Știri

BMW X5 – sneak peak de România

BMW X5 – sneak peak de România

A patra generație a primului și celui mai de succes SUV de la BMW – pardon, SAV (Sports Activity Vehicle) – X5, debutează oficial și în România, la fel ca peste tot în lume, pe 24 noiembrie.

Totuși, datorită interesului extrem de mare al clienților români – X5 este cel mai bine vândut model de la BMW la noi în țară – noul SUV al casei bavareze poate fi deja comandat și admirat în anumite locații ale dealer-ilor din țară. Noi am avut parte de un „sneak peak” direct de la sursă – BMW România – cu ocazia căruia am aflat și câteva dintre „secretele” sale mai puțin cunoscute. Prețul de început pentru România, pentru modelul X5 xDrive30d, este de 57850 Euro fără TVA (68842 Euro cu TVA), iar la prezentarea pentru presă am avut surpriza de a-l avea alături și pe unul din colegii noștri de breaslă, jurnalistul și scriitorul Adrian Mihălţianu, care și-a prezentat romanul SF Terra XXI. Din 1999 încoace, X5 – pe parcursul a trei generații – a fost comercializat în peste 2,2 milioane de exemplare. Culmea, cea mai bună performanță a fost înregistrată de modelul care se pregătește de înlocuire, cu peste 875.000 unităţi vândute pe o perioadă de doar cinci ani.

„Piaţa a confirmat că avem un model extraordinar. Succesul generaţiilor precedente ne oferă o bază excelentă pentru noul model. Sportivitatea, agilitatea, plăcerea de a conduce – acestea rămân trăsături puternice care definesc noul BMW X5. Alături de acestea, BMW a lucrat mult în a dezvolta cel mai avansat SAV de pe piaţă – este acum mai rafinat, mai elegant, mai confortabil şi mai practic,” a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

Din punct de vedere stilistic, noul X5 aduce cu sine noul limbaj de design al mărcii – inițial am considerat și noi noua generație doar o evoluție, însă pe viu sunt mai clare schimbările, majoritatea dintre ele duse mai departe de și mai marele X7. Unul dintre micile secrete, la nivel de design, este noua linie mediană – ani la rândul foarte clasică, ce unea pe același plan ambele clanțe ale portierelor – ea este de acum încolo asimetrică. În plus, pentru prima oară din anii ’60-’70, cele două elemente ovale ale grilei formează acum un corp comun. Mai puțin de apreciat – poate – vor fi noile ornamente „CraftedClarity”, cu inserţii de sticlă prelucrată manual pentru schimbătorul de viteze şi o serie de butoane la interior. Spre exemplu, levierul schimbătorului de viteze integrează un „X” iluminat, însă fațetele ornamentului din sticlă îl distorsionează puternic pe timp de zi.


Cel puțin, clienții vor avea o multitudine de opțiuni de personalizare la dispoziție. Pornim de la versiunea de bază, trecem de xLine şi M Sport, care vin cu elemente proprii de design atât la interior, cât şi la exterior și putem ajunge la M Performance sau la elementele BMW Individual / accesoriile originale de tuning BMW M Performance. Noua generație X5 marchează și o întoarcere la opțiunea suspensiei pneumatice, după o pauză de două generaţii – BMW oferă astfel trei sisteme de amortizare (pneumatic, standard sau adaptivă M, plus opțiuni precum pachetul Off-Road sau adaptivă M Profesional). Cu opțiunea pneumatică, garda la sol poate varia cu 80 mm, între modul de ridicare maximă (+40 mm) şi modul de încărcare a portbagajului (-40 mm faţă de nivelul normal). Direcția integrală este disponibilă cu orice configurație, iar noutățile mai includ și disponibilitatea, în premieră, a jantelor de 22 inch.


La interior, X5 marchează trecerea la un nou prag evolutiv pentru deja clasicul controler iDrive (introdus în 2001) – ID7, denumit de acum „BMW Live Cockpit”. Avem astfel un instrumentar de bord complet digital, de generație nouă, ce renunță la forma clasică circulară a display-ului analogic. Și Head-Up Display-ul a crescut în dimensiuni, având de acum inclusiv un nou mod de funcţionare sport. Alături de „Info Display” (instrumentarul de bord), X5 are parte și de un nou display central iDrive, „Control Display”. Acesta oferă o nouă abordare, totul putând fi reconfigurat în stil „tab” cu două, trei sau patru casete. În fiecare casetă poate fi afişat conţinut dintr-un widget, actualizat în timp real: comunicaţii, media/radio, ceas, navigaţie, afişaje sport, vreme, ştiri, previzualizare a traseului, trafic sau hartă, etc.


Apreciat sau hulit, sistemul de control prin gesturi este de acum standard pe X5. Desigur, și acesta a fost îmbunătățit, fiind adăugate trei gesturi noi – un foarte necesar mod de schimbare a melodiei sau postului de radio și încă două gesturi personalizabile după preferință. BMW se folosește de X5 pentru a duce mai departe și standardul sistemelor de siguranță și asistență, oferind de la standardul de avertizare de coliziune şi pentru pietoni – acum și cu detectarea bicicliștilor – la pachetul Driving Assistant Professional. Acesta include pilotul automat activ cu funcţia Stop&Go şi Asistentul de păstrare a direcţiei şi a benzii de rulare, ambele funcţionând la viteze de până la 210 km/h. Iar funcțiile sale semi-autonome mai sunt completate asistentul de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune din lateral, asistentul de evitare cu schimbarea benzii şi de sistemul de avertizare la traficul transversal. BMW oferă și sistemul autonom „Asistentul de parcare Plus”, precum și „Reversing Assistant”, sistem care înregistrează ultimii 50 m din traseul parcurs înainte cu o viteză de sub 35 km/h – el apoi poate prelua controlul direcţiei şi ghida înapoi automobilul pe acelaşi traseu.


Nici caracterul practic nu a fost uitat – hayonul din două componente este acum operat integral electric, ruloul portbagajului poate funcţiona automat, electric, la deschiderea şi închiderea hayonului, ba chiar el poate fi retras electric integral în podeaua portbagajului. Podeaua portbagajului poate fi dotată cu un set de şine de aluminiu, acestea fiind încadrate și de o serie de membrane de cauciuc – acestea se extind imediat ce automobilul începe deplasarea sau se înclină, pentru fixarea suplimentară a bagajelor în portbagaj. În spate este disponibil, opțional, sistemul Rear Seat Entertainment – dotat, ca noutate, cu ecrane tactile. Alternativ poate fi comandat sistemul Travel and Confort care oferă în spătarele scaunelor faţă două suporturi de prindere pentru diverse dispozitive (suport iPad, umeraş) şi două mufe USB Type C. În față, șoferul și pasagerul pot avea parte de cotiere încălzite, dar și de două suporturi de pahare încălzite sau răcite. Opțiunile de motorizare pentru România sunt, momentan – xDrive40i (70.329 euro cu TVA), xDrive30d (68.842 euro) și M50d, care pornește de la 92.582 euro.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE