Știri Tehnologie

(Video) Britania: clasică cu DBS GT Zagato sau EV cu Mini Cooper SE

(Video) Britania: clasică cu DBS GT Zagato sau EV cu Mini Cooper SE

Aston Martin nu a prezentat de mult timp noul vârf de gamă DBS Superleggera, însă edițiile speciale deja se înlănțuie precum un colier făcut din „bijuteriile coroanei”. Așadar, să vină pe covorul roșu noul DBS GT Zagato. În schimb, Mini face Britania mândră cu noul Cooper SE cu emisii zero.

Sigur, conexiunile pentru ambele modele se întind mult dincolo de patria mamă – Britania. Aston Martin aduce numele Zagato pentru a celebra îndelungatul parteneriat cu studioul de design italian. Iar Mini are parte de transferuri majore de tehnologie de la părintele german, Grupul BMW. Însă, să le luăm pe rând – de la origini și până azi. Așadar, trebuie să începem cu jumătatea clasică a celui mai recent duet de la Aston – clasicul DB4 GT Zagato, deoarece cele două vor fi disponibile doar în pereche. Pentru nu mai puțin de 6 milioane de lire sterline.

DB4 GT Zagato face atât Britania cât și Italia mândră de moștenirea tradiției – este un model de continuare, ce va deveni disponibil la fel ca și DBS GT Zagato din 2020. Look clasic, propulsor cu șase cilindri în linie de 380 CP, transmisie manuală cu patru rapoarte, precum și diferențial cu alunecare limitată pentru roțile motoare din spate. Aston, în schimb, dezvăluie pentru prima oară designul variantei moderne – DBS GT Zagato. Este destul de apropiat de modelul de producție, însă există și câteva diferențe majore.

În față, de exemplu, grila radiatorului a fost extinsă pentru a fi siguri că înțelegem ce se află sub capota sculptată: V12-le de 5,2 litri cu dublu-turbo și 715 CP / 900 Nm (în varianta de serie). Linia capotei a fost și ea modificată, la fel și farurile – iar profilul lateral este dominat de jantele aurii de 20 de inch. Partea din spate este și mai dramatică, în special datorită noului plafon din fibră de carbon care se întinde neîntrerupt până la capacul portbagajului – șoferul are parte de o cameră digitală în locul clasicei oglinzi interioare. Bonus, Aston a creat pentru noua grilă un mic joc – cele 108 bucăți din fibră de carbon în formă de diamant se pot mișca pentru a permite marelui V12 să „respire”.

Dacă mobilitatea urbană este dezideratul suprem, atunci Britania are propria soluție – noua soluție de propulsie pur electrică în stil Mini. Constructorul britanic a ridicat cortina pentru a dezvălui primul său model EV de serie Mini Cooper SE. A nu se confunda cu Mini E, modelul experimental produs la sfârșitul decadei trecute – chiar dacă ambele sunt de fapt conversii ale aceluiași model: Mini Cooper. Noul Mini Cooper SE este oricum bazat pe generația actuală a citadinei de Britania, fiind foarte apropiat din punct de vedere stilistic de versiunile ICE (propulsie cu combustie internă).

Ce îl deosebește este însă ascuns bine – motor electric de 184 CP, tracțiune față cu noul sistem ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţilor), precum și acumulatorii Li-Ion cu o capacitate brută de 32,6 kWh (28,9 kWh net). Autonomia estimată de Mini variază între 235 și 270 de km. Cam puțin totuși, dacă ținem cont că viitorii rivali electrici europeni – tradiționalul Renault Zoe, dar și nou veniții Peugeot e-208 / Opel Corsa-e au ajuns deja la următorul prag „psihologic” al bateriei – 50 kWh. În schimb, foarte important pentru Mini este capacitatea de a fi produs pe aceeași linie ca și versiunile convenționale, toate create la fabrica din Oxford. În schimb, propulsia vine de la BMW – Dingolfing şi Landshut. Totuși, pentru clienți alte elemente vor fi primordiale.

Bateria în forma literei T este amplasată în podea, deci Mini-ul în trei uși păstrează aceeași capacitate a portbagajului – 211/ 731 litri. Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu 145 de kilograme faţă de un Mini Cooper S. Designul a fost subordonat optimizărilor aerodinamice – grila radiatorului este falsă, jantele de 16 sau 17 inch sunt modele exclusive, iar lipsa sistemului de evacuare favorizează și ea fluxul de aer pe sub şasiu şi în spate. Motorul electric de 184 CP are un cuplu instant de 270 Nm, iar Cooper SE accelerează de la 0 la 60 km/h în 3,9 secunde – sprintul la 100 km/h este gata în 7,3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 150 km/h.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE