de o nouă iterație, botezată LT2, capabilă să livreze din start 490 CP aspirați natural. Adică mai mult decât cei 460 ai versiunii anterioare. Cel mai probabil majoritatea clienților vor opta însă și pentru Z51 Performance Package, care adaugă alte frâne, îmbunătățește răcirea, schimbă sistemul de evacuare pentru unul mai sonor și aduce încă cinci ponei la bord. Nu lipsesc însă din echiparea standard sistemul de direcție electric și suspensia tip „coilover” – opțional dotată cu sistemul Magnetic Ride Control. Iar cifrele de performanță sunt neașteptat de bune din start. Cu Z51, Corvette va ajunge la 60 mph (96 km/h) în mai puțin de 3 secunde. Glorios, dacă ținem cont de faptul că C7 ZR1, cel mai puternic Corvette din istorie, atinge acest marcaj în 2,8 secunde…  

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE