Noutăți Video

(Video) BMW X7, primul pe numele său

BMW X7, primul pe numele său

A durat ceva timp, însă BMW X7 este pregătit să ofere o replică pe măsură în clasa SUV de lux unor rivali deja bine ancorați în piață – Range Rover, Audi Q7 sau Mercedes GLE, în timp ce în America va da piept și cu modele precum Cadillac Escalade sau Lincoln Navigator. În același timp, în China, Ford își lansează cel mai nou SUV – Territory.

Cel mai mare Sports Activity Vehicle (SAV) de la BMW va fi produs, așa cum este deja tradițional, la uzina BMW Plant Spartanburg din SUA, cu prima apariție pe piață programată pentru martie anul viitor. Este primul model SUV bavarez care oferă opțiunea celor șapte locuri, drept pentru care este și cel mai mare – peste 5,15 metri lungime, în timp ce designul exterior ar putea ridica câteva semne de întrebare fanilor mai tradiționaliști.



În primul rând, deoarece zona frontală se îndepărtează tot mai mult de noțiunea de dinamism – nu prea mai poți avea pretenții de sportivitate cu o grilă a radiatorului de dimensiunile barajului Hoover. În al doilea rând, deoarece BMW pare pregătit să renunțe la faimosul aranjament cu patru elemente rotunde al farurilor. Astfel, mai mult sau mai puțin, nici un BMW modern nu mai are patru cercuri în zona farurilor – chiar și un SUV mai temperat, precum X4, având parte de o zonă care întrerupe „monotonia” cercului, la bază. Ca idee, ceea ce oferă X7 este o combinație între farurile lipite de grila radiatorului de la Seria 3 și noul model promovat de coupé-ul Seria 8 – cu ceva asemănări frățești cu noul X5.



Probabil trebuie pur și simplu să ne obișnuim – din ce ne dăm seama, BMW a ales să păstreze un dinamism accentuat al părții frontale pe modelele sale din zona autoturismelor, în timp ce SUV-urile au un tratament diferit, ce accentuează verticalitatea ansamblului. Dimensiunile impozante sunt din fericire întrerupte de elemente stilistice – toată caroseria primește elemente cromate din abundență, în timp ce partea din spate este – oarecum neașteptat – elegantă și dinamică în același timp.



Evident, tot ce are mai bun BMW acum este standard sau măcar opțional pe X7 – faruri LED sau cu laser, jante de 20, 21 sau chiar 22 inch, climatizare pe patru sau cinci zone, suspensie pneumatică / adaptivă, direcție activă integrală sau chiar diferențial M Sport pentru X7 M50d și xDrive50i. Nu lipsesc noi moduri de condus – xSand, xGravel, xRocks sau xSnow și nici cele mai noi sisteme de asistență – inclusiv sistemul semi-autonom Driving Assistant Professional. La interior, totul este condus de noul Live Cockpit Professional cu BMW Operating System 7.0, compus din două ecrane de câte 12,3 inch.



Gama de motorizări, în momentul lansării, va include modelele X7 xDrive40i, X7 xDrive50i (indisponibil în Europa), xDrive30d și M50d, ultimele două fiind reprezentante ale curentului pe cale de dispariție, diesel (doar ce am aflat că și Mitsubishi sau Suzuki renunță la acest sistem de propulsie în UE). Cel mai puternic reprezentant european, M50d, are un șase în linie de 400 CP / 760 Nm, suficient pentru a propulsa SUV-ul de peste 2,5 tone la 100 km/h în doar 5,4 secunde și până la o viteză maximă de 250 km/h.


Mai avem o noutate din zona SUV pentru azi, de această dată din îndepărtata China. Acolo, Ford vrea să obțină și mai mulți clienți din zona segmentului SUV „midsize” – lansând pe piață, alături de partenerul de dezvoltare Jiangling Motors Corporation (JMC), noul Territory. Compania americană în continuare nu a oferit foarte multe informații, cele disponibile fiind concentrate pe zonele de interes ale clienților țintă (persoane în jur de 30 de ani, din orașele mai mici – care de obicei au dimensiuni cam cât New York-ul!): siguranță, versatilitate și conectivitate.


Astfel, Ford promite mult spațiu interior pentru familiile care se extind, acces la sisteme prin ecranul de 10,25 inch, conexiune 4G LTE Wi-Fi, precum și sistem de recunoaștere vocală în cloud, capabil să opereze numeroase funcții ale vehiculului – de la sunroof sau climatizare la sistemul de infotainment. Territory are parte de iFLYTEK, o platformă informațională extrem de populară în China, înțelegând astfel mandarina și numeroase accente regionale. În plus, producătorul introduce pe noul Territory suita de sisteme de asistență Ford Co-Pilot360.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE