Magazin Motorsport Noutăți Video

(Video) BMW saharian sau PHEV, Squadra Corse ori lungimi de Guangzhou

BMW saharian sau PHEV, Squadra Corse sau lungimi de Guangzhou

Bavarezii parcă știu că la noi a venit iarna, drept pentru care ne propun viziuni deșertice cu aromă de Monza sau inspirații plug in hibride. În schimb, Lamborghini se ocupă de proiecte Squadra, iar la Salonul de la Guangzhou „L-urile” sunt la putere.

Noul BMW X5 vrea să-și dovedească calitățile sportiv-văratece chir înainte de a-i fi puse la încercare cele potrivite sezonului darurilor lui Moș Crăciun. Drept pentru care constructorul bavarez a venit cu o idee năstrușnică: să recreeze virajele Circuitului de la Monza… în nisipul antic din Sahara. Una dintre cele mai faimoase piste de concurs din lume, Monza, a fost reprodusă la scara 1:1 în Deşertul Sahara – un interesant mode de a combina sportivitatea cu atributele off-road.



Acesta a fost reprodus la Merzouga, într-una din cele mai deşertice zone ale Marocului: un traseu de 5,793 kilometri, prin nisipul şi pietrele Saharei. Fiecare viraj, fiecare linie dreaptă, fiecare şicană a fost reconstruită cu fidelitate la scară 1:1, atât ca rază de curbură, cât şi ca distanţă. Nu mai puțin de 50 de oameni ingineri, topografi, tehnicieni, lucrători şi piloţi – au lucrat timp de două săptămâni, fiind mutați peste 3.500 de metri cubi de sol. BMW a avut astfel ocazia de a demonstra pe „circuitul Monza, Sahara” noul pachet xOffroad, care îşi face debutul odată cu noua generație X5.


Producătorul bavarez are numeroase noutăți care necesită atenția noastră în ultimul timp. Astfel, noua generație Seria 3 se îmbogățește cu o nouă versiune – 330e Sedan, plug in hibrid. 330e Sedan are parte, evident, de cea mai recentă generaţie a tehnologiei BMW eDrive, de acum și cu XtraBoost. Acesta este o noutate absolută pentru modelele BMW, fiind gândit pentru a mări temporar puterea sistemului plug-in hybrid de 185 kW/252 CP cu până la 30 kW/41 CP.


În plus, noul 330e are și o autonomie electrică cu 50% mai mare faţă de modelul anterior – de până la 60 de kilometri. Consumul şi emisiile sunt reduse cu peste 10% comparativ cu generația anterioară – 1,7 l/100 km şi până la 39 g/km, conform NEDC. Cu un cuplu maxim de 420 Nm, performanțele nu sunt nici ele de neglijat: viteza maximă ajunge la 230 km/h, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și 110 km/h atinși în modul EV, cu cu 30 km/h mai mult decât în trecut.


Lamborghini a decis că este timpul să-și extindă sfera activităților în zona… ultra-exotică. Sigur, italienii au mai avut creații unicat în trecut, însă acesta este un produs al Lamborghini Squadra Corse – divizia motorsport a companiei. Radicalul SC18 nu a fost creat doar de Squadra Corse – ci, în stilul McLaren Special Operations sau Ferrari Tailor Made, a primit ajutor și din partea viitorului proprietar al hypercar-ului. SC18 este în întregime legal pentru drumurile publice, fiind bazat pe un „clasic” Aventador. Cu Squadra Corse în spate, pachetul de design este și unul cu funcții aerodinamice, în timp ce V12-le de 6,5 litri are de acum 770 CP și 720 Nm.



Și pentru că o creație unicat merge cel mai bine cu încă o creație unicat, Squadra Corse a decis că este bine să ne ofere și viziunea lor asupra unui Lamborghini Urus… de competiție. Urus ST-X Concept este dedicat strict circuitelor, fiind împănat cu elemente aprobate de FIA. Este și cu 25% mai ușor decât versiunea stradală, ceea ce îl va face cu siguranță mai rapid, chiar dacă puterea rămâne neschimbată, la 650 CP și 850 Nm. Și nu este doar un „show car”, Urus ST-X va avea propria competiție monomarcă, ce va combina cursele pe pistă cu cele off-road într-un format unitar, gata pentru debut în 2020 în Europa și Orientul Mijlociu.


Salonul auto de la Guangzhou, din China, continuă – în stilul consacrat. Astfel, constructorii nu putea trece cu vederea evenimentul fără a prezenta măcar o versiune de model cu ampatament lung. Viziunile de spațiu interior mărit pentru ediția 2018 sosesc de la Dongfeng Peugeot și Audi: 508L și A6L. Construite în China, pentru China, cele două limuzine – una „mass market” și a doua cât se poate de executivă, împărtășesc dorința de a oferi mai mult loc pasagerilor din spate. Modelul francez vine cu un plus de 55 mm la ampatament (2848 mm) și 100 mm în dreptul lungimii totale – ajunsă acum la 4856 mm. Limuzina germană este și mai spațioasă, cu un ampatament de 3024 mm – și este singura versiune oferită în China.


McLaren se gândește, în ultimul timp, la toate. Spre exemplu, îi preocupă ce vei îmbrăca atunci când te vei juca cu noile Senna sau chiar cu Speedtail pe circuitele faimoase ale lumii. Soluția lor a fost un parteneriat cu Sparco, din care a rezultat noul combinezon de curse McLaren SP16+. Acesta este cu aproximativ 10% mai ușor decât modelele de la concurență, fiind dezvoltat din cel purtat de piloții de F1 ai casei încă din 2016. Sigur, o astfel de ținută nu este deloc ieftină, pornind de la £2344 – putând fi și personalizată pentru alte £250. Iar apoi puteți alege pachetul complet: pantofi (£232), mănuși (£224), cască (£2568) și chiar accesorii intime – pentru încă 155 lire sterline!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE